Gå til innhold

Å spise for to...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det "ordtaket" å spise for to,eller at man blir så fryktelig sulten av å være gravid stemmer ikke for meg hvertfall.

Er det flere enn meg som nesten ikke får i seg noe spesielt mye mat?

Har vel vært sånn en måneds tid,jeg spiser mye mindre nå enn før jeg ble gravid til og med. Da jeg bare trengte næring til meg selv.

Etter en halv brødskive er jeg mett,og da føles det ut som om jeg har mat opp til halsen. Orker ikke mer enn 2 måltider om dagen.Blir jo litt bekymret om tulla mi for nok næring,men legger jo på meg så er vel ikke noe fare.

Er i uke 31,kan vel være at jeg har dårlig plass til maten kanskje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spiser ikke mer enn vanlig, tror jeg. Men nå går jeg bare hjemme, og forbruker lite energi også da.

Men man skal ikke spise for to.. man skal bare spise bittelitt ekstra egentlig.

Skrevet

Jeg har hørt det at man ikke faktisk skal spise for to,selv om det blir "sagt". Kroppen trenger bare litt ekstra som du sier.

Men det som er med meg er at jeg spiser mindre enn jeg har gjort noengang i hele mitt liv.Har aldri vært den storspiseren før heller. Den enkle grunn at jeg ikke orker noe mat nå,føles som om jeg ikke har plass rett og slett.

Bare lurte på om det var normalt ? og om det var flere? Babyen må jo ha litt næring.

Skrevet

Sånn jeg har forstått det, tar babyen det den trenger av næring, det er du som får for lite isåfall. Såfremst man får i seg nok da, at man ikke bare lever på vann og kjeks, lissom. Men hvis du ikke får i deg nok næring, vil nok lege/jm klare å se det ut fra urinprøvene dine.

Skrevet

spiser for 5 jeg...minst.har gjort det siden dag en!!!

heldigvis legger jeg ikke på meg mere enn "normalt" av den grunn.

babyen tar som regel til seg den næringen den trenger uansett!

Skrevet

Man skal visst ikke spise dobbelt så mye, bare dobbelt så sunt :-)

Jeg tror jeg spiser mindre enn vanlig. Får følelsen av at magen blir full fortere, og det begynner jo å bli trangt om plassen. Jordmor sa at det var helt vanlig, og helt ok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...