Anonym bruker Skrevet 16. desember 2006 #1 Skrevet 16. desember 2006 ?? eller andre tips? Kjipt å kaste så mye fra fryseren... har hørt at tint melk kan smake litt såpete, og vet at fersk smaker skikkelig søtt. Noe man kan tilsette??
Winterlady Skrevet 16. desember 2006 #2 Skrevet 16. desember 2006 Hmm, hva slags fryser har du? Holdbarheten er forskjellig alt ettersom det er frys inne i kjøleskapet eller separat frys. Inne i kjøleskap-frys gir bare et par-tre dagers holdbarhet før den blir sur.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2006 #3 Skrevet 16. desember 2006 Jeg har ordentlig fryser, har liggende termometer der inne og den viser konstant -23 grader.... så den er ikke sur, hvis det var det du trodde... Ammehjelpere har snakket om denne såpesmaken og jeg synes også det lukter slik. Ikke surt, altså. Holdbarheten i kjøleskap-frys er vel 3 mnd, ikke 3 dager???? I -23 grader bør den holde opptil 6 mnd. Denne var 4 mnd gammel.. men har prøvd bare noen uker gammel og lukta fortsatt såpete HI
Guttemamma til tusen :) Skrevet 16. desember 2006 #4 Skrevet 16. desember 2006 prøv med litt malt oppi du, bare pass på at ikke snuppa får for mye og blir løs i magen! Har aldri hørt om å ta sviske i melk! men får min del gjør oh`boy susen:o) hihi
Winterlady Skrevet 16. desember 2006 #5 Skrevet 16. desember 2006 I ordentlig frys er holdbarheten noen måneder, men i kjøleskapfrys som er inne i selve kjøleskape bare 3 dager ca. Står bakpå ulike frysevarer du kjøper som f.eks is, og holdbarheten i kjøleskapfrys beregnes til å være 3-7 dager avhengig av om det er melkeprodukt, kjøtt e.l.
Winterlady Skrevet 16. desember 2006 #6 Skrevet 16. desember 2006 Sjekket for sikkerhets skyld en pose med vanlig frossen grønnsaksblanding fra Rimi; " Holdbarhet: I kjøleskapets fryseboks høyst 3 døgn".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå