Gå til innhold

våkner alltid etter en time om kvelden!!!søvnHJELP

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi må begynne å øve på søvn her i huset før vi flyr på veggen. snuppa er fem mnd og har aldri sovet mer enn fire timer i strekk. i går var jeg ute, og pappan lot henne gråte da hun våknet etter en times søvn (det gjør hun alltid), vi pleier da å ha det gående tre timer før hun sovner igjen. han gikk inn hvert 3 minutt og roet henne, og hun sovnet uten mat (jeg pleier jo å gi etter og amme for å roe henne, selv om hun ikke trenger mat da) etter en times tid, klokka 21. Da sov hun til 1, det var veldig bra. Så våknet hun tre-fire ganger før klokka 0800. Vi skal begynne å prøve å la henne ligge litt nå, kan ikke ha det sånn lenger, hun har vent seg til å spise hele natta. Noen med råd/erfaringer?

Skrevet

kan ikke annet en å si at sånn har vi det og!

har prøvd ALT..men i det siste så har jeg lagt han i vogna og latt han sove den timen, for så og komme opp igjen. Tenker nå at det kan jo rett og slett være at han er et B menneske! Så i det siste har han lagt seg for kvelden 21-21.30, og han sover gjerne til 10 dagen etter! Hadde håpet på å kunne få litt voksentid på kveldene..men begynner å innse at vi ga opp det da vi valgte å få barn... :o)

ikke akkurat trøstende ord da..men gjør alikevel godt å vite at noen er i samme båt! :o)

Skrevet

for en lykke å sove så lenge sammenhengende! hvis jeg opplever det igjen, skal jeg løpe naken rundt i hagen i lykkerus!

Skrevet

hehe.. ikke alltid sammenhengende da! han våkner i 6tida og tar en slurk melk og legger seg igjen? har du begynt med grøt?

Skrevet

ja, littegrann. men hun er så urolig. og det ender alltid opp med pupp mange ganger om natta. må kanskje prøve å nekte henne pupp hvertfall flere av gangene. hun er sikkert inne i et mønster

Skrevet

min gutt var VELDIG urolig på natta da han fikk grøt på kvelden..så jeg gikk over til brødskiveskive... kanskje litt tildlig å prøve det nå..men prøv å bløt det helt opp i melk, slik at den blir lik konsistens som grøten!

Ellers så ble ting også betraktlig bedre da vi senka gradene på rommet til 16 grader, la han på lammeskinn, tulla et fleece pledd rundt han, og dyna over!

vi hadde det likt som deg da min var like gammel, han er nå 8mnd, og har blitt en drøm (utenom at han ikke vil legges for kvelden før tidligst 2100 )

Nå har du ihvertfall fått høre hva vi har funnet ut på disse måndene :o)

han er foresten 8mnd nå!

Skrevet

Snuppa vår er akkurat likedan. Hun har aldri sovet særlig mye verken på dagen eller på natta. Men tidligere kunne jeg legge henne i 19-1930 tia og hun sov da i hvertfall to timer. Når hun våknet da så fikk hun ei flaske og kunne sovne igjen og sove 3-4 timer. Men nå våkner hun etter en time og ikke planer om hun skal sove igjen. Hun ville helt sikkert ha skreket i timesvis hvis vi hadde latt henne, så vi tar henne opp. Sikkert ikke særlig lurt, men klarer ikke å høre på illskriking i timesvis. Det virker som hun da er lys våken og sitter oppe til 23 tiden. Da går det greit å legge henne. Men jeg håper dette er en periode for det var veldig deilig å ha noen kveldstimer for seg selv!!

Skrevet

Høres så kjent ut dette her. Gutten min på 9 mnd når holdt på sånn i to mnd. Fikk gode måltider om dagen, grøt for natta kl 6, stelt og sovnet kjempefint kl 19-20 tiden. MEN våkent etter en time og var så våken, kunne holde det gående til 23-24, nektet og sove. Prøvde alt, lot han ligge, og gikk inn hvert 5 min for å se til han. Fra han var 7 mnd så har han bare hatt lyst på pupp om morgene og kvelden, på kvelden så styrte han så at han fikk liksom ikke nok melk. (snudde seg og ville heller leke) SÅ jeg begynte å kjøpe mme og gir han 200ml i sengen sin før han skal sove. Sovner før jeg har fått ballet han inn i dyna, og sover til 7 neste morgenen. Så nå har jeg endelig fått natte søvnen min tilbake.. :) og lilleguttt får masse, masse melk på morgenen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...