Gjest Skrevet 15. desember 2006 #1 Skrevet 15. desember 2006 Hei, var hos legen idag og hadde et lite utslag på eggehvite i urinen. Prøven ble sendt til dyrking, men hva betyr eggehvite i urinen? Noen andre som har opplevd det? er 13 + 5 og har slitti ræva av meg med mye oppkast og eksamener i 2uker nå.(kvalmen har jeg hatt siden uke 8..) kan utslaget komme av stress pga eksamen? Er det noe jeg bør gjøre/ unngå å gjøre???
doble Skrevet 15. desember 2006 #2 Skrevet 15. desember 2006 Dette er tatt fra A til Å sidene her inne: EGGEHVITE I URINEN/ALBUMIN I URINEN: Dette blir du undersøkt for hver gang du er på kontroll hos jordmor/lege fordi det kan være et tegn på begynnende svangerskapsforgiftning.
doble Skrevet 15. desember 2006 #3 Skrevet 15. desember 2006 Har ingen erfaring med dette selv, men jordmor sier nok ifra hvis det er noe spes du kan gjøre el ikke gjøre..
Snart firebarnsmamma! Fødeklar Skrevet 15. desember 2006 #4 Skrevet 15. desember 2006 Det skal også poengteres at det ikke betyr at du helt sikkert vil få svangerskapsforgiftning. I mine to foregående svangerskap har jeg hatt eggehvite i urinen nesten hele veien, og jeg har ikke fått svangerskapsforgiftning noen gang... Så en trnger ikke bekymre seg for det, før jordmor evt sier fra. Lykke til videre.
vi har 2 gullonga Skrevet 15. desember 2006 #5 Skrevet 15. desember 2006 hei jobber på et legekontor. eggehvite er ikke færlig. Er som regel utflod i urin. det gir utslag i leucocytter (eggehvite) Men grunnen til at man sjekker urin er oså pga av urinveisinfeksjoner, for man kjenner som oftes ikke symptomer når man er gravid. det er kun utslag i protein, som kan være tegn til preeklampsi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå