lykkelig mamma!!!!!! Skrevet 18. desember 2006 #26 Skrevet 18. desember 2006 Vi har emmaljunga duo edge, og er kjempefornøyd. Har ikke angret et sekund på det valget. Kjempegod og lett og trille.. Litt tung og løfte inn i bilen, men har ikke prøvd noen annen vogn, så jeg syntes det går greit! Lillegutt liker seg også godt i vognen... Så her er det bare positive erfaringer
Sivalur Skrevet 18. desember 2006 #27 Skrevet 18. desember 2006 Kjøpte Brio kombi (06 modell) etter anbefaling fra en venninne. Kikket på maaange vogner før det. Er kjempefornøyd med den vognen. Både jeg og samboer er relativt høye (175 og 185) så vi ville ikke ha en veldig lav vogn som f.eks Teutonia. Brio kombi er ok høyde, kunne kanskje vært litt høyere. Liker også at den har håndtak som du trekker ut, og ikke bøyer opp, for å få det høyere. Når vi trekker det helt ut, får vi håndtak i passe høyde til oss, og samtidig så slipper vi å sparke borti vognen for hvert skritt vi tar. Den er lett å trille, og veldig stødig. Gullet elsker bagen. Han er 6 mnd nå og vi bruker den enda. Har noen cm å gå på enda, gruer meg til han ikke passer oppi lenger. Foreløpig sover han faktisk i den på natten også. Kan ligge våken oppi der mens vi triller, det er ikke noe problem. Vognen har vendbart håndtak, så når vi etterhvert skal bruke den som sportsvogn (det blir et par måneder til enda hvertfall) så kan vi enkelt bytte kjøreretning. Synes det er greit at han kan sitte vendt mot oss i begynnelsen. Den er litt tung å løfte inn og ut av bilen, men det går helt greit. Har den med på shoppingsenter og i byen og overalt.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2006 #28 Skrevet 18. desember 2006 Vi landet på Emmaljunga City Cross med City Bag. Den har vært kanon mens Prinsen lå i ba'gen-superlett og liten, men stabil og god. Bare å smette ut av bilen vår som ikke er stasjonsogn. Vi bar ute etter nett, lett og liten vogn med kvalitet og bra design.Vi ville ikke ha en diger "panservogn", men 4 hjul. Nå troner han i sportsdelen, også lett og fin, og med stooor handlekurv til mamma'en! Tar liten plass i butikker, men har samtidig vært fin på tur. Vi slo fra oss Mistral da den ble litt lav for min høye mann. Kan anbefale City Cross om du vil ha litt ok høyde på en lett, liten 4jhuling! Har komplimentert med en Carena trille til ferieturer.
A4 Husmor.... Skrevet 18. desember 2006 #29 Skrevet 18. desember 2006 Har Emmaljunga City Cross. Valget falt på den siden den er utrolig lett i vekt og derfor lett å få i bilen samtidig som city bagen er god i str.. Ellers ville jeg ha to forskjellige design på bagen og sportsdelen. Har ikke tatt i bruk sportsdelen enda (barnet er 5 mnd.) så kan ikke si noe om hvor fornøyd jeg blir med den. Har ikke angret på kjøpet en eneste gang.
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 18. desember 2006 #30 Skrevet 18. desember 2006 Jeg har en Qunny Freestyle 3xl som jeg er super fornøyd med,aldri hatt noen problemer med den ;o) Dreami bagen er liten,den byttet jeg ut med en mykbag da Luke var 5 mnd,jeg la bagen inni sportsdelen så den fungeret som en bagvogn. Jeg har også en MacLaren Techno XT som er helt glimrende på reise og da du skal en tur med bilen,den veier ikke mer enn litt over 6 kg!!! Legges lett sammen og har UV beskyttende tak og kan legges i full ligge stilling.
"min villemo" Skrevet 18. desember 2006 #31 Skrevet 18. desember 2006 Hei, vi endte opp med en marineblå Brio Duo kjeeempefornøyd!!!! jeg tenkte slik: - vogna skulle være lav... -skulle ha 2 deler, en bag og en sittedel... -solid -kjent merke på barneverden kom vi over denne vogna på 30 eller 40 % avslag, og vi måtte jo bare slå til...d eneste var at den ikke var sort.. men nå, er jeg fornøyd med blåfargen også...hahaha...kjeeempefornøyd
"min villemo" Skrevet 18. desember 2006 #32 Skrevet 18. desember 2006 glemte å skrive at om ungen vil/du vil gjøre slik at ungen sitter i trille-retningen vice verca så kan man bare kjempe-enkelt vippe styret/håndtaket kan vippes frem og tilbake som man vil uten å måtte løfte hele understellet .... uuutrolig praktisk... vogna tar heller ikke mye plass når den legges sammen... ;o)
Mamma'n til Kaisa og Simon:) Skrevet 19. desember 2006 #33 Skrevet 19. desember 2006 Vi kjøpte en Troll kombi vogn når vi venta førstemann, og fikk en stokke explory vogn med foreldrene mine i fødselsgave til jenta i tillegg. Brukte kombivogna første 3 mnd (var før explory vognene kom med bag, så da anbefales ikke så mye bruk av den før ungen er 3mnd). Nå har jeg fått nr 2 og bruker igjen den j**** kombivogna å bare går å gleder meg til ungen er stor nok til å kunne bruke exploryen på fulltid!!! Har fått adapter til vogna slik at vi kan bruke bilsete på den da, så om vi skal på korte butikkturer, så er det den vogna vi velger å ha med oss! Så mye enklere å ha m å gjøre Til jenta vår som er snart to har vi ei vanlig sånn trille som man bare klapper sammen.. Hun begynner bli lei av å sitte i vogn
Gjest Skrevet 19. desember 2006 #34 Skrevet 19. desember 2006 Vi fikk Emmaljunga Edge Duo til vår sønn, likte den veldig godt bortsett fra at den var litt bred når man skulle imellom reoler eller ut og inn av dører. Og tung å løfte ut og inn av bilen. Synes også at teleskophåndtaket er dårlig når vi humper ned trapper... Da blir det så innmari langt.. Ble bedre med sportsvognen, men da dukket et annet problem opp.. Kalesjen henger "fast" i ryggen!! Så utrolig irriterende! Kjøpte en liten trille slik at jeg kunne bruke den i butikker etc. Men synes ikke den heller er noe god (kostet bare 500 kr, så man kan ikke forvente for mye) Den het Ackta Greco eller noe, husker ikke hva annet.. Nå skal jeg kjøpe meg en ny vogn Basson X-lander XT kombivogn uten bag.. Gutten min er nå 6 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå