Gå til innhold

Victoria har kommet, vår vakre lille datter :o) Lang historie

Anbefalte innlegg

Hei damer..

Vår vakre datter Victoria har kommet til verden på termin...

Det var vel 5 % sjanse for at det skulle skje ;o)

Det hele begynte natt til den 11 des.. Begynte å blø litt på dagen og kl 24.00 begynte jeg å få menssmerter og vondt i ryggen.. Tenkte mitt stille jippi... Men også auuuu... Hadde løpende kontakt med føden og fikk beskjed om å vente til enten vannet gikk eller at jeg hadde regelmessige rier.. Hadde litt rier rundt kl 05 men ikke noe regelmessig.. Og så kl 06.15 gikk vannet og vi fikk beskjed om å komme opp på sykehuset.. Var vel der opp rund kl 07.. Da var det 2 cm åpning og vi fikk heldigvis lov til å bli.. Jeg hadde brukt opp alt det varme vannet hjemme så det var såå deilig å legge seg i store badekaret.. Etter dette kom vel riene så å si hvert minutt tror jeg.. var vel oppi badekartet 3 ganger.. klarte t.o.m. å sovne litt mellom slagene :o) Klarte meg uten smertestillende, fikk litt saltvann i magen og ryggen og det reddet meg før press riene kom.. Og rundt kl 12.30 kom de.. Den lille luringen vår lå litt skjevt så det var litt problemer med å få henne ut.. Og hun hadde en hånd ved hodet.. Men etter hjelp og råd fra en FANTASTISK jordmor, så kom hun ut, en vakker liten prinsesse !! Hun hadde blitt så stresset under fødselen så hun hadde bæsjet på seg og hun hadde hatt navle snoren rundt halsen og kroppen… Så alt skjedde såå vanvittig fort etter dette, jordmor jobbet fort og fikk satt klemme på navlesnoren sånn at min kjære søte samboer fikk klippet.. så måtte de ta henne med ut for å få sugd ut av lungene hennes.. Jeg lå der helt utslitt men overlykkelig for at Victoria var ute. Da de kom tilbake og fikk henne på brystet var det som om alt forandret seg.. Vi var blitt foreldre til en vakre liten baby.. Og hun er vår, vi har laget henne.. Vannvittig!

Jeg må bare få sagt at det var utrolig bra jeg hadde med meg sambo, jeg hadde ikke klart meg uten! Jeg er ganske sikker på at han presset like mye som meg under press riene.. Ler av det nå :o)

Vi trodde at nå er alt bra og vi skal kose oss sammen alle tre, men det var vist andre planer for meg.. Jordmor ville nå ha ut morkaka, men den satt helt fast.. tror hun nesten sto på magen min for å få den ut, men nei da.. Og da begynte stresset igjen. Det kom inn en lege som skulle se om han kunne gjøre noe, men det var bare vondt.. Den satt helt fast.. Og jeg begynte å blø ganske mye så det måtte få meg inn på operasjons bordet asap.. Jeg ser forskrekket bort på min samboer som sitter med vår kjære lille datter og ikke skjønner helt hva som har skjer.. Åsså ser jeg at han feller noen tårer og ser veldig redd ut.. Og tro meg, jeg har aldri sett han gråte før, så dette ble veldig følesladd.. Men jeg ble trillet inn på operasjonsbordet og de fikk ut morkaka.. Jeg mistet over 1 liter med blod, så litt svimmel var jeg.. Men kl 17 kom jeg ned til min kjære og snuppa! Det er masse følelser vi har nå og vi er glad det et over og at vi nå bare skal nyte dagene og blir kjent med den nye verdensborgeren!

Hun veide 3270 g og er 49 cm lang.

Fortsetter under...

Annonse

gratulerer så mye med lille victoria,,, jeg vet akkurat hvordan deilig følelse det er å få ut en liten prinsesse... det er den alle beste opplevelsen jeg noen gang har hatt... sitter nesten med en tåre i øyet her... kos dere masse hjemme og nyt dagene...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...