Gjest Skrevet 16. desember 2006 #1 Skrevet 16. desember 2006 Jeg er 34+2 og har kjempevondt i navlen min ( Fordi jeg har hatt piercing, som jeg heldigvis tok ut i uke 10. Det skinnet som ligger "over" piercingen når den er i, er helt stramt, og jeg føler ikke jeg har elastitet i den huden. Nå har det begynt å verke når jeg hoster, fordi det blir for stramt der. Hadde piercingen vært i fortsatt er jeg sikker på at hullet nå hadde revna. Er LIVREDD for at navlen skal komme til å sprekke når jeg presser ut babyen, i og med at bare et nys gjør vondt nå. Men jeg begynte med fødselsforberedende olje som man skal smøre seg med nedentil for å forebygge sprekking. Har begynt å smøre dette på navlen også. Den er allerede etter en uke blitt LITT bedre, selv om den fortsatt kan bli litt vond. Men da masserer jeg bare litt med oljen igjen, og det føles mykt og smerten avtar. Ville bare dele tipset med andre som kan ha det som meg.
Gjest Skrevet 16. desember 2006 #2 Skrevet 16. desember 2006 hei! Navelen min gjør også vondt av og til,tok ut piercingen i uke 14 ca.Huden er blank og rød under,kjenne som den har sprukket på innsiden. Nå har jeg ikke vondt der,men kjenner det strekker i den når babyen dytter rompa og ryggen mot navel området. Hva heter oljen du bruker da? Har smurt magen med spenol morgen og kveld,tror det har hjulpet litt,men er på tide å begynne med den olja likevel nå. Takk for tipset:-)
Gjest Skrevet 16. desember 2006 #3 Skrevet 16. desember 2006 olja heter "weleda fødselsforberedende olje". de har den på helsekost og så har jeg hørt at de selger den her på bim.
Maisie Skrevet 16. desember 2006 #4 Skrevet 16. desember 2006 Tok ut piercingen min da huden begynte å stramme der. Huden var helt fin da. Men så smurte jeg på olje på magen min en kveld, og morgenen etter var jeg rød over hullet. Det har ikke gått bort, og det gjør ikke vondt. Noen som aner hva det kan komme av, og hva jeg kan gjøre?
Gjest Skrevet 16. desember 2006 #5 Skrevet 16. desember 2006 jeg fikk masse strekkmerker akkurat over hullet der piercingen var forrige gang,og denne gang er det blitt flere - virker som om huden der ikke har elastisitet... Også er det ømt og vondt... Så det ser ikke noe fint ut i ettertid - kunne ikke ha i piercingen etter forrige graviditet fordi huden hadde vært så strekt at den bare var slapp og ikke klarte holde på plass piercingen på en måte (vanskelig å forklare)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå