Gå til innhold

6+3 - men legen fant ikke noe på ultralyd, rart..?


Mamma til 2 prinsesser:-)

Anbefalte innlegg

I dag var jeg på ultralyd. Ømmheten i puppene har avtatt og den ulmende følelsen i magen har jeg ikke kjent så mye til de siste dagene. Er kjempe redd for at noe er galt og fikk time til ultralyd. Først måtte jeg ta enda en grav.test, den var jo selvf positiv. Så kom jeg inn til ultralyd, legen kikket ca 5 sekunder, så sa han: "nei, jeg kan ikke finne noe, det er altfor tidlig!" Trodde man kunne se hjerteslag nå jeg..

 

Er så skuffet for at jeg ikke vet hvordan det lille har det...snufs..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var på UL i uke 5, omtrent 5+2 mener jeg d var,og da kunne man helt tydelig se en fosterpose, på str med en femkrone, og en slags strek inni der. Ikke noe hjerte, d var for tidlig sa gynekologen.

 

Så han INGENTING? Ikke en fosterpose engang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror faktisk ikke du kan se saa mye foer tidligst uke 7...det er jeg ganske sikker paa.

Skal du tilbake igjen da?

Ommheten i puppene avtar uansett saa ikke vaer redd!! det ordner seg!!

men et raad er SPOER nar du er der ikke hold tilbake noe, da gaar du =bare hjem og tenker masse som du skulle ha sporret om!

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen var veldig rask og jeg merket med en gang jeg kom inn i undersøkelsesrommet at han ikke var særlig interessert...

 

Vet jo at det er flere som har sett til og med hjertet slå i uke 6, så syns det var litt merkelig at han ikke fant annet enn livmor.. Men skal tilbake om en uke, da må han vel se noe....

 

Avtar ømmheten i puppene plutselig, eller gradvis? Individuelt kanskje...

 

Er fortsatt veldig kvalm da, det er vel et godt tegn:-)

 

Takk for forståelsen og svaret:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan berolige deg med at når jeg var hos legen i uke 15 fant vi nesten ikke hjertelyd fordi barnet lå godt gjemt. Så de finner det nok om noen uker:) Var også på ul i uke 8 og da var det så lite at det var vanskelig å se noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tessmama2...

 

Jeg var på UL da jeg var 6+4 og da så vi hjertet som slo. Så også fosteret og plommesekken. På bildet kan jeg også se hjernen og øynene som har begynt å utvikle seg. Så man kan se noe så tidlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes du skal dra tilbake umiddelbart å FORLANGE en ny UL!

Ikke finn deg i sånt, dette var veldig dårlig av legen din!

Skynd deg før legesenteret stenger!

Håper det går bra, dette synes jeg var skikkelig dårlig, altså!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er veldig rart. Jeg var på ultralyd da jeg var 5 uker og så tydelig fostersekk med prikk inni. Legen fant også hjertet, men det hadde ikke begynt å slå enda. Det fikk jeg se to uker senere.

 

Så du kan fortelle den idiot-legen at det absolutt ikke er for tidlig!!

 

Forlang ny ultralyd! Håper du får en annen lege da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på innvendig UL så tidlig som deg. Min gyn.lege lette en stund og fant ingenting...han sa at det er også normalt. Fikk ny time uken etter, og da så vi noe hjerteslagene hadde begynt å slå.

Jeg tror dette er individuelt. Du er helt sikkert gravid :-)

Bestill en ny time til neste uke.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...