Gå til innhold

Det er vist ikke lov å passe på at ungen din har det greit!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så lei av kommentarer på hva jeg gjør rundt barnet mitt! Jeg holder på å sprekke!!! Var i bursdag i går, og var vel den kommentaren som utløste sinne mitt! Var i bursdag hos nevøen min(sønn til min bror). Jeg ordnet med et teppe på gulvet, litt leker, og lukket verandadøra litt mer inntil pga trekken. Så kommer det fra svigermor til min bror: Ja, hvis du er så urolig hele tiden, skjønner jeg hvorfor du har blitt så tynn!". Hva? Er det virkelig ikke lov å passe på at ho har det greit??? Nei, folk liker vist bedre om barnet bare ligger for seg selv, og mor overser det totalt! Er så lei! Har en venninne også som stadig kommer ¨med små stikk. "Nei jøss, bærer du på ho". "Du spiser kanskje ikke når ho er våken?". Hun som ikke dusjet en gang når dattera var hjemme da hun var liten! ÅH!!! Pluss mange andre kommentarer. Jeg gjør vist masse feil i andres øyne. Og en annen ting: Fordi om jeg gjør en ting når vi er sammen med andre, betyr ikke det at det er det jeg gjør hele dagen!!! Sånn! Der fikk jeg ut litt frustrasjon!!!

Skrevet

Vet godt hvordan det er!!! Bare prøv å lukke ørene og la de holde på :o)

Du vet selv hva som er best for ditt barn, ikke bry deg med hva andre mener!

Klemmer fra

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor folk føler det som sin rett til å kommentere kritiserende til oss mødre. Jeg får stadig høre, nei la han ligge å skrike. Det har han gått av.

Skrevet

Helt enig! Det er vist helt greit det. Å kommentere alt en gjør! Er så lei av det. Får holde meg hjemme alene en stund tror jeg;) Neida, jeg skal prøve å lukke ørene og smile pent:) Takk for tanker begge to:) :) klem og klem

Skrevet

skjønner deg sååå godt

har hun ikke for lite/mye klær...skal du ikke holde annerledes...er ikke den strømpebuksa aaalt for stor...ligger hun ikke for mye i fanget...

jeg lukker ørene jeg...men det er vanskelig

Skrevet

Kanskje dem har dårlig samvittighet for at dem ikke har gjort alt riktig for barna sine, så hjelper det kanskje litt å henge ut andre ;O)

Skrevet

Skjønner at du blir irritert!

Forstår nå at jeg er heldig slik. Har ennå ikke mottatt en kommentar på hvorfor jeg gjør slik og ikke slik osv.

Hadde føket i taket jeg da ;O)

Skrevet

Hvorfor oppfatte alt som negativ kritikk? I noen tilfeller så kan det være godt ment. Det er mange mødre, særlig førstegangs, som stresser unødvendig mye, og sliter seg selv ut og som absolutt ALLTID setter barnet foran seg selv og aldri klarer å slappe av. I lengden skader dette kanskje både mor og barn. Da jeg leste hovedinnlegget her, tenkte jeg at det kanskje kan ha vært en sånn type kommentar? Det er viktig å ikke glemme seg selv selv om man har fått barn. Og når noen er opptatt av ditt ve og vel, er det vel fint? Jeg stresset sånn med førstemann at det endte med fødselsdepresjon - jeg skulle være supermamma og gjøre alt helt riktig, hadde ikke tid til meg selv i det hele tatt. Det var IKKE noe moro. Nå har jeg lært at barn ikke dør om du ikke springer til med en gang, og de tåler faktisk ganske mye. Det er ikke farlig om et barn gråter litt - det er faktisk helt normalt. Så med nr to slapper jeg mye mer av, setter av tid til meg selv, og jeg mener jeg faktisk da er en mye bedre mor. Bare sånn til ettertanke...

Skrevet

ja,noen ganger tar jeg meg selv i å la være å gjøre forskjellige ting fordi jeg vet d blir kommentarer også blir jeg irritert på meg selv etterpå for det er da for f... meg mitt barn og jeg som skal leve med ham!

såååå enig m deg!

Skrevet

Skjønner tankegangen din. Men føler ikke selv at jeg stresser lenger. Og jeg lar henne absolutt grine litt! Men kanskje ikke så lenge når vi er sammen med andre. Hvorfor skal jeg det egentlig? tenker at kanskje de andre blir lei av å høre på henne. For jeg har en grine-unge! Jeg setter pris på innspillet ditt og skjønner hva du mener. Men det er måten ting blir sagt på. Og jeg tar ikke alt som kritikk. Men når det er det...så gjør jeg det! ;) Og er lei av det;)

Skrevet

Akkurat som meg! Må vist skjerpe meg litt:) Og godt å høre at det er andre som skjønner:) Det hjalp å få ut litt irritasjon her:) Så får jeg prøve å være ferdig med det nå... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...