Gå til innhold

Har noen tips for bruk av smokk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn er 4 uker og har enorm appetit, men er nok endel sugebehov her også. Har prøvd smokk, men han spytter den bare ut.

Noen som har tips om type smokk evnt andre gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har nå prøvd i 10 uker på å få dattera mi til å bruke smokk. Hun tar den i mot, men får ikke til å suge på den. Dytter den ut igjen med tunga. Hun prøver heller å suge på fingrene sine. Hun blir litt sinna innimellom for at hun ikke får det til. Men skulle heller ønske at hun tok smokken. Den går jo an å sende til Kaptein Sabeltann eller noe. Ikke så lett med tommelen....

Skulle gjerne hatt noen tips jeg også. Men jeg tror vel kansje det at ikke alle barn vil ha smokk. Og jenta mi er nok en av dem...

Jeg har prøvd det som er av forskjellig typer smokker.

Skrevet

Sånn gjorde gutten min også selv om han hadde et stort sugebehov.

Tok han i armen min og tok smokken i munnen hans, dyttet han den ut igjen holdt jeg sånn forsiktig på smokken mens den var inne i munnen hans. Han klarte å holde den lenger og lenger i munnen. Nå er han 7,5 mnd og finner smokken selv som han dytter inn i munnen : )

Skrevet

Bynnt å prøv å venn mi eldste på smokk når ho va fire uka gammel... men vi plagdes i fleire mnd... plutseli så tok ho smokken og sutta i vei som ho aldri hadd gjort anna...

Vi prøv å ho hold den lett når ho sku prøv å sug på den, men spøtta den ut...

E veldi spent på kor det bi med lisja... men ho e bærre 11 daga så skal nu vent litt tel før vi prøva...

Skrevet

Min gutt er 4 uker og har stort sugebehov, men tar ikke pupp, finner ikke fingrene sine og spytter ut narresmokken, så jeg sitter en del med lillefingeren min i munnen hans. Det er hans smokk så lenge han ikke får til de andre tingene. Kan jo ikke gi flaske hele tiden heller. :)

Det var faktisk jordmor som sa at det kunne trene opp sugeteknikken hans og at han etterhvert kunne få til å ta puppen(har gitt opp det nå). Han roer seg i hvert fall når han sutter og så faller den ikke ut så lett!

Skrevet

Jeg har prøvd i 3 1/2 mån. hehe Så lærte hun

Skrevet

Jeg har prøvd, men hun brekker seg hele tiden. Så jeg har gitt opp. Vil ikke plage henne. Tar hun ikke sutten så tar hun den ikke. Suger veldig mye på hendene sine og oss hvis hun ligger inntil oss.

Skrevet

Datteren min tok smokk allerede når vi kom hjem fra sykehuset.. ble anbefalt og begynne med det tidlig siden sugebehovet var så enormt.. Bruker avent smokk 0-3 mnd, og den gikk veldig fint.. prøvde oss med en annen først, og den var miss.. ble spyttet veggimellom..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...