Murmeline Skrevet 16. desember 2006 #1 Skrevet 16. desember 2006 Her er min erfaring: Snuppa er snart 3 mnd. (første barn) Kjøpte Emm. Edge pga at den var stor og god, alle snakket om å ha stor bag til barnet... + at jeg ville ha en høy vogn pga råttent bekken og rygg, ville ikke bøye meg mer enn nødvendig. Nå etterpå: Jeg synes vogna er en drøm å trille, så lenge man er ute og går tur, og ikke skal på shopping, eller ha vognen i bil. Da er den aaaaltfor stor og uhåndterlig. Den er bra pga alle finesser, vogggefunksjon og intergrert myggnett, som funker bra når hun sover eller skal sove. Bekkenløsning forsvant etter ca en uke, heldigvis, så det at jeg måtte ha en høy vogn ble jo litt feil.. Resultat: Jeg har begynt å kikke etter ny vogn, som jeg kan ha med på shopping. Får ikke helt bestemt meg for skrangletrille eller 3-hjuling, men tror kanskje det blir en 3-hjul sportsvogn som tilleggsvogn.
♡ A & E ♡ Skrevet 16. desember 2006 #2 Skrevet 16. desember 2006 kjøpte Simo kombivogn til sønnen vår (nå 5mnd) for å kunne bruke lenge. den fungerer kjempefint,eneste er at den er litt tung men føler den er kjempesikker. og det er plass til endel saker under vogna.
Gjest Skrevet 16. desember 2006 #3 Skrevet 16. desember 2006 Hei vi har en jente på 5 mnd og valgte Emmaljunga Edge Duo. Fordi den var stor og vi måtte ha litt god plass til sommerbarn og dunpose oppi om vinteren. Er veldig fornøyd med vognen, men den er veldig tung å dra med seg i bilen. Har ikke prøvd med sportsdelen enda, kanskje det blir bedre. Likte veldig godt utseende på vognen ++ Har ønsket oss sportstrille til jul, som du sier til å ha på senteret.
stolteste mamma`n :-) Skrevet 16. desember 2006 #4 Skrevet 16. desember 2006 Hei Hei:) Jeg har en gutt på snart 7 uker. Jeg kjøpte en brio kombi, fordi den virket veldig tett og varm siden jeg fødte på høsten og skal trille hele vinteren. Er super fornøyd, lett å trille og ta inn i bilen. Lillegutt stortrives i vogna si uansett vær:)
Heffalump mamma Skrevet 16. desember 2006 #5 Skrevet 16. desember 2006 Har en quinny freestyle 3xl comfort. Er superfornøyd!! Dreamien er ikke så stor men det gjør ingenting for babyene vil ikke ligge nedi bag når de blir ca 5 måneder... Når vi kjøpte den var vi på jakt etter en vogn som er lett, god å trille og tar liten plass i bilen. Sportsdelen kan snus begge veier, for og mot kjøreretningen. Pluss jeg syns den er stilig:-) Til nr 1 hadde vi en kombivogn som ble solgt da vi bygget den om fordi den var for stor syns vi. Snuppa her er nå 2 måneder å har kjempegod plass i dreamien med en god vinterpose :-) Tror jeg kommer til å ha samme vogn til snuppa ikke gidder sitte i vogn lenger, Tror kansje jeg skal skaffe meg en Zapp i en kjekk farge til shoppingbruk til høsten:-)
newdawn Skrevet 16. desember 2006 #6 Skrevet 16. desember 2006 Simo kombi 2000 modell, kjøpte den ny til førstmann- Nå er det nr. 3 som bruker den, like fin eneste litt slitt på kalesjen o stoffet pga sola. Kjøpte voksi i den samtidig, har ikke brukt noen annen vogn vi. Helt greit å ha den ut og inn av bilen, har stor bil så bare kjører den rett inn. Godt kjøp må jeg si!
lifa og Eline Skrevet 16. desember 2006 #7 Skrevet 16. desember 2006 Vi har Quinny frestyle 3xl Comfort til snuppa som nå har blitt 10 mnd. har brukt den siden hun ble født og er kjempefornøyd med den. Her er det bratte bakker på alle aknter og den er lett og god å trille opp bakkene. Noen sier den er veldig smal men det blir lengeeeee til vi kommer til å merke noe særlig til det. Pr. i dag veier hun 7700 gram og jeg fant ut at med å gå opp like mye som hun har gjort siden hun var 5 mnd. vil hun neppe være tyngre enn 12 kilo når hun er 2 år. Vi har også en Sport line trille kjøpt hos Fru Lybg som vi hadde med til Grand Canaria nå i november, som skal ligge i bilen og brukes når vi skal på ett handlesenter.
*CN* Prinsen miiin<3 Skrevet 16. desember 2006 #8 Skrevet 16. desember 2006 Kjøpte simo kombivogn 2007 modellen:) Har ikke testa den ut med baby i enda, for han kommer ikke før i midten va mars. Men prøvde trillet den fra butikken jeg kjøpte den og hjem og den var overaskende herlig å trille:) den er til å anbefale altså
mai mammaen til to Skrevet 16. desember 2006 #9 Skrevet 16. desember 2006 kjøpte en simo bagvogn.. hadde hørt at det var bra med stor bag. Var kjempe fornøyd med den. den er KNALL god å kjøre...og god plass i baggen og under i handlekorgen. eneste negative med den er at datteren min ikke ville ligge i den! hun likte ikke å ligge i baggen rett og slett... så når hun ble 4 mnd kjøpte vi ny vogn. har nå en emmaljunga cerox... den er rosa og bare helt nydelig. Den liker hun godt å sitte i, hun får mye bedre oversikt...Det er liten plass under den til å ha varer osv i...men det går greit..man får med seg det man vil ha med seg.. kjempe greit at man kan bytte kjøreretning så fort og greit. i tillegg så tar den MYE mindre plass i bagasje rommet... Men den er litt brei da... så får den ikke ut hagedøren...
Marita med 3 barn ♥ Skrevet 16. desember 2006 #10 Skrevet 16. desember 2006 Teutonia mistral sport her. Nydelig vogn å trille lett å løfte inn og ut av bil...enkel å slå sammen. Har nettopp tatt bort innsatsen til bagen så det er blitt en pose som sitter fast i vogna med en fleesepose oppi helt greit og tulla er god og varm. Den er også bred og stor nok til henne når hun trenger sportsvogna. Eneste bakdelen er at det er plass til lite under vogna men ville ha lav vogn siden med første hadde jeg høy og likte det overhode ikke da han ble større. Denne gangen kjøpte jeg da lav som varer tia ut. Kommer til å kjøpe en handlesentervogn med sovestilling etterhvert det er greit med en lett vogn da,men i byen trilles mistral.
Mamman til Eline & Fredrik Skrevet 16. desember 2006 #11 Skrevet 16. desember 2006 Hei Vi har teutonia mistral kombivogn. Den er liten lett og passer inn i polo uten å ta av hjulene. mykbagen er ikke eldig stor, men tenkte som så at når vi bagynner å bruke voksipose trenger man ikke bruke bagen uansett! Er utrolig fornøyd. Den er lett og kjempegod å trille. Man kan flytte over håndtaket og trille begge veier. Det er kjempepraktisk når det er sol, så slipper babyen sol i øynene. Lett å bytte side. Ville kjøpt denne igjen!!! Tror det bare er de med svingbare hjul som er perfekte til shopping så vi har kjøpt en carena easy til 799 som shoppingtrille. Kjempegod plass under:) Det er ingen demping i denne, og to svingbare hjul foran som er upraktisk på snø, men veldig greit på shopping. Blir liten og trenger ikke å være redd for den på fly!
