Gå til innhold

Veldig sår stump

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille gutt er 26 dager gammel og er kjempe sår i stumpen. Han har alltid bæsj i bleien når jeg skifter på han og jeg vasker han kun med vann. Hva gjør jeg???? Bruker dere sink salve på deres små?????

Skrevet

Jeg syntes ikke sinksalve var noe særlig jeg. Bruker heller A-krem som stellekrem. Er litt fuktighetsgivende:)

Skrevet

høres ut som min, han er 28 dager da:)

gikk på apoteket å kjøpte en sår salve som heter aselli, veldig god:)

Skrevet

Jeg vet at alle på død og liv skal vaske med vann, men vann kan være veldig tøff for liten babyhud... Jeg bruker derfor aldri vann når jeg skifter bleie. Jeg har kjøpt bomullspads uten parfyme etc og veter disse med babyolje... har da ikke bruk for kremer, sinksalve o.l og vesla har ikke hatt antydning til sår stump selv ved mye bæsjing og tissing... olja legger seg som en barriere på huden og beskytter den...

funker helt strålende det...

Skrevet

Inotyol salve er kjempe bra. sønnen vår blir skikkelig sår etter bæsjebleie og den virker raskt.føler ikke sinken hjelper når d først er sårt.

:)

Skrevet

Vann er faktisk uttørrende. På nyfødt intensiven så bruker de bare olje på de barna med sår rompe.....

ellers så kan du bruke krystallfiolett.

Skrevet

Dr Skjelbreids barnesalve, da er gutten min fin ved neste stell! Smører forebyggende hver kveld når han ikke er sår også, for på natten går det mye lenger tid før bleien blir byttet. Inneholder ikke sink.

Skrevet

Har akkurat hatt samme problemet. Prøv å skylle han i vasken, så du slipper å gni med klut, bruk litt babyolje og bomull for å vaske skikkelig rent. Viktig å få luftet stumpen mye, jeg la stellematta på gulvet og lot gutten ligge naken mens jeg vasket badet :) inotyol salven er god, krystallfiolett kan du bruke hvis det vesker (den tørker opp og dreper bakterier).

Skrevet

Ta på potetmel hver gang du steller han, det har hjulpet veldig her i gården. Sink salve ol har ikke funka for oss...

Skrevet

Jeg bruker zinksalve på min gutt! Har alltid fungert ved sår stump. Følg med i bleien ofte så barnet ikke ligger lenge med bæsj i bleien og bruk salve er mitt råd. Du kan gjærne la barnet ditt ligge å lufttørke litt før du har på ny bleie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...