Gå til innhold

Hvor mange har kjøpt pustealarm????

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri hørt om engang... Men sikkert smart!!!

Skrevet

Vi har kjøpt, har ikke montert den enda, babyen skal etter planen ligge i hengekøye i starten, og den kan nok ikke brukes der. Men når hun kommer over i sprinkelsenga, og evt. på eget rom vil det nok berolige meg med den alarmen. (De som er i mot den, kan bare være det. Men jeg ser faktisk ikke problemet med å ha en slik, om det kan berolige foreldrene)

Skrevet

Gutsbestebarn; Var ikke imot det jeg altså, om du oppfatta meg sånn!! Mulig svaret ble litt "krasst", men det va'kke meninga :-)

Skrevet

Vurderte det med førstemann, men skjønte raskt at det ville jeg ikke trenge - jeg vekket ham hvert femte minutt fordi jeg snek meg inn for å sjekke om han pustet uansett:)

Skrevet

He he. Det skal ikke være enkelt nei.

Men kanskje du hadde sluppet det dersom du var trygg på at du hadde fått beskjed dersom han skule slutte å puste?

Vi har montert den opp i senga vår, og testet den masse på pusekatten, hehe. Vi legger han i senga vår, og slår på sensorplaten. Så lenge pusen ligger dær og sover så er det stilt, men så snart han hopper ned og tusler avgårde begynner alarmen å jobbe. Etter 15 sek kommer det et lite pip, og etter fem sek til så går alarmen. Det føles trygt og godt å vite at den fungerer. :-)

Skrevet

♥ 010107 ♥ ***HØYGRAVID***

Neida oppfatta ikke som om du var i mot eller krasst svar, var bare en mening i forhold til tidligere diskusjoner og diverse kommentarer i den linken.

Skrevet

Da datteren min ble født fikk jeg helt angst for krybbedød, og jeg vurderte å kjøpe en sånn pustealarm. Forhørte meg med barnelegen der jeg fødte og ble sterkt anbefalt å ikke kjøpe det. Grunnen til det var at spebarn puster så uregelmessig i starten, at de mente at den ville gå av i tide og utide og gi meg ennda mer angst enn nødvendig.

Dette er riktignok ti år siden, så produktet har sikkert blitt mye bedre nå enn det var den gang.. Jeg vurderer det faktisk...men jeg er litt usikker.

Skrevet

På "krybbedød" sine nettsider er det faktisk ikke anbefalt, men noen grunn for at den ikke er anbefalt står det ikke. Det bør være opp til hver enkelt om man blir mer beroliget av den, etter min mening. Ser i alle fall ikke noen grunn for at det skulle være skadelig.

Skrevet

Jeg kjenner flere som bruker den, og de er alle kjempefornøyde. Ingen av dem opplever at den går av i tide og utide. De eneste gangene alarmen har gått av er dersom de tar opp babyen og glemmer å slå av alarmen. Og da skal den jo selvsagt gå av...

Det kan godt hende at de var dårligere før i tiden, slik at de eldre modellene var for sensitive eller noe. Nå kan man stille hvor sensitiv platen skal være. Etter 15 sek vill det komme et lite klikk (men det er så lita at du vil ikke bli vekket av det. Du vil ikke høre det hvis du ikke ligger våken (og stille) i umiddelbar nærhet av barnet. Da er det enda 5 sek til alarmen går, og dersom babyen skulle trekke pusten en eneste gang så vil den starte tellingen på nytt. Babyen kan altså slutte å puste i 18 sek, så puste en gang, og så la være å puste i 19 sek til. Alarmen vil ikke gå av da.

Og en annen ting. Det stemmer at babyer puster litt uregelmessig i starten, og at de derfor har små pustepauser. Men da vil jo babyen bevege seg alikavell. Hvis babyen holder pusten i 30 sek, og beveger en arm en gang midt i den perioden vil jo heller ikke alarmen gå av...

Dersom min baby skulle ligge helt urørlig og uten å puste i 20 sek, så vil jeg veldig gjerne bli vekket ja. Heller en gang for mye enn en gang for lite liksom, selv om ingen av de jeg kjenner har opplevd falsk alarm.

Det er jo selvsagt helt opp til hver enkelt om de vil bruke pustealarm eller ikke. Ingen negative tanker over hodet om de som velger å ikke bruke det. Men jeg velger å gjøre det fordi jeg føler meg trygg så lenge jeg vet at alarmen er dær. I tillegg døde broren til min kjære av krybbedød, så jeg får høre mange historier om nettopp det fra min nervøse svigermor. :-)

Skrevet

Hadde heller aldri hørt om sånne. Huff, de er da så dyre! Nesten 1900 kr! Er det virkelig helt nødvendig å ha en sånn en? Jeg kommer helt sikkert til å hoppe opp for å sjekke han hele tida uansett... Har fullsetendig angst for krybbedød da men så må vel bare sette igang å spare..

Skrevet

Nei, det er ikke helt nødvendig å ha en sånn, svært få barn dør i krybbedød. www.lillelulle.no selger til 1590 kr

Skrevet

Jeg kjøpte min for snart 3 år siden gjennom en amerikansk nettside. Kosta da 970 kr inkl frakt :o) Men ikke sikker på hva den siden het da... hmmm prøve å søke litt...

Er kjempefornøyd med alarmen da! Går ikke av i tide og utide og er en god trygghet ;o) Verdt pengene sine!!

Skrevet

Nei det er selvfølgelig ikke helt nødvendig å ha pustealarm.

Håper ingen blir urolige av dette innlegget og føler seg som dårlige mødre eller noe fordi de ikke pririterer penger til å kjøpe en slik. Det var ikke det som var meningen med innlegget.

Har du ikke lyst/muligheten til å kjøpe pustealarm, så ikke ha dårlig samvittighet av den grunn.

Jeg bare lurer på hvor mange som har kjøpt/eller skal kjøpe. Jeg syns selv det er en kjempegod trygghet som jeg villig betaler litt for.

Jeg kjøpte min her:

http://www.toysrus.com/product/index.jsp?productId=2267258&cp=2255984.2256208.2256218&parentPage=family

Litt billigere dær hvis man har mulighet til å bestille fra UAS da.

Ca 600-650 kr dær. Ble ikke så alt for dyrt altså.

Skrevet

Vi har pustealarm eller angelcare som den heter fra 1.mann, kommer til å bruke den nå også:) Det gir ikke falsk trygghet, man sjekker jo ungen selv om alarmen ikke piper....

Skrevet

Er sikkert samme som vi har da. Den heter også angelcare.

Skrevet

jeg kjøpte en slik alarm da jeg fikk tvillingene mine for 9 år siden, og har bare positivt å si om den...

Skrevet

Tror sikkert at det er helt ok med et sånt apparat - det viktigste er nok at man ikke stoler blindt på dem og sjekker babyen allikevel. Som alle andre tekniske virkemidler, kan de jo feile innimellom.

Skrevet

Ja selvsagt. Jeg kommer til å sjekke på tulla mi med jevne mellomrom uansett. Men det e3r deilig å føle seg trygg mellom kontrollene, som ikke trenger å være like hyppige. Uten alarmen hadde jeg løpt som en gal og sjekket på henne. Og søvnen hadde blitt kort og dårlig. Det er jo såvitt jeg tørr gå fra den 6 mnd gamle jentungen jeg passer.

Jeg er glad jeg har alarmen, og kommer til å sove mye bedre så lenge jeg vet at den er der. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...