Gå til innhold

Vært på Kreta ? Se hit er du snill =)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært på Kreta ? Se hit er du snill =)

Jeg lurer på om du også kanskje var i Chania by ? Hadde vært supert om du kunne fortalt litt om byen, mye restauranter der ? Shoppingmulighetene ? Osv. Jeg har vært i Alcudia, da reiste vi inn til Palma, som var en ALLERTIDERS by, med store shoppingmuligheter og virkelig et godt byliv. Vi reiser til Kreta i juni, og bor ikke så alt for langt unna Chania, 3 km er det vel, så hadde vært fint om noen kunne fortalt meg litt om stedet.

=)

Skrevet

Hei.

Jeg var på Kreta i 2003 med min da 4 mnd gamle jente. Vi bodde også ca 3 km utenfor Chania. Jeg hadde på forhånd trodd at det skulle være ganske ødelagt av turisme, men ble veldig positivt overrasket. Vi dro ofte inn til Chania med buss om kvelden for å spise, og kjørte også ut og inn med leiebil. Veldig greit med trafikk og parkering. Bussene går hver halvtime. Chania syntes vi var veldig koselig. Var mest nede ved havna hvor det ligger massevis av spisesteder. Litt masete å gå der, men også hyggelig å bare gå langs kaia.Veldig flott venetiansk arkitektur. Dersom man stikker inn en sidegate og bare går 50 meter innover i smugene fiines mange koslige steder å spise. Det var små butikker overalt med mye spennende å kjøpe. Vi kjøpte endel lærvarer, keramikk og noe sølvsmykker.

Det beste spisestedet finner du ved å gå langs havna til høyre og ut forbi fyrtårnet. Litt utenfor allfarvei ligger det da noen steder med havutsikt og veldig god mat. Billigere og koseligere.Husker desverre ikke navnet.

Anbefaler varmt å leie bil og ta noen dagsturer innover på øya. Landskapet variere kraftikg å det er artig å se noe annet enn stranda. På en time er du inne i mer fjellaktige områder med koslige små landsbyer.

Ha en fin tur.

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei!

Vi tenker på å reise til Chania-området i stutten av mai/begynnelsen av juni. Tror vi har ca like gamle barn, vår er 4 mnd nå. Da 3 åringen vår var baby reiste vi til Alcudia (!). Har hørt så mye fint om Kreta av vi tror vi prøver det denne gangen. Men synes det er vanskelig å bestemme seg for bosted. Vet av erfaring fra sist at det er greit å bo "ordentlig", da det bli en del kvelder i leligheten. Vil bo nær en langgrunn barnevennlig strand. Hvor skal dere bo? Hvem reiser dere med?

Skrevet

Sambo og jeg var på Kreta i mai 05 og det var den beste ferien noensinne, elsker Kreta ! Vi bodde på hotel Theo i Platanias, og det ble et par turer inn til Chania By ( 10 min med buss )

Kjempefint !!! Blir nok en tur tilbake med lillemann ja :) Masse resturanter, mye shopping, det er euro, så ikke såååå billig, men likevel :)

Skrevet

Jeg har vært masse på Kreta og kan anbefale Platanias på det varmeste. Byen er som alle greske byer med masse restauranter og turistbutikker. Men innbyggerne i Platanias er fortsatt veldig glad i turister og alt er veldig familievennlig. Bo på et hotell på stranden for da har som regel hotellet strandrestaurant i tillegg. Vi gjorde det og ble godt kjent med familien som bodde der og vi fikk full service med hjelp til oppvarming av mat til gutten vår osv.

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi drar 2. juni, for tredje år på rad. Første året på Platanias, i fjor Kalamaki og i år Nea Chora (skrives det sånn tro?). Det er kanskje samme plassen som dere skal? Ihvertfall samme avstand inn til Chania. Platanias er alt for fullt av turister. Og i Chania må dere prøve å gå litt utenfor de store gatene. Kjempefine strender dit vi skal. Trives utrolig godt der. Hvilket hotell skal dere bo på?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...