Gå til innhold

Mannen ute på byen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om at mann/samboer er ute på byen og drikker og kommer hjem sent om natten? Tenker dere at det kan skje noe uforutsett når det er igjen 1-2 mnd til fødselen, eller er dere avslappet på det? Synes dere generelt det er greit at typen deres er på byen alene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Generelt sett, er det helt greit at han er på byen alene. Ser ingen grunn til at han ikke skal få lov til det.

Nå er det 1 mnd til terminen min, og han har sin siste fest før babyen kommer nå ikveld. Han vil selv være edru siste mnd, sånn at han selv kan kjøre til sykehuset hvis han er hjemme og noe skjer. Jeg synes det er veldig betryggende. Hadde ikke reagert om han hadde tatt seg en øl eller to, men hadde han tatt seg en skikkelig fyllefest den siste mnd ville jeg ikke likt det. Men synes det er koselig at han vil være edru så han kan kjøre til sykehuset selv :)

Skrevet

min drar ikke på byen. men jeg hadde ikke likt det hvis han skulle på byen med 1-2 mnd igjen til termin nei! jeg synes faktisk at vi er to om dette, og når jeg ikke kan dra på byen å drikke synes jeg ikke han skal gjøre det heller.. men det er jo ikke noe jeg kan nekte han såklart.

Skrevet

Min drar helst på byen ved spesielle anledninger eller når jobben har diverse møter med påfølgende middag og underholdning. Men vi bor en times kjøring fra byen og da henter jeg han som oftest. Julebord var vi sammen på for noen uker siden, og det blir ikke noen ut på byen anledninger fram til 14. januar alikevel. Men en tur på bygda 2. juledag med litt innabords kan han kanskje tillate seg. Tror nok vi har såpass med tid før vi må kjøre at han kan avslutte festinga i tide til å bli edru om jeg tilfeldigvis skulle merke tegn til fødsel nesten 3 uker før termin. Blir det mistanke eller tegn til noe fødsel blir det selvfølgelig ikke aktuelt for hän å gå ut.

Skrevet

2 mnd før termin var da veldig tidlig han må slutte å drikke...

Og at han skal måtte la være å drikke alkohol fordi du er den som er gravid.. hvorfor det? Er det virkelig så vanskelig å holde seg unna alkohol, at han skal "straffes" fordi du ikke kan drikke?

Er jo andre ting som er større som han går glipp av.. Han får ikke kjenne hvordan sparkene kjennes ut inni magen vår, på samme måte.

Skrevet

han må ikke slutte å drikke. men HI spurte om hva vi synes om at de drar på byen. og jeg sier hva JEG synes, at det ikke er no kult. han kan godt drikke litt til festlige anledninger, men liker ikke tanken på at han skal rave dritings rundt på byen mens jeg sitter hjemme med ungen hans i magen. ikke at det er noe stort offer for meg å ikke drikke alkohol, men han kan vise meg litt empati.

jeg synes faktisk det er litt urettferdig at han kan drikke, røyke og leve stort sett normalt, mens jeg ikke kan ta meg et glass vin og en røyk. og i tillegg skal jeg kaste opp hver dag i 3 mnd og gå som en søvnløs flodhest i halvsvime med med bekkenløsning og hemoroider!!!

Skrevet

Synes du det er urettferdig!

Jeg hadde syns det var urettferdig om det var han som gikk gravid, og jeg måtte ta hensyn til han hele tiden, Bare holde kjeften og prøve å svare det som er "rett" for svar for øyeblikket, når det sitter en gneldrende gravid flodhest på sida av og syter og klager uten grunn. I tillegg hadde jeg følt meg veldig snytt for hele opplevelsen, og at babyen faktisk hadde foretrukket han når den blir født.

Skrevet

ærlig talt........!!

babyen foretrekker vel begge foreldre ,såfremst begge stiller opp og babyenn føler trygghet og nærhet!

nå er det engang slik at det er kvinnfolkan som må bære fram de små,men hadde mannfolka kunne gjort det hadde vel dette vært en relevant diskusjon!

og det er slett ikke umulig å ta seg en røyk og et glass vin en gang i blant!!! det er faktisk fullt mulig! men er helt enig i at man er to om dette ,og at typen må greie å holde alkoholnivået nede nå på slutten!

noe som jeg og sambo er helt enig i...

Skrevet

Han velger selv, men er fullt klar over at hvis han stinker fyll en søndag og jeg må til føden,så blir han hjemme. Tar ikke med en med rus/bakrus til sykehuset.

Så da begrenser han seg selv. Hadde nok den siste skikkelige festen sin sist uke, da var det julebord og 3 1/2 uke til termin.

Skrevet

Ja, ærlig talt! Det er ganske så naturlig at babyen foretrekker moren framfor faren. Slik er det bare! Ikke så mye man kan gjøre fra og til med det i starten. Babyen kjenner igjen morens stemme og lukt osv. (da snakker jeg i hovedsak om små babyer som ammes).

Skrevet

Jeg synes det er helt greit at han er på byen alene.

Dette med fyll som mange kommentere tror jeg i noen tilfeller også har en sammenheng med alder og modningsnivå. Jeg vet iallefall at jeg aldri vil risikere å få samboeren "dritings" hjem, eller at han kommer sent på natta uten at jeg vet hvor han har vært.

Nå når fødselen nærmer seg mer og mer. har han større behov for å være tilstede for meg og babyen enn å feste med kompiser.

Jeg skjønner bekymringen din i forhold til at det kan skje uforutsette ting! Man vet jo aldri....

Skrevet

Enig med gutsbestebarn...

Min sambo røyker ikke, men han må da virkelig få lov å nyte seg en øl eller fler underveis i svangerskapet, uten at jeg skal føle meg snytt for at jeg må sitte edru hver eneste dag. Det er han som har måttet bite i seg mye fordi jeg har oppført meg hormonelt og til tider noe urimelig. Det er han som har måttet ta seg av all gulvvaskinga og støvsuginga alene de siste mnd fordi jeg ikke har klart det og ikke fått lov til det hos fysioterapeuten. Osv osv osv.

Han har vært kjempesnill og tålmodig mot meg, og gitt meg mye ros fordi han synes "jeg har vært flink å være gravid". Den festen igår kveld som ble den siste før termin, synes jeg absolutt han fortjente!

Skrevet

Generelt sett syns jeg det er helt greit at han er på byen alene... men det er vel en selvfølge?

Jeg har termin 26.januar, og jeg tror nok at siste fylla hans blir på nyttårsaften. Selv om han kan gå fra byen og opp til sykehuset, og vi bor i mellom, kunne jeg ALDRI tenke meg å ha han med full på fødselen. Uff, det hadde jeg likt dårlig. Derfor blir nok januar en edru måned, men jeg slår meg ikke vrang på det området før 2 uker før termin ;o) Men jeg tror aldri at han hadde dratt på byen den måneden uanz, han er såpass omtenksom. Han har vært lite på byen under min graviditet - helt uten påvirkning fra meg.

Skrevet

Har termin 02. feb så har litt over en mnd igjen, og kommer ikke til å si noen veredens ting på om sambo kommer til å drikke i romjula og nyttårsaften. Sambo drikker og fester svært sjelden så da sier jeg ALDRI nor når han først gjør det heller, men så har sambo en tendens til å se og virke like edru uansett hvor mye han drikker, så ser ikke på det som noe problem i det hele tatt :) Tror ikke jeg har sett han *dritings* i løpet av de 9 årene vi har vert sammen...

Skrevet

Jeg hadde ingen problemer med å sende samboer'n på julebord i dag, det var faktisk jeg som sa at jeg syntes han skulle dra (jeg kunne faktisk vært med selv og, men trives bedre hjemme om dagen),selv om det er 10 dager igjen til termin. Jeg synes det er mye bedre at han tar en tur ut nå, enn 2 uker etter at babyen er født. Det er da virkelig ingen grunn til at han ikke skal drikke alkohol selv om ikke jeg kan!!! Selvfølgelig har jeg bedt han om å ta det litt mer med ro enn vanlig, og være flink til å skjekke mobilen om det skulle skje noe. Dette var han veldig enig i, han har da ikke lyst til å være full når han blir pappa han heller! Mamma har lovt å dra å hente han hvis vi plutselig må dra på sykehuset. Jeg har hele tiden vært overbevist om at jeg kommer til å gå over tiden, så syntes det var litt dumt å nekte han å dra hvis jeg enda ikke føder på 24 dager!!!

Skrevet

Synes det er helt ok at han tar en tur på byen. Han skal ut i dag og jeg har en mnd igjen ca..

Skrevet

Er generelt helt ok at min mann er ute på byen, men kjenner at det sliter meg litt nå. Har 38 dager igjen til termin idag, og mannen er i England på guttetur.. Måtte dra på sykehuset å sjekke at babyen hadde det bra idag, og synes det var skikkelig jævlig å være der alene. Heldigvis var alt bra! Mannen ønsker gjerne å feste mer, og sliter vel litt med å akseptere at jeg ikke vil at han skal siden noe kan skje... Skal bort i jula, og da er det 2 timer til sykehus.. Jeg kan nesten ikke kjøre selv dersom fødselen skulle starte... Så han må vel forstå...

Skrevet

Hadde det vært opp til meg skulle han gjerne tatt seg en tur på byen eller noe å drikke, men da vi fant ut at vi skulle ha barn, bestemte han seg for at heller ikke han skulle drikke noe alkohol gjennom svangerskapet. Og det har han heller ikke gjort. Jeg har aldri bedt han om det, og har i visse anledninger oppfordret han til å ta seg en øl eller to, men det har han ikke villet!

Hadde ikke hatt noe problem med det, så fremt det ikke hadde vært veldig like før termin, og jeg for min del har heller ikke savnet alkohol ett sekund! :)

Skrevet

Min sambo har frem til nå fått gjøre som han vil. Og det gjør han fortsatt, men han vet at nå er det på tide å roe seg ned litt...

Men skulle han dra ut, så gjerne det..... Men han trenger da ikke komme full til sykehuset for å si det sånn...

Men Han er 35 år og stor nok til å vite og skjønne at jeg vil ha han i nærheten nå de siste ukene:)

Han jobber mye rundt omkring i landet, men drar ikke lenger unna enn en times tid. Det er maks. Men dette er vi enige om, så det er ingen problem da..

Lykke til alle sammen:)

Jente 77

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...