Gå til innhold

"venninen " min syns jeg er dålig mor...

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi snakket sammen på msn her en dag og hun spurte hva jeg gjorde...så sa jeg at jeg nylig kom ut av dusjen...

så lurte hun på om sambo hadde fri fra jobb og jeg svarte nei

da lurte hun på hvordan jeg fikk til å dusje...da sa jeg at emilie satt i bilstolen på badegulvet...døren sto åpen så det ikke ble for varmt...hun hadde belte på og jeg åpna dusjen og kikket ut flere ganger...

da ble hun rasende og sa at jeg var en utrolig dålig mor og kjefta skikkelig...jeg ble helt paff...og veldig lei meg

var det jeg gjorde virkelig så galt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei. mange som ikke har typen hjemme når mor trenger en dusj.

stakkars alenemødre,de hadde vel ikke fått dusje før ungen starter i barnehagen

Skrevet

Hm... det syns ikke æ... æ bruka nu å dusj når babisn søv... du passa jo på å fulgt med babyen din da... e jo ikke som om at du va der inne i fleire tima heller...

Skrevet

What ?

Ja, da er jeg en dårlig mor også.

Gutten min sitter i vippestol enten inne på badet eller rett utenffor badedøra (med døra oppe selvsagt). Jeg ser han hele tiden og han ser meg (stakkars gutt...hehe).

Han sitter i vippestolen og koser seg med leker og smokken.

Hva er galt med det liksom ?

Skrevet

var det jeg tenkte også...skal nevnes at "venninen" min ikke har barn selv da...

måtte bare høre med dere siden hun reagerte så kraftig

Skrevet

Tenk på alt det alenemødre ikke kan gjøre da: ta en dusj, hente posten, gå på do... ;-)

Skrevet

syns det va tullat av ho å reagere sånn da.. selv om vi e mødre må nu vi å dursje.. hehe

æ bruke nu å hente post å sette på klær å rødde kjøkkene +div mens han ligg på pledde i stua. han prate me sæ sjøl å lide ingen nød i det hele tatt!!

Skrevet

det er det teiteste jeg har hørt, da er vi mange dårlige mødre her!

Meg inkludert! Hvis min sønn er sutrete så bli han faktisk rolig av å høre på vannet fra dusjen. Så dusjer hver morgen jeg og har IKKE dårlig samvittighet. :)

Skrevet

Det er det dummeste jeg har hørt. Tydelig at hun ikke har barn selv! Her dusjer jeg når jeg har behov for det, lillegull sitter i vippestolen sin hvis hun er våken, og hvis hun sover har jeg babycallen med. Det skulle bare mangle!

Skrevet

De uten barn er eksperter på barneoppdragelse også....

Skrevet

herregud, dummeste jeg har hørt. Du er da ikke en dårlig mor for det!!?? Jeg pleier å legge Tobias på stellematte ved siden av dusjen når jeg dusjer.. Han synes det er artig å ligge å se på mammaen sin han:o)

Skrevet

Nei, du har ikke gjort noe galt. Jeg synes du har en dårlig venninne jeg som kan si noe sånt.

Skrevet

Jepp du er en dårlig mor!

Reglene for god mor er:

1.Aldri dusje mens ungen er våken eller sover i tilfelle den våkner

2. aldri spise mens ungen er våken eller sover i tillfelle den våkner

3. alltid amme, selv om du er både puppelaus og surmelket

4. Både bade barnet ditt morgen og kveld hver eneste dag, men aldri mer enn to ganger i uken.

5. Ikke leve i byen for å hindre by eksos-astma

6. ikke leve på landet for å hindre dyrestøv allergi

7. høre på alle råd du får fra eldre familievenner og følge dem til punkt og prikke. Alle, absolutt alle råd.

8. Henge klesvasken ute perfekt etter et perfekt system som ble utviklet av gode husmødre på 50-tallet. Samt stryke og rulle allt tøy.

Og ellers allt av regler du kan finne på......

Skrevet

Så hun såkalte venninnen din mener at vi med barn ikke kan dusje uten andre tilstede???? Herre gud blir litt forbannet av å høre folk uten barn utale seg om slikt, å dusje er jo noe vi alle trenger og barna har ikke vondt av å ligge litt for seg selv om det er i sengen sovende, på stellematte, vippestol, bilsete...etc.

Syns det hadde vært verre om min datter måtte lukte på svetten min hele dagen fra mandag til fredag

Du har bare gjort det vi alle andre gjør også, HELT NORMALT og kan tilogmed gå så langt som å si en nødvendig ting å gjøre. Hvem vil nå gå ut døren uten å vaske seg selv???

ta det med ro:-)

hun venninnen din vil nok finne ut at det bare må bli sånn om hun en dag får barn

Skrevet

Tjiiihii Fertila! Ikke verst komponert regelverk :o))

Skrevet

Vet du hva jeg gjør hver dag? Jeg setter sønnen min i en vippestol i stuen, gir han en flaske med utvannet eplejuice og setter på BabyEinstein...da storkoser han seg, og jeg kan gå å dusje. Dette er den eneste muligheten jeg har for å dusje. Har prøvd å ha han i vippestolen inne på badet hos meg slik at jeg kan holde litt øye med han, men han nekter å sitte der! Så derfor er han på stuen, mens jeg dusjer. Jeg ser ikke noe galt i det. Han kommer seg jo ingen steder sålenge han er fastspent, og sålenge han er fornøyd så er vel alt bare topp? Jeg er dessuten alenemor, så hvis jeg ikke kunne gjort dette så hadde jeg måttet skaffe barnevakt hver gang jeg skulle dusje....du kan hilse hun "venninnen" din og si at det hun virkelig burde jekke seg ned et par hakk. Og jeg synes absolutt ikke du er en dårlig mor fordi du dusjer når babyen sitter i bilstolen, da er hvertfall jeg også det, og flere tusen andre mødre.

Skrevet

hvor mange år skal vi vente til d er greit å dusje igjen da,sa hun noe om det?

hehe!

Skrevet

He he, jeg må være helt grusom, jeg da:-) Jeg legger datteren min på et halvt år på stuegulvet mens jeg dusjer. Mens de to kattene går fritt rundt henne:-)

Skrevet

jeg pleier alltid å la henne enten ligge på gulvet eller sitte i bilsete/vippestolen.... er vel ikke noe problem det? hadde du satt babyen din på kjøkkenet eller stuen og gått å dusjet hadde jeg forstått reaksjonen..

så selvfølgelig er du ikke en dårlig mor!!!

Skrevet

Er absolutt ingen dårlig mor av den grunn! Kjenner fleire som gjer det same. :)

Skrevet

Hehe

ja ikke dusj før babyen din er minst ti år!!! hihi

Hadde du latt babyen din ligge ubeskyttet på stellebordet eller no sånt så hadde jeg reagert...

Men babyen din satt jo i stol, på gulvet med belte på!!!!

Bilstolen er sikker i bil men uansvarlig på badet da eller??

hehe

nei vis venninnen din svarene du har fått her du.

hehe for ei duste kjærring hehe

Skrevet

Hva med å gå på do da? Er det lov eller må man holde seg til pappaen kommer hjem? Stakkars alenemødre, ikke rart de sliter!

Skrevet

Jeg syns ikke du er en dårlig mor. Har gjort som deg flere ganger. Noen ganger kan man ikke vente med å dusje til babyen sover. Ser ikke helt problemet.

Skrevet

Så sant det ikke er en bilstol som kan velte (9-18kg), så kan du da ha babyen oppi den mens du dusjer!

Skrevet

huff, så smalsynt! Du er ikke en dårlig mor fordi du dusjer sånn, det gjør jeg også. Det som definerer en dårlig mor er svært forskjellig rundt om kring tror jeg......

Bli heller sint fordi hun legger seg borti hvordan du gjør ting istedet for å bli lei deg. Ikke noe å tenke på! hva tror du alenemødre gjør?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...