Felix&Lurifax Skrevet 16. desember 2006 #1 Skrevet 16. desember 2006 hva skal jeg velge? kombi, duo, bag vogn, med 3 eller 4 hjul? hvilket merke? hvilke vogner er lette og praktiske, lette å svinge osv... blir helt matt jeg, noen med erfaring?
Blue Lady Skrevet 16. desember 2006 #2 Skrevet 16. desember 2006 4.hjulinger uten sving på hjulene vil jeg si er de som er tyngst å svinge. 3-hjulinger er lette å manøvrere. Jeg liker 3-hjulingene desidert best, men man må kunne låse forhjulet, for her jeg bor er det masse snø og da må det være låst på det føret. Du må bestemme deg for hva som er vitigst for deg i valg av vogn, for som regel kan man ikke få alle ønsker oppfylt. *Skal den har 3 eller 4 hjul? *Skal den være lett? som OTH og Easywalker *Skal du ha duo ( sportsvogndel og bagdel), kombi (bag du setter inn i sportsvogndelen) eller bagvogn og sportsvogn. Mine erfaringer sier at de aller fleste som har duo eller kombi bytter den ut uansett når barnet er året, så viss du skal bytte den ut etter en stund er kombiene og duoene unødvendige. Da er det bedre å kjøpe en billig bagvogn og en sportsvogn senere, eller kjøpe en vogn der du liker sportsdelen som også har bagdel. Bakdelen med disse vognene er at bagen ofte er liten. Slike kule sportsvogner med bag som er små er OTH, Quinny Freestyle Comfort og Mutsy (sikkert flere også). De med større bag er TFK og Bugaboo (den er diger). *Skal du gå mye i skog og mark? Noen vogner egner seg dårlig til dette *Hvor mye beetyr ekstrautstyr for deg? Slik som fotpose (som jeg synes er kjempeviktig siden jeg bor i en by med mye vær), regntrekk, machende stellebag, mulighet til å bytte trekk (oth).. *Trenger du stor handlekurv? Da er det mange 3.hjulinger som ikke holder mål. *Er håndbrems viktig for deg? *Er du og sambo omtrent like høye eller er det sto høydeforskjell? ikke alle vogner passer alle høyder. *Vil du at styret skal kunne snues? eller holder det at du kan bytte vei på selve bagen/sportsdelen? *Hvilken pose skal du bruke? kombivognene der man bruker softbag kan være små Sett deg ned og tenk litt på hva som er viktig for deg og legg det ut her, eller snakk med vognforhandlern din! Snakk forresten gjerne med flere fordi mange har ikke peiling, eller ønsker å selge deg den dyreste vogna uansett om du egentlig ikke trenger den. Ikke la selger snakke deg bort fra ting du mener er viktig med en vogn! PS Jeg har en TFK Joggster Twist og er knallfornøyd! Skal nok kjøpe bag til den til neste barn. For meg er denne nesten optimal, bare så synd at man ikke kan ha sportsvogndelen mot seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå