Gå til innhold

Noen som vet....?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

NEI! Fenalår kan gravide ikke spise!!!!

Har hentet dette fra Matportalen.no:

Kjøtt er en viktig kilde til flere næringsstoffer. Gravide kan spise alle typer kjøtt dersom det er gjennomstekt eller gjennomkokt. Unngå rått kjøtt av alle typer, som for eksempel speket kjøtt, gravet kjøtt eller tartar (se Skadelige bakterier og parasitter). Skadelige bakterier og parasitter kan gi deg infeksjoner som påvirker barnet ditt.

Så du må nok klare deg uten fenalår dette året!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville holdt meg unna selve fenalåret med du kan kjøpe oppskåret i pålegsdisken og fryse det i 3 dager... da skal det være trygt å spise..

kjenner mange som har gjort det slik og ingen av deres barn har tatt skade av det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står også der at man dreper parasitter og bakterier ved å fryse det, samtidig står det at man skal koke/steke alt kjøtt godt. Jeg elsker rått kjøtt, betyr det at jeg kan spise det hvis det har vært frosset? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vet ikke om du kan spise hva som helst selv om det har vert fryst, men fenalår og spekemat, salami og lign kan du spise om det har vert fryst i 3 dager. men ville ikke latt det ligge lenge.. frys litt og litt liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i USA og har her faatt beskjed om aa ogsaa unngaa "sandwich meats"--alt kjoettpaalegg som man kjoeper i butikken. (Gaar ut ifra at i Norge er kjoettet tryggere.) MEN det staar i brosjyren at dersom man varmer kjoettet godt foerst--f.eks godt i mikroen er det greit. Da drepes bakteriene. Men med fenalaar oedlegges kanskje smaken dersom man steker det? Tror jeg ville unngaatt det for sikkerhets skyld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...