Lillenurk No.2 Skrevet 16. desember 2006 #1 Skrevet 16. desember 2006 Men hva skal man egentlig pakke ned? Fire uker til termin nå.. Hva MÅ man ha, og hva kan være kjekt å ha?
LisaColli Skrevet 16. desember 2006 #2 Skrevet 16. desember 2006 dette er lista mi som jeg skrev i går! håper på innspill om det er noe viktig som mangler:) helsekort mobil + lader tøfler store behagelige klær til sykehuset og hjemreise kamera + lader ammeBH ammeinnlegg shampo,balsam, dusjsåpe toalettsaker (sminke,tannbørste,krem,lypsyl) hårføner bok dagbok + penn morgenkåpe store truser pysj store bind plastpose til skittentøy drikkeflaske (til mor) penger hentesett til baby helseteppe (og husk bilsikring i bilen) tenker også på en krem som skal bedøve smerter nedetil etter fødsel, begynner på X, noen som vet hvilken det er??
rødhette* Skrevet 16. desember 2006 #4 Skrevet 16. desember 2006 Jeg har fått tips om å ta med en egen dorull også, da dopapiret på sykehusene skal være så grovt...
Gjest Skrevet 16. desember 2006 #6 Skrevet 16. desember 2006 noen innspill lille_lupp (dette er eventuelle eksempler på tillegg til din liste): -brystvortekrem -ammemadrassen (dry) for dem som skal bruke den -børste -hårstrikk (kan være VELDIG bruk for under fødsel har jeg hørt, evt spenner til langt, men ikke langt NOK, hår ;o) -briller i tillegg til linsene (for dem som bruker det. lufta på sykehuset er veldig tørr, så det er greit å ha de med for sikkerhets skyld) -roll on -neglfil (haha, jeg HATER hakk i neglen som henger seg opp i alt, og d er typisk å få d når man først er en plass man ikke får tak på det) -stor sports-bh (for dem som ikke liker amme-bh'ne) -god og myk pysj ) -håndkrem
Har den kuleste jenten på 3 Skrevet 16. desember 2006 #7 Skrevet 16. desember 2006 - Musikk - Varmeflaske (god til etterrier?) - Druesukker / frukt / energidrikk . Smokk?
Gjest Skrevet 16. desember 2006 #8 Skrevet 16. desember 2006 jeg ville ikke gitt smokk så tidlig. de må ha tid til å bli vant til åssen de skal suge pupp først. pupp og smokk er jo helt forskjellig å suge på, så da lærer de seg den "gale" måten (å suge på smokk er som å kun suge på brystvorta. men babyen må bli vant til å suge med brystvorta oppe i ganen, og mest mulig pupp inni munnen).
Leola Skrevet 16. desember 2006 #9 Skrevet 16. desember 2006 Pakker bagen når fødselen starter. Tar med helsekort, en joggebukse, et par t skjorter, amme bh og innlegg, truser og sokker + sandaler. Å så toalett saker.
LisaColli Skrevet 16. desember 2006 #11 Skrevet 16. desember 2006 rhesuspapirene? har ikke det jeg tror jeg.
Bergensbaby nr2 Skrevet 16. desember 2006 #12 Skrevet 16. desember 2006 Jeg må bare spørre, men bruker dere virkelig alt dette som skal pakkes???? Når vi fikk gutten vår var vi på pasienthotellet i 4 dager og pakket klær til han og klær til meg og pappaen + hygieneartikler. Nå regner jeg med at vi tar med en pysjamas og 2 sett klær til lillemor og det samme + hygieneartikler til meg. En kosebukse til etter fødselen, pysj dersom hun er født på ettermiddag eller natt sånn at vi må vente til dagen derpå med legesjekk og noen "ordentlige" klær + sminke til vi drar hjem. Hvor lenge har dere egentlig tenkt å bli på sykehuset? Vi skal på storken, haukeland, og der er det jo en liggetid på 2 dager. Hvor mye får man brukt på 2 dager. De fleste får jo også en del besøk og har nok med å se seg mett på den lille, så jeg tror ikke dere får brukt mer enn halvparten... Og jeg har faktisk aldri sett personer på fødeavd som bruker morgenkåpen... Man vil jo prøve å fikse seg litt opp når det kommer besøk...
