Gå til innhold

5 1/2 måned og sier mamma og pappa????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sambo kom hjem i dag og sier at ungen til søsteren hans har visst begynt å si mamma og pappa. At han ligger i kurven og roper mamma mamma. og hvis hun ikke kommer så roper han pappa pappa. Har litt vanskelig for å tro dette. Eller kan de begynne så tidlig å si både mamma og pappa bevisst så tidlig. Kan tro at ungen sier dette, men ikke bevisst. Akkuratt som om han roper på mamma og pappa. Men har ikke peiling jeg egentlig da, men er vel noen her som har peiling.......

Skrevet

Jenten min er 5 mnd og sier no iallefall ikke noe som ligner engang..

Skrevet

hehe, det tror jeg ikke er mulig. det er vel en sånn: Jeg tror det ikke før jeg ser det

Skrevet

Det er mulig at babyen babler og sier mamma, mamma, pappa, pappa, men tror ikke det kan være bevisst så tidlig.

Skrevet

Min ligger ofet i senga og sier mamamamamama, han er 7 måneder. Men jeg tror ikke det er bevisst, eller at han ser sammenhengen mellom den lyden og meg. Hadde vært koselig da, om det var tilfelle :0)

Skrevet

det er internasjonalt! alle begynner med desse vokalene enten de bor i usa eller norge. iallfall veldig ofte er det slik.

Skrevet

Det er en grrunn til at disse ordene er de samme på så mange språk.

Disse lydene kommer naturlig først hos de fleste.

Min lille begynte å si mamamama..... (stoppet ikke etter at hadde sagt lyden to ganger,ma ma ) da han var ca 6 - 7 mnd,bevist var han 16 mnd før han sa begge og skilte på dem.

Skrevet

Jenta mi sa mamma enda tidligere men det var langt i fra bevist og det var mere mamamamamama og hun sa også papapapapa men hun sa det langt i fra til oss, var mere bare noe hun sa igrun hele tiden uansett.

Hun er nå snart 11 mnd og ca 9,5 mnd gammel var hun da hun begynnte si mamma ordentlig og nå siste tiden har hun begynnt og rope på mamma og se på meg, eller si mamma og komme bort til meg.

Jeg tviler altså at ungen på litt over 5 mnd sier mamma og pappa bevist altså.

Må være litt av e vidunder unge det da hvertfall.

Skrevet

Dattera mi sa "mamma" bevisst fra hun var 6 måneder og to dager. Hun begynte å si "pappa" da hun var ca 7 1/2 måned.

Skrevet

Og fra hun var 7 til 8 måneder begynte hun å si "hadet" og "hei" på riktig tidspunkt, og sa "nam" da hun skulle spise. Så det går an å si mamma og pappa når en er 5 1/2 måned, vil jeg tro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...