Gå til innhold

Hvor mange smokker..

♥ Mamma'n til go'jenta GRAVID♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

..kjøper dere før fødselen? Trenger vel ikke så mange, er jo ikke alle som bruker smokk engang.

Jeg har 8 stk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har også bare tre..

nødvendig for fler er det bare å kjøpe fler.

Skrevet

Jeg har de som fulgte med apotekpakkene.

Kommer ikke til å kjøpe flere, før jeg ser om hvordan behovet for smokk blir, og ser hva ungen synes om smokkene den har fra før.

Skrevet

Vi har fått noen i julekalenderen fra svigers! :-) Ellers har vi VIF smokk :-)

Skrevet

Jeg har kjøpt 2 stk. Trenger jo ikke mer enn det, slik at en har en å bruke mens den andre vaskes. Er jo ikke sikkert babyen tar smokk en gang.

Skrevet

Etter erfaringene med datteren vår, har vi kun kjøpt tre smokker. Vi har valgt to forskjellige typer, og har kun kjøpt en av hver (den ene kommer kun i 2-pk, derfor tre tilsammen).

Datteren vår nekta nemlig å ta den ene typen, og vi fant dermed ut at å kjøpe mange før vi vet hva mageknøttet liker kan risikere å være bortkasta penger.

Og som noen over her sier - det kan jo også hende at ungen ikk tar smokken.

Skrevet

tror vi har ca 10. aner ikke hva vi skal med så mange, men sånn går det når mamman er shopppinggal;)

Skrevet

De gratis smokkene blant annet fra apoteket er ikke for nyfødt, men for 4 måneder mener jeg å huske, Rart egentlig. Har kjøpt en to-pakning av hver type silikon og latex, Prøver med silikon først og fremst.

Skrevet

har kjøpt en to-pk silikon og tenkte å vente å se. men så fant jeg ut at jeg ville ha ortodent smokk også, to-pk. og så har jeg de som var med i apotekpakken:)

Skrevet

er det noen spesiell form man bør ha på nyfødt smokkene? så noen med rund tupp,for nyfødte,sånne som vi hadde da vi var små.,.ellers er det de med sånn flat tupp,de står det 0+-3 mnd på(samme str som de i babypakken fra apoteket). synes noen ser store ut jeg,men de skal vel kanskje være sånn?

Skrevet

Har ikke kjøpt en eneste smokk enda. Tenker vi har goood tid til dette etter at bebisen er født. Skal ikke begynne med smokk før amminga er godt etablert likevel sier de. Så tar livet med ro:) Men har alt det andre klart da:)

Skrevet

Nei det er bare at sugedelen er litt mindre tror jeg. Men det er bare til å lese på pakken, så lenge den er fra 0 mnd er det vel ok. Min MAM reklame fra apotekpakken mente jeg det stod +4mdn på?

Skrevet

Har heller ikke kjøpt noen smokker, men har vel 5 stykker tror jeg (fått som gratisprøver og gaver). Vet ikke str på de, men tror iallefall en passer nyfødt.

En venninne anbefalte Avent sine, men dette varierer vel fra unge til unge. Ellers er det nok greit etterhvert å ha et lite utvalg tror jeg, spesielt i første tiden. De spytter jo ut smokkene hele tida, og da er det fint å ha en ren en liggende klar.

Skrevet

Har hørt at de ikke skal bruke smokk før de er 3 uker gamle??? Husker ikke hvor jeg las dette... Stemmer det???

Skrevet

Stemmer sikkert som en genrell anbefaling. Da det er viktig at de kommer godt inn i ammingen først. Jeg ser det ann, vemter man for lenge med, ka det være for seint det også, og bare puppen er god nok. Da kan en risikere å få en baby som vil henge i puppen hele døgnet for å få tilfredstillt sugebehovet.

Skrevet

Ja. Er om å gjøre å bruke minst mulig smokk til barnet har fått en god sugeteknikk på brystet. Er vel snakk om alt fra 2-3-uker til 6 ukers tid. Nå barnet suger bedre får det mer næring og blir rett og slett i bedre form - mor produserer også mer melk når sugeteknikken er bra. Det er jo litt forskjellig sugeteknikk på smokk og pupp - så greit å ikke skape for mye rot i begynnelsen. Kan også være lurt å begynne med Ortodent-smokken før ungen er for godt vant til andre smokker.

• 4 uker senere...
Skrevet

sist jeg var gravid så fikk jeg smokk i sånn apotekpakke. Denne var dessverre i Latex og siden jeg har latex-allergi ville jeg ikke at barnet mitt skulle utsettes for denne smokken så jeg har sverget til silionsmokk. synes barn utsettes nok for allergifremkallende stoffer at jeg vil holde barnet mitt unna dette. Denne gangen kjøper jeg nok inn forskjellig varianter siden denne nye ortodent smokken er kommet nylig. Antagelig en pakke av den og en pakke fra MAM. Babynova sin har jeg ikke noe tro på, er jo allerede noen som ligner på den, uten at de har tatt av med reklame for at den er så god for tannstillingen.

Skrevet

forrige gang dro vi bare på butikken å kjøpte når vi så at vesla trengte smokk... værre er det ikke, så jeg føler ikke det er en ting man trenger å ha klart før babyen kommer...

Men vi har enda ikke kjøpt noe av bade utstyr heller (olje og sann) kommer til å ta alt slikt etter at babyen kommer...

Skrevet

Jeg har dilla på smokker,så når jeg ser en fin smokk mååå jeg bare kjøpe den,har sikkert 15 stk he,he...typisk at han ikke vil ha smokk da!

Skrevet

Har to! Træng jo egentli bare 1 da.. ;p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...