LisaColli Skrevet 16. desember 2006 #13 Skrevet 16. desember 2006 hehe, jeg er førstegangs altså nesj, heller litt for mye enn litt for lite for min del!
kokosbolle Skrevet 16. desember 2006 #14 Skrevet 16. desember 2006 Du skulle ha fått det av legen/jordmoren din etter den første blodprøven ble tatt. Da sjekker de blodtype og om man er rhesus positiv eller negativ. Dette rhesus-arket må man ha med, og er spesielt viktig for de som er rhesus negative, fordi at de må få en sprøyte (eller noe) for å hindre at de danner antistoffer dersom babyen er rhesus positiv. dette er ikke noe problem for babyen som blir født, men kan være en risikofaktor for neste svangerskap.
LisaColli Skrevet 16. desember 2006 #15 Skrevet 16. desember 2006 ok. men det står jo på helsekortet? har ikke fått noen papirer jeg.
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 16. desember 2006 #16 Skrevet 16. desember 2006 den lappen er veldig viktig å ha, da ville jeg etterlyst den så fort som mulig, du skal også ha fått svar på rubella, hiv og en annen ting.
LisaColli Skrevet 16. desember 2006 #17 Skrevet 16. desember 2006 hmm, jaha! da skal jeg spørre legen om det neste gang! sender de den i posten mon tro? for da kan det hende de har sendt den til min gamle adresse...
Lillenurk No.2 Skrevet 18. desember 2006 Forfatter #18 Skrevet 18. desember 2006 Tusen takk for mange gode svar! Nå ble at så meget klarere. Blodtypepapiret får du ved å henvende deg til legekontoret ditt. De sendte det i posten til meg. Trenger man ha med bind selv, forresten? Eller får man det på sykehuset?
selma07 og engel Skrevet 18. desember 2006 #19 Skrevet 18. desember 2006 Jeg fikk mine i posten direkte fra ullevål.
___ Skrevet 18. desember 2006 #20 Skrevet 18. desember 2006 Ikke ta med alt for mye. På mange sykhus er det veldig begrenset plass til oppbevaring + at det forekommer en del tyverier. Det er i hvertfal et problem her. Det viktigste er å huske helsekortet, penger, mobil og toalettsaker. Det meste kan ordnes etter hvert.
selfangerkjerringa Skrevet 18. desember 2006 #21 Skrevet 18. desember 2006 Med mindre man bor langt unna sykehuset og risikrerer å føde midt i perioden der de fleste butikkene er julestengt.. Jeg har med en liten trillekoffert med lås jeg.
Mamma Brumm Skrevet 18. desember 2006 #22 Skrevet 18. desember 2006 Knis... Det er så vittig hvor seriøst folk tar denne berømte bagen!! Men må si jeg skjønner det litt da siden vi gleder oss så masse og blir gal av å vente! Jeg for min del skal bare ta med det mest "logiske", bor såpass nærme sykehuset så kan alltids sende noen hjem for å hente ting. Sikkert litt verre for de som bor timers kjøring fra sykehuset! :-)
selfangerkjerringa Skrevet 18. desember 2006 #23 Skrevet 18. desember 2006 som meg... 3 timers kjøring inkl ferge midtvinters gjør at jeg syns det er greit å ha bagen i orden jeg
høygravid Skrevet 18. desember 2006 #25 Skrevet 18. desember 2006 Jeg skal ikke pakke bagen før etter jul men dette var virkelig nyttig...det meste av det som er blitt nemnt her vil jeg ha med meg også :-) Det viktigste er toalett saker, god bh, "pen" kose bukse og t-skjorte og sokker. Og til babyen er det jo kun et sett med klær som h*n skal bruke på hjemreisen. Lykke til alle sammen !!! !! !!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå