Gå til innhold

Er jeg en dårlig mor???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Burde vel egentlig vite svaret selv, men blir liksom litt usikker da dette er ganske nytt for meg.

Guttungen min er 6 måneder og de siste to tre helgene har jeg drukket og røyket ganske mye. Ammer bare om morgenen, men allikevel.

Føler liksom at det ikke er så farlig og jeg gjør det jo ikke på hverdagen, men om jeg sier det til folk ser de ofte litt klandrende på meg. "Du som er småbarnsmor..."

Hva mener dere? Håper på svar!!

Føler for å være anonym nå, håper dere forstår...

Skrevet

Kanskje du burde oppsøke hjelp for problemene dine? Synes synd på deg og barnet ditt for at du ikke klarer å være en bedre mor...

Skrevet

Synes det spørs litt på om du har barnevakt eller ei. Er personlig ikke tilhenger av å drikke seg full når man skal ta seg av barn. Hvis det er snakk om et glass vin eller to ser jeg ikke problemer med det.

Skrevet

Du burde gå i deg selv synes jeg. Dette mener jeg ikke er akseptabel oppførsel. Hva om han skulle våkne på kvelden? Den ellers så trygge gode mor stinker av alkohol og sigg. Skam deg!

Skrevet

Næsj, kommer vel helt an på om du ammer i fylla eller om du lar rusen gå ut før du gir pupp. Eller om du røyker ungen mitt i trynet, eller bare når du er på selve "festen" ! Aldri kall deg selv en dårlig mor, det er du nok helt sikkert ikke ! Selv er jeg ikke bare ikke-røyker, men også anti-røyker ! Drikke gjør jeg, men ikke akkurat mye i disse dager, men før jeg ble gravid festet jeg så og si hver helg ! Alt med måte, og alt i sammenheng med livsstil ! Nå som jeg er nybakt mor føler jeg ikke for å feste hver helg, men har vært på en fest på disse 3,5 mnd. Tom. da klarte jeg ikke drikke meg full, ble så vidt brisen. Savnet mest tulla hjemme. MEN alle er vi forskjellige og takk gud for det ! Dersom disse tingene gir deg dårlig samvittighet, kan det hende en slags "indre stemme" (om det finns) prøver å fortelle deg noe. Kanskje du ikke selv liker at du gjør det nå som du er mor ? Alt dette er uansett opp til deg ! Så lenge du ikke ammer beruset eller med % i kroppen, og røyker rundt barnet ditt, synes jeg ikke du skal tvile så på deg selv ! Dette er nok et oppgjør DU må ta med DEG ;) Lykke til !

Skrevet

Det kom nok noen useriøse svar. Tror folk er litt lei av disse "er jeg en dårlig mor?" trådene, kanskje det er derfor.

Det er da helt normalt å ta seg noen glass i helgen. Hvis du drikker deg full hver helg og er alenemor- er det en annen sak. Kjenner ikke situasjonen godt nok til å bedømme den, men noen glass og røyk i helgene er ikke nok til å disse deg som godt morsemne i mine øyne.

"ganske mye"- hva betyr det?

Skrevet

Hehehe, jeg sluttet å amme fordi jeg begynte å røyke igjen. Jeg som hadde klart meg hele svangerskapet :o).

Du MÅ ikke amme hvis du føler det blir galt ang litt festing. Eller så kan du amme og feste mindre, da blir du BEDRE mor :o)

Skrevet

nei, du er ikke en dårlig mor så lenge du IKKE fester hver eneste helg, da synes jeg heller du burde sjerpe deg!

Herregud, mange her inne er sååå overhystersiske!!!!

Jeg ammer ikke, men røyka i svangerskapet.

Skrevet

Spørsmålet "er jeg en dårig mor?" kommer opp ganske ofte her. Hvorfor spør du om det? Ingen her er i stand til å svare på et så stort spørsmål, for det er så uendelig mye som spiller inn. Og det tror jeg du og de andre som stiller dette spørsmålet vet veldig godt! Jeg tror at det er derfor dere spør om det, i stedet for å spørre om hva vi synes om akkurat det å røyke og drikke ganske mye. Det å i stedet spørre om en er en dårlig mor, blir å bagatellisere de handlingene en lurer på er dårlige. Når en svarer kritikk av enkelthandlinger med: "Javel, så er jeg en dårlig mor jeg da...", det betyr at en ikke ønsker å se i øynene at disse enkelthandlingene ikke er gode.

Så: Du kan selvsagt være en god mor, hva vet jeg om det? Men: Nei, jeg synes ikke det er bra å røyke og drikke mye når man har barn (men da vet jeg ikke hva du legger i "mye" - kanskje synes jeg ikke det er "mye").

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...