Gå til innhold

To biler. Trenger bilstol som er lett å flytte fra bil til bil. Noen med tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to biler og tulla vår er nå ca 8 kilo. Trenger da bilstol trinn 2 fra 9-18 kilo. Har sett på hts besafe ixikid combi, den skal visst være bra, men skal være ett mareritt å flytte fra bil til bil. Noen som har tips å komme med?

Fortsetter under...

Skrevet

jeg vet besafe setene er vanskelig og tunge og bytte over i bil.bare til info så har jeg ett flott sort sete som er veldig likt besafe,men lettere og flytte fra bil til bil.kan settes begge veier,trekket kan vaskes og ryggen legges litt ned.jeg har kun brukt det lite i 5 mnd og det fremstår som nytt.må selge det da gutten min ble for stor og trenger kun en pute.kan få det billig om du er inntr.kjøpt på torsov bilrekvesita i juli til 2199,- følger med garanti.

Skrevet

De fleste bakovervendte seter er tungvinte å ta ut og inn hele tiden... HTS er tungvint ja... Gode seter absolutt, men litt mas å montere, vanskelig... Ville absolutt sett på Akta Graco Duologic, den er utrolig enkel å montere, tar liten plass og er en super stol som kan brukes fra 0-18 kg..! Genial :-) Absolutt å anbefale..! Ellers ville jeg sett på Akta Graco Cosmic, Brio Zento og Britax Secura, alle er kjempegode stoler, og kjøp et ekstra par forankringsseler om stolen bruker det - det er ofte disse som er det verste å drive og montere på nytt hele tiden! :-)

Skrevet

Enn hvis bilstolen er kun forover vendt. Er det da flere å velge mellom?

Skrevet

Har selv Maxi Cosi forovervendt med isofix. Denne er veldig enkel å flytte fra bil til bil, men du bør ta med begge bilene for å teste om det passer. Dessuten kan den brukes med trepunktssele også dersom dere har en bil med isofix og en uten.

Skrevet

Det er mange bakovervendte bilstoler (antagelig flere enn forovervendte) å velge mellom, og du bør IKKE kjøpe forovervendt til en baby på 8 kg..! De bør sitte bakovervendt til 3-4 år, helst så lenge som mulig, pga nakken ikke er sterk nok til å holde hodet oppe ved en kollisjon, selv en liten en i 30 km/t! Så se på seter som Akta Graco Duologic, Britax Two Way Elite, Brio Zento, Akta Graco Cosmic, Britax Fixway, Britax Eclipse SI (?), HTS Izi Kid, HTS Izi Combi, Maxi Cosi Mobi for å nevne noen... MANGE bakovervendte å velge i :-) Lykke til!

Annonse

Skrevet

Ser at en del allerede har nevnt acta graco cosmic xtp. Jeg skal selge mitt som kun er brukt i 7 mnd (har kjøpt bil med isofix, og fikk isofix bilstol i julegave) Bare si fra hvis det kan være interessant!

Skrevet

Britax Two way elite har vi til bil nr 2 / besteforeldrestol

Den er kjempeenkel og montere, kan brukes både forover og bakover og er ikke alt for dyr.

Den er ikke så høy på sidene, så vi har den ikke som bilsete nr 1, kun til småturer

Skrevet

Britax Two Way Elite er et kjempesete..! Selv om det ser ut som sidebeskyttelsen er litt svak så har den gjort det kjempegodt i sidekollisjonstester, til og med bedre enn mange av setene som ser bedre ut..! Så skinnet bedrar nok litt her :-) Veldig bra sete, skal kjøpe dette som besteforeldresete vi også :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...