Gjest Skrevet 16. desember 2006 #12 Skrevet 16. desember 2006 Quinny Freestyle xl Comfort, jeg ville ha en vogn som ikke var for tung da jeg tok ks + jeg synes det må være stress å styre med en så tung vogn. Ville at den skulle være lett å trille og gjerne en trehjuling så jeg slapp å styre så tungt + kunne styre 360*. Jeg er 150% fornøyd, vognen sammen med bilsetet Maxi Cosi som jeg bare tar rett fra bilen og i vognen når jeg feks er på shopping er en drømmekombinasjon for jenta mi på 3,5 mnd. Hun sitter på en måte litt, og får med seg ting rundt seg, jeg slipper bytte fra bilsete til liggebag (som hun forøvrig har god plass i enda, kjempegod plass) og evtl vekke henne når hun sover. Bare flytter setet rett over i vogndelen og avsted med oss. Det eneste minus må være liten plass under. Det har ikke vært noe problem for meg, da jeg aldri drar på mathandling med vognen alene, har som regel med meg sambo eller drar når vesla er hjemme med pappan sin. Stor plass er det ikke, men stort nok for oss. Elsker å kunne gå inn i en heis og bare snu vognen 360* og klar for utgang, den svinger så lett og er så funksjonell. 3,5 mnd er tulla
Gjest Skrevet 16. desember 2006 #13 Skrevet 16. desember 2006 Glemte å si at den passer kjempebra inn i bilen, tar ikke av noen deler, dersom man må det, er det bare å klikke av hjulene, utrolig enkelt
Englefjas Skrevet 16. desember 2006 #14 Skrevet 16. desember 2006 Vi har en Bertini kombivogn. Kjøpte den fordi den var rimelig, med god plass i bagen og i kurven under. Dessuten virket den veldig solid. Er kjempefornøyd! Vesla liker å ligge i bagen, sover i den inne på dagtid også. Hjulene er veldig store, men det fungerer bra, siden vi bor i landlige strøk. I tillegg er det mulig å dra den tingen de har over hodet (husker ikke ordet, ammetåke) langt frem, slik at hun er godt beskyttet mot vind og vær. Det eneste som er dumt er at den tar veldig stor plass i bilen. Har ikke prøvd sportsdelen ennå, så den kan jeg ikke uttale meg om.
BettyBoob Skrevet 16. desember 2006 #15 Skrevet 16. desember 2006 Jeg har en OTH urban jungle, veldig fornøyd. Gutten min er nå 9 mnd. Eneste minus er at bagen var liten og gutten min vokste ut av den da han var 4,5 mnd. Da måtte vi bytte til sportsdelen, men den går an å legge langt ned så det gikk fint. Bare 11 kg, lett å legge sammen, tar ikke for stor plass i bilen og er en drøm å trille med sine 3 hjul
Amabolla Skrevet 16. desember 2006 #16 Skrevet 16. desember 2006 Simo Kombi vogn,2006 modell,grønn og beige. Veldig fornøyd med den. Vi har jo stasjonsvogn så det er god plass til vogn. I bilen til mamma måtte vi ta av hjulene,men det funket fint det også. Kommer nok til å ha denne vognen en god stund til. Vesla er snart 4 mnd. Grunnen til at vi kjøpte den var fordi sambo ville ha en "norsk" en som var laget for vær og føreforhold-med gode hjul.
Murmeline Skrevet 18. desember 2006 Forfatter #17 Skrevet 18. desember 2006 Så gøy å se ulike erfaringer:)
Glad_mor Skrevet 18. desember 2006 #18 Skrevet 18. desember 2006 Hadde egentlig tenkt å kjøe teutonia (for den var på salg), men den hadde bare mykbag. Quinny er det mange som har, derfor anbefalte hun dame Jane, så vi kjøpte Jane- set fra Barnes verden: består av kombi vogn med hardbag og bilstol (0-13 kg) som kan settes på vognen også. Den er lett å slå sammen til bil også.. Veldig fornøyd:) og gutten er11 mnd:)
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 18. desember 2006 #19 Skrevet 18. desember 2006 Vi har Teutonia Mistral 2006-modell. Tenkte at jeg ville ha en som ikke tok stor plass i bil osv. og at den skulle være enkel å slå sammen. Ville ha kombivogn. Fikk anbefalt den fra ei venninne. Var i utgangspunktet ute etter trehjuling, siden jeg syntes de var litt tøffe. Men i butikken anbefalte de fire hjul, da de er stødigere. Og i Norge er det jo snø og holke innimellom. De solgte nesten ikke trehjulinger lenger sa hun... Veldig fornøyd med den!
