Gå til innhold

Tint mormelk smaker tydeligvis ikke det samme som fersk... snuppa vil ikke ha:( Kan jeg ha oppi litt malt eller sviskesaft for å gjøre smaken søtere????

Anbefalte innlegg

Skrevet

??

eller andre tips? Kjipt å kaste så mye fra fryseren... har hørt at tint melk kan smake litt såpete, og vet at fersk smaker skikkelig søtt. Noe man kan tilsette??

Skrevet

Hmm, hva slags fryser har du? Holdbarheten er forskjellig alt ettersom det er frys inne i kjøleskapet eller separat frys. Inne i kjøleskap-frys gir bare et par-tre dagers holdbarhet før den blir sur.

Skrevet

Jeg har ordentlig fryser, har liggende termometer der inne og den viser konstant -23 grader.... så den er ikke sur, hvis det var det du trodde...

Ammehjelpere har snakket om denne såpesmaken og jeg synes også det lukter slik. Ikke surt, altså.

Holdbarheten i kjøleskap-frys er vel 3 mnd, ikke 3 dager????

I -23 grader bør den holde opptil 6 mnd. Denne var 4 mnd gammel.. men har prøvd bare noen uker gammel og lukta fortsatt såpete

HI

Skrevet

prøv med litt malt oppi du, bare pass på at ikke snuppa får for mye og blir løs i magen! Har aldri hørt om å ta sviske i melk!

men får min del gjør oh`boy susen:o) hihi

Skrevet

I ordentlig frys er holdbarheten noen måneder, men i kjøleskapfrys som er inne i selve kjøleskape bare 3 dager ca. Står bakpå ulike frysevarer du kjøper som f.eks is, og holdbarheten i kjøleskapfrys beregnes til å være 3-7 dager avhengig av om det er melkeprodukt, kjøtt e.l.

Skrevet

Sjekket for sikkerhets skyld en pose med vanlig frossen grønnsaksblanding fra Rimi; " Holdbarhet: I kjøleskapets fryseboks høyst 3 døgn".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...