Gjest Skrevet 16. desember 2006 #1 Skrevet 16. desember 2006 ...skal begynne å handle inn nå snart. Er nybegynner så jeg har en del spørsmål. Bruker dere ullinnleggene kun når der er ute eller bruker dere dem inne også..? Tenker som så at det må være greiere å bruke de i bomull når man er inne, for de kan man jo bare kaste etterhvert.. De i ull må man jo vaske..! Og hvor kjøper dere bleier og hvilke bleier er best. Er jo så mange av disse billig-kjede-butikkene som har 4 for prisen av 3, 5 for prisen av 4 osv... Har noen regnet på det...???
rødhette* Skrevet 16. desember 2006 #2 Skrevet 16. desember 2006 Såvidt jeg har skjønt, så er det kiwi sitt bleietilbud som er billigst av tilbudene som er ute og går med pampers og libero. Hvilken som er best vet jeg ikke enda, men det er vel smak og behag... Ullinnleggene er det vel mange som bruker inne også, såvidt jeg har skjønt. Men jeg er også førstegangs, og har selv ingen erfaring.
Glade meg:-)3 småjenter<3 Skrevet 16. desember 2006 #3 Skrevet 16. desember 2006 Hei du. Jeg anbefaler ull på det serkeste, fødte i mai sist og var en skeptiker til ull. Det var før såre brystvorter og brystbetennelse. Brukte ull innerst på puppen og de engangs tenpå, var jo den produsenten av melk og spruten stod. Men de engangs ble jeg mere sår, de klistra seg fast i puppen, nå er ull innleggene funnet frem igjen. Kan lett håndvaskes i vasken med milo eller kastes i maskinen. De jeg kjøpte var av god kvalitet, var Troll sine, kjøpt på fru Lyng. Ammet i 18 mnd sist, og de er så og si like fine. Av bleier er jeg kunde hos Kiwi og Libero, det er den som passer snuppa best, fortsetter nok med de. Snakkes på onsdag. Klem
Gjest Skrevet 16. desember 2006 #4 Skrevet 16. desember 2006 Takker for svar så langt... Men hører gjerne fra flere hvis noen har andre erfaringer...
selfangerkjerringa Skrevet 16. desember 2006 #5 Skrevet 16. desember 2006 Jeg brukte ikke ullinnlegg til forrige fordi jeg fødte på våren. Denne gangen skal jeg ha ull-innlegg! Har ikke så veldig lyst på brystbetennelse... Jeg har fått et tips om å ha engangsinnlegg inni ull-innleggene (de fleste er tolags). Det holder nemlig ikke å bare ha ull for min del - de isolerer godt men holder ikke på melka i det hele tatt... og blir det som sist så står spruten bokstaveligtalt den første tida... Når det gjelder bleier så hadde vi den erfaringen med førstemann at å skifte fra libero til pampers gjorde slutt på bleieutslettet hennes... så her i huset går det kun på pampers. Hva knøttemor i magen tåler vet vi jo ikke enda... så her har vi faktisk ikke kjøpt noenting foreløpig. Vi starter med å bruke de som er på sykehuset, ser hvor stor jenta blir så vi vet hvilken størrelse vi trenger, og så kjøper vi med et par forskjellige typer på vei hjem.
Tiddelidu Skrevet 16. desember 2006 #6 Skrevet 16. desember 2006 Jeg bruker kun ullinnlegg hele døgnet, ute som inne. Behøver ikke engangsinnlegg i tillegg siden jeg ikke lekker. Kjøpte innleggene på sparkjøp, apotek, nøstebarn og ullrik. Måtte prøve litt forskjellige. Hiver dem i vask ca annenhver dag. Ikke noe problem. Når det gjelder bleier, så var det vel rema 1000 som kom best ut på dagbladets (eller vg) sin test for et par uker siden. Der har de store pakker med pampers. Spar har ta fire, betal for tre på pampers. Kiwi har vel den samme avtalen på Libero. Jeg måtte gå over fra libero til pampers siden libero ikke holdt tett på sidene. Der må man prøve seg frem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå