Gå til innhold

Jeg visste det kom til å bli sånn!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde el på torsdag og dette er vår første pp. Typisk at jeg nå skal begynne å føle at det er noen gravidsymtomer. Selvom jeg VET at det ikke er mulig før om et par uker!! Blir så irritert på meg selv!!

Hvordan skal man klare å komme gjennom disse to ukene uten å klikke fullstendig og tro at alle tegn på kroppen må være symtomer på graviditet???!!

Kan noen please få meg ned på jorda og fortelle meg at det er bare innbildning!!!! det er jo ikke mulig å føle noe nå uansett!

uff... dette kommer til å bli to slitsomme uker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du! Jeg kjenner meg godt igjen jeg! Er i 5. prøveperiode selv og når man ønsker seg inderlig å bli gravid så er det helt umulig å ikke kjenne etter og tolke alle tegn.

Hvis du hadde el nå på torsdag som var, er jeg enig i at det er nok i tidligste laget å kjenne symptomer ja. Men det trenger jo ikke bety at du ikke er gravid!

Det er veldig forskjell på når man kjenner noe, enkelte mener de "vet" i det øyeblikket de blir befruktet, mens andre merker ingenting før flere uker ut i svangerskapet.

Mitt eneste råd til deg (som jeg selv har erfart at kan hjelpe liiiiiitt) er å prøve å fylle dagene godt opp med ting så du ikke har altfor mange timer å gå på veggen på. Inviter noen venner, gå på kino, gå en tur, les en bok hva som helst som gir deg noe å henge fingrene i en stund så tankene kan hvile litt! Håper du er gravid!

Skrevet

takk for koselig svar:-)

Jeg må innrømme at jeg har stor beundring for de som takler å gå gjennom prøveperiode på prøveperiode uten at noe skjer. Man blir vel mere vant til det etterhvert, regner med at spenningen og forventningnene blir mer realistiske med tiden. De fleste er vel som meg første gangen:-) men håper jeg klarer å finne en måte å "overleve" på fremover, hvis ikke blir det litt slitsomt.

Men som du sier, jeg kan jo forstatt være gravid....:-) det kan jo du også være! lykke til videre og takk for koselig svar.

Skrevet

Vet akkurat åssen du har det!!! nå er det ca 3 uker siden jeg tok den doble pergokuren min så det er på tide for meg å teste snart... Jeg har masse symptomer nå men tør ikke stole på dem... Det kan jo også være innbildning. Men siden jeg var ferdig med pergo kuren har jeg nesten hatt gravidsymptomer... Hehe! De er selvfølgelig mye sterkere nå... Nei, du får bare smøre deg med tålmodighet og nyyyyte jula!

Go klem!

Skrevet

Finn på masse nyttig du kan gjøre. Bak, vask, strikk, reparer sykkelen, rens sluken i dusjen og alt annet som kan være kjekt å få gjort. Sett gjerne på radioen mens du holder på så ikke tankene bare dreier seg om babyer.

Skrevet

Dette er bare innbilning så nå må du slutte å lete etter symptomer og komme deg ut på tur din symptomjeger!!!!!!!!!!!!!!

(funket det??? *ler*)

Skrevet

Hehe, skulle tro det var jeg som hadde skrevet dette innlegget.... vet akkurat hvordan du har det. Er i 2 pp nå, og er faktisk litt "roligere" enn forrige gang - så det er altså håp. Har ikm på nyttårsaften, så det er jo laaang tid igjen å bli helt mental på enda da men.. =) Sist gang var jeg kvalm, tisset hele tiden, hadde murringer i livmoren, samt det jeg trodde var en festeblødning (har aldri spottet før!!) Meeen, så kom TR. Gjett om fallhøyden var stor...

Jaja, vi får prøve å smøre oss med tålmodighet begge to, så skal jeg krysse fingrene for oss alle!

Skrevet

Det er jammen bra dere får meg ned på jorda!:-)

Det verste er at fordet, så føler jeg at jeg kan kjenne noe! Tror jeg bare gir opp hele "ikke tro at noe skjer", så får jeg bare innbille meg og heller bli superdeppa når den store stygge mensen kommer.

Jeg tror liksom bittelitt innerst inne at jeg kan være gravid. En ting er ihvertfall sikkert, Vi hadde sex på perfekt tidspunkt og traff garantert el.

Lenge leve optimismen!:-)

Jeg får heller tenke at jeg blir mere realistisk med tiden...

Skrevet

Huff, jeg kjenner meg igjen.

Vi startet prøvingen for noen måneder siden og da rakk vi oss gjennom to pp før jeg ble drittlei hele prøvinga. Jeg var sikker på at jeg var gravid, for symptomene var der. Pga forskjellige årsaker så bestemte vi oss for å vente litt og jeg begynte på pilla (cerazette) igjen. Det skulle jeg ikke ha gjort, for etter 4-5 piller så begynte jeg å glemme å ta de. Så da var det bare å slutte igjen.

Og nå er jeg på dag 17 i syklusen og føler at jeg hadde el i går eller i dag.

Skal prøve å fokusere på noe annet enn symptomer.

Nå kommer jula og da skal jeg ihvertfall ikke tro at jeg er gravid, for da blir hele julestemninga ødelagt.

Forrige sv.skap så ble jeg gravid i 3.pp. Det var den pp jeg absolutt ikke hadde noen forhåpninger om å være gravid. Typisk:)

Får håpe det klaffer for oss snart. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...