m-mamma Skrevet 18. desember 2006 #20 Skrevet 18. desember 2006 Har en gutt på 8 mnd. Har Simo kombi med vendbart håndtak. Supergod vogn å trille. Veldig fin som utvidet bagvogn nå om vinteren. Tatt ut bagen og satt den lille kalesjen i enden. Da føles det litt lunere oppi der. Men litt stor og tung, ganske styrete å ta den inn og ut av bil. Tror vi føler behov for en lettere sportsvogn til sommeren når han er drøyt året. Fin vintervogn i alle fall. Vi kjøpte den fordi et vennepar var veldig fornøyde.
Jente25.06.06 Skrevet 18. desember 2006 #21 Skrevet 18. desember 2006 Vi har en simo duovogn og er kjempe fornøyd. Kjøpte den fordi den hadde den største bagen, og hvor ryggen kunne heves. Ønsket at jenta vår skulle kunne bruke den hele vinteren slik at hun hadde det lunt og godt. Jeg likte ikke designet på bagvognen, derfor ble det en duovogn. Kjøpte understellet hvor man kan snu trilleretning. Tulla er nå snart 6mnd og hun ligger fortsatt i bagen uten noen protester. Har gått mye turer i terrenget og den er super til det. Veldig god plass under til varer etc, pluss et smart nett som gjør at ting ikke faller ut foran. Den er stor og tung, men verdt sin vekt i gull!!!
Mini&Meg Skrevet 18. desember 2006 #22 Skrevet 18. desember 2006 Vi har en Teutonia Mistral som vi bruker når vi går tur og sånn i det daglige.også kjøpte vi en Chicco trille som vi nå bruker på shopping og på reiser osv. Har og planer om å kjøpe en 3-hjuling av et slag og har veldig lyst på en OTH UJ,men kikker litt fortsatt.
Lilleh Skrevet 18. desember 2006 #23 Skrevet 18. desember 2006 Vi har en OTH urban jungle Når vi kjøpte ønsket vi en vogn som var lett å trille og lett å komme frem med. Bor i Oslo, så det blir mange turer på travle fortau og i butikker... Bagen kunne vi sikkert strengt tatt brukt til 6 mnd, men bytta til sportsvogn ca 5 mnd. Det jeg syns er negativt med denne vogna er at sportsvogndelen ikke er vendbar og babyen må sitte forovervendt fra første stund.. kunne kanskje tenkt meg å ha henne mot meg de første mnd i sportsvogna.. forhørte meg med andre som hadde vogna hvordan deres barn hadde taklet dette, og de hadde overhodet ikke hatt noe problem med det.. Er en lett vogn som får plass i bagasjerommet på bilen (stasjonsvogn) uten å demonteres, eller vi hiver den opp i takboksen på lengre turer. Enkel å legge samme, og ikke tung. Dette var ting som var viktig for oss.. Nå er snuppa 10 mnd og jeg kunne aldri tenkt meg en annen vogn!! Har av og til lurt på en sånn simpel shoppingsentervogn, men bruker heller mei tei (bærer) der.
Lilleh Skrevet 18. desember 2006 #24 Skrevet 18. desember 2006 Jo, forresten.. den er fin å se på også!!
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 18. desember 2006 #25 Skrevet 18. desember 2006 Vi kjøpte simo kombivogn som vi brukte fra fødselen av. Var kjempe fornøyd med den. Den er så stødig og sikker! Etterhvert kjøpte vi en teutonia S3 (litt på impuls) for å ha en lettere vogn med tre hjul og svingbart forhjul. Var ganske fornøyd med den fram til snøen kom...Da bestemte vi oss for å selge den. Var ikke god på snø i det hele tatt. + at jeg syns 3 -hjulinger er for ustø.. Syns også det var litt lite plass i den. Isack er 11 mnd. nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå