Gå til innhold

Menyforslag til barnedåp 2. juledag?


Prinsen & Prinsessens mamma

Anbefalte innlegg

Vi skal ha barnedåp 2. juledag og blir 9 voksne og 2 barn (begge i 9årsalderen) til middag og kaffe. Spekulerer litt på hva vi skal servere til middag, og tenkte det hadde vært morro å høre om dere har noen forslag. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! vi skal oxo ha barnedåp 2.juledag..vi blir 10 voksne og 1 barn + hovedpersonen da.. skal ha selskapet hjemme. vi tenkte å ha kalkunfilet/bryst, med poteter, forskjellige gr.saker, salater, rødkål + saus da..vet ikke enda korsn, men d finn vi vel ut.. tenkte oxo på lammestek el reinsdyrstek..men e nok gått bort i fra d.. så trur nok d blir Kalkun!! har ikke så veldig mange menyforslag:O) masse lykke til på dagen!! er alt ellers under kontroll? korsn kirke skal dere ha dåp? vi skal ha d i olsvik kirke i bergen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Så morro at vi ikke er de eneste som har ventet så lenge med barnedåp. Høres ut som dere kommer til å servere et ordentlig herremåltid! Heldige gjester! :)

 

Foreløpig ligger det an til spekemat her. Det kan jeg anrette kvelden i forveien, og så gjenstår det bare å koke poteter og lage eggerøre når vi alle sammen kommer hit etter gudstjenesten. Vi skal ha gjester lillejulaften og 1. juledag også, så her kommer det til å gå i ett...

Tror det meste er under kontroll, men i tillegg til meny funderer jeg litt på hva jeg skal pynte bordet med....ettersom det er 2. juledag må jo det meste handles inn noen dager i forveien. Skulle gjerne pyntet med blomster, men tror det må bli lys istendenfor. Vi skal ha dåpen i Lørenskog Kirke (Akershus).

 

"korsn" skriver du.....du er ikke tilfeldigvis nordlending? :)

Lykke til på dagen til dere også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte det ville være praktisk med noe lettvindt, slik at gjestene slipper å vente så lenge på maten etter at vi har kommet hjem fra kirken. Pinnekjøtt skal vi ha på julaften. Nam! Jeg gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei -has- !! hørtes godt ut me spekemat:O) æ e nok tromsøværing ja..hihi.. må jo skrive litt på dialekta mi, kan ikkje miste den sjøl om æ e fløtta te bergen..lykke te me dåpen..blir nok en flott dag.. æ skal pynte bordet me telys også har æ kjøpt inn noen fine figurer som æ skal ha ståanes på bordet. har bestilt inn en liten borddekorasjon i glass bolle, skal være rosa gele oppi og pynta me svibel og litt anna pynt..blir nok kjempe fin!! elllers har æ og gullet laga fotavtrykk som vi skal ha te bordkort:O) ellers blir d rosa servietta og ja blir å ha en hvit duk på bordet..glæde mæ te å fikse istand..god jul..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snitter!!

Som jeg skrev i mld til deg -has-, så laget jeg det dagen før og det holdt seg bra det altså:-)

Bare kjøpe ferdig skjært brød (så dele skivene i 2 trekanter), ferdig skivet skinke, ost, salami osv...og pynte med noe agurk, tomat, paprika ol.

Jeg laget 200 snitter på ca 1,5time

 

Vi hadde også pølser i brød og lompe i tillegg, i god tro av cupfinalen...falt i god smak hos min familie, men ikke så godt hos sambo sin familie:-( de fnøs litt av pølser kl.13 i en dåp, hihi!

 

Men masse lykke til med dåp:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha foreslått spekemat, ser du foreslår det selv også... I jula spiser man så mye "tung" mat og mye søtt... Tenk så godt å få noe "lett" og salt noe... Og utrolig enkelt å lage i stand, det meste kan man fikse dagen før, noe på morgenen... Ellers høres jo snitter som Kosemoms foreslår også veldig lettvint og greit ut! :o)

 

I Karstens dåp pyntet vi med lyseblå Hortensia. Det er jo en potteplante, så den kan du godt kjøpe allerede nå. (Men du vil vel ha en rosa, da!) :o)

Når vi kom hjem fra kirken kneppet vi av blomstene på den og strødde utover duken... (Hvit duk) Det ble utrolig fint, faktisk. Ikke var det dyrt heller, vi trengte jo bare en blomst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode tips, alle sammen :o)

 

cambaby*20.juli-06*: Tenkte meg at du var nordlending. Er også fra Nordland, nærmere bestemt Sømna (3 mil sør for Brønnøysund).

 

-carina- : tror jeg kopierer det med Hortensiaen -det var jo kjempelurt. Jeg tenker jeg kjøper den på julaften jeg! Planter er jeg flinke med, men blomster dreper jeg bare de kommer i hus. :o)

 

kosemoms: takk for sms! Har seriøst vurdert snitter, men ettersom familien til mannen min kommer på middag 1. juledag tror jeg ikke det blir så mye tid til overs. Tror derfor jeg går for spekemat som tar to minutter å anrette på et fat. Så får jeg litt bedre tid til å pynte bordet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm...sier du det? Spennende :)

Jeg er 32 år, har bodd 8 år i Trondheim, og de siste 4 årene i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Oki. E e nok 10 år yngre en de e da.. Flytta derfra for 5 år siden. 1 år i Narvik 2 år i Bærum og 2 år her på Sørlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært morro å høre hva du heter likevel.... Så på profilen din om det gikk an å sende deg melding, men det ser ikke ut til at du har krysset av for å få post.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...