Anonym bruker Skrevet 16. desember 2006 #1 Del Skrevet 16. desember 2006 HEI Jeg la inn denne på mammas kropp, men den passer kanskje vedre her...noen som har erfaring? Min yngste er nå litt over ett år, og jeg har hatt menstrasjon 6-7 ganger med samme opplevelse hver gang. ....jeg blir skikkelig dårlig. Hva kan dette være? starter med ekstrem hodepine to dager før mensen. Når mensen kommer får jeg vondt/kramper i magen som er sånn at jeg ikke klarer å stå oppreist. Er faktisk sengeliggende i litt over en dag ved hver menstrasjon.....(sengeliggende etter å ha tatt både ibux, paracet og dispril...ingenting fjerner smertene) Dette er ganske uholdbart, og jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre.... har surfet litt på netten, og fant der en artikkel om keisersnitt og menstrasjonssmerter....arr kan visst forårsake mer smerte ved mensen. jeg har tatt KS i både 2004 og 2005, og fikk siste gang beskjed om at jeg hadde mye hardt arrvev i magen kan dette være grunnen? eller bør jeg dra til en gynekolog...?.(for meg er dette alller siste utvei...etter at alt annet er prøvd, da jeg er hysterisk redd for sånne typer undersøkelser) Anonym Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7477301-ekstreme-menstrasjonssmerter-og-keisersnitt-sammenheng/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
langevipper Skrevet 16. desember 2006 #2 Del Skrevet 16. desember 2006 Det høres ut som om du kanskje har pms??? er ingen ekspert men det er slik jeg har det når jeg får mensen. Men jeg får mensensmerter opptil en uke før mensen da og får skikkelige smerter når mensen kommer, parset og slike smertestillende en får kjøpt reseptfritt på apoteket gjør ingenting for meg så jeg får smertestillende på resept (hadde ikke vært oppegående uten dem rundt mensen). En tur til legen din hadde nok vært best, og han/hun kan henvise deg til en gynekolog om det skulle være nødvendig. Men å gå slik å slite med mensensmerter er ikke bra, da blir det bare til at man gruer seg mer og mer for neste mensen... men hmm kan også være endometriose, det kan visst oppstå i arrvev og det gjør visst sinnsykt vondt og da får man mer vondt rundt mensen. Det er best å få slikt undersøkt i stedet for å gå rundt å lure. Legene trodde jeg hadde endometriose, og det sjekket de ved en kikkehull operasjon (tror jeg det heter på norsk...ble gjennomført i england) ... heldigvis så fant de ingenting. Gikk med sinnsyke vonde mensensmerter i ett år til de plutselig avtok og nå er de til å leve med. Oppsøk lege, det blir ikke bedre av bekymringer:-) God bedring Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7477301-ekstreme-menstrasjonssmerter-og-keisersnitt-sammenheng/#findComment-7480934 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå