knærten71 Skrevet 16. desember 2006 #1 Skrevet 16. desember 2006 hei jeg bare lurte på hvor mye dere får ut av hver pupp? Jeg sliter med lite melk og sen utdrivningsrefleks. Til og med med sprayen tar det tid. Sliter med å finne rett mengde mme å etterfylle med, alt kommer opp uansett. jeg får 50ml ut av hver pupp hver tredje time. Dette er vel litt lite? Før fikk jeg mye mer. Så noe dere ute som har pumpet seg i de siste?
Loli Skrevet 16. desember 2006 #2 Skrevet 16. desember 2006 Jeg har Får 160-180 på en pupp...men jeg har hele tiden slitet med for mye melk da... Når jeg har gitt på flaske virker hun mett etter 150 ml.
knærten71 Skrevet 16. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 16. desember 2006 Ja der ser du , jeg har veldig lite. sønnen min har ikke grått etter mer dog. Det gjorde han da det var veldig lite. Har aktiv gått inn for å øke og etter 3 uker har det økt litt.
mammaen til skatten Skrevet 16. desember 2006 #4 Skrevet 16. desember 2006 Jeg pumper meg veldig sjelden, har bare gjort det et par ganger. Da fikk jeg ca 60ml på hver pupp. Men tror ikke jeg får ut alt, for puppen kjennes full ut etter at jeg har pumpa meg også......
haater husarbeid Skrevet 16. desember 2006 #5 Skrevet 16. desember 2006 Min baby er 3,5 mnd og her får jeg ut ca 150 ml pr pupp. Mer hvis den er melkesprengt, ca 200 ml da.
Tonje og Litjklompen <3 Skrevet 16. desember 2006 #6 Skrevet 16. desember 2006 Jeg pleide å få ut 150 ml av det ene brystet og mellom 50-100 av det andre hver 4 time når min sønn var 3 mnd. Så jeg leverte melk til sykehuset også.
Gjest Skrevet 16. desember 2006 #7 Skrevet 16. desember 2006 Hei du! Her har du en heltidspumper serru.. Har ikke akkurat mengder av melk, men prøver å få ut et måltid og litt ekstra. Får ikke ut så mye mer enn deg jeg altså, knerten spsiser ca 125 ml og da prøver jeg å få ut tilsvarende eller litt ekstra. Med andre ord ca 60-70 pr pupp. Gir mme på kvelden så da får jeg spart opp et måltid ekstra. Står også opp en gang på natta slik at jeg ikke våkner med pupper i taket.. Da har jeg brått 200-300ml stående og kan da fryse ned neste pumping.. Har på denne måten ca 150-200ml fryst pr døgn, noe som har blitt til ca 9 liter..! Ikke verst serru.. Tenkte jeg skulle ta en 2 timers raid snart for å få opp melka igjen, kan godt komme litt mer synes jeg også... Pumper meg etter at jr har spist, så det er ca 3 timer mellom her også..
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2006 #8 Skrevet 16. desember 2006 pumper ut ca. 120-130 ml på en pupp, hun er litt over 2 mnd. er du sikkerer på at du pumper lenge nok? noen bruker litt tid før utdrivningsrefleksen slår inn, og når den gjør det er det lettere å få ut mer. noen må pumpe en stund før melka kommer... her i gården spruter melken ut av seg selv når utdrivningsrefleksen slår til...det er lettest når det er en stund siden jeg ammet, ihvertfall 2 timer siden. for å øke melkemengden kan du også prøve å pumpe oftere enn hver 3. time - for å "simulere" et økedeøgn, for eksempel hver 2. time en dag, neste dag vil du sannsynligvis ha mer melk?
knærten71 Skrevet 16. desember 2006 Forfatter #9 Skrevet 16. desember 2006 Jeg pumper til det ikke kommer mer. Tar 4 min før melka kommer med spray på ene puppen så jeg er ganske sikker på at jeg er sen. Gutten min må jobbe for føden. jeg har ammet hver 2 time i tre uker og klarer tydeligvis bare øke til 50ml. Før fikk jeg 100ml på hver pupp uten problemer så begynte refleksen å streike.Dermed gikk produksjonen ned. Jeg gir litt mme men han bare gulper alt opp, liker tydeligvis ikke nan. Skal prøve ett annet merke.
Kjerringhelvetet <3 Skrevet 16. desember 2006 #10 Skrevet 16. desember 2006 Huff. Hvis jeg har litt spreng, kan jeg få ut nesten 300 ml. Sykt.
Murmeline Skrevet 16. desember 2006 #11 Skrevet 16. desember 2006 Hm, når jeg ser hvor mye dere klarer å pumpe ut, skjønner jeg godt at jeg ammer ofte... Får pumpet ut 60-80mml etter frokosten hennes, det kan jeg fryse ned. Ellers er det hyppig amming hle dagen, alltid begge puppene til et måltid. Lite melk på kvelden, ender ofte i maratonamming i et par timer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå