Gå til innhold

Hvilken julesang er finest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her og prøver å komme i julestemning. Ikke lett det med opptil 10 plussgrader, regn og storm ute. Men så er det da veldig godt inne, med fyr på ovnen (veldig varmt og godt inne nå, ja!!!), stearinlys og gløgg i koppen.

Kanskje julestemningen kommer hvis jeg finner fram juleplatene, og den fineste julesangen jeg vet er "Det lyser i stille grender". Blir veldig rørt av adventssangen "Tenn lys" også.

Hvilke favorittsanger har dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Liker så godt "Det største vi kan få" med Wenche Myhre og Tor Endresen jeg :-)

Må nok til med noen juleplater for å få julestemning her ja. På den annen side så er det nettopp dette været som vanligvis er juleværet her i Bergen da :o) Så egentlig er det regn og storm som burde gi oss julestemning.-Ikke snø :oP

Skrevet

Vanskelig, vanskelig :o)

O`Heliga natt eller Det hev ei rose sprunge.

Eller begge....

...eller den nye; En stjerne skinner i natt.

....for det er sangerER du er ute etter?

Bare jeg slipper julesanger 24-7 fra KlemFM

Skrevet

Er så fryktelig glad i "Mitt hjerte alltid vanker". Sondre Bratland sin versjon, innspilt i Fødselskirken i Betlehem er bare nydelig. Så enkel og stemningsfull at det nesten er til å grine av. Det samme gjelder forsåvidt også "Deilig er jorden"...

Når jeg skal gjøre husarbeid nå i disse førjulstider setter jeg på Pogues' "Fairytale of New York" på full vreng! Herlig! :-D

Skrevet

ja du sier nå der.....

regn,uvær og grønt!!!!! jækh...jeg bestilte hvit jul jeg...

for meg er sangene tenn lys,bjelleklang (den får meg i hopplahumør),

vi tenner våre lykter,og flere til ,di som gir meg julestemning.

bruker å sette meg ned natt til julaften,når jeg er ferdig her,å bare nyte stillheten.da hører jeg på julesanger =)

Skrevet

Deilig er jorden. Fordi morfaren min døde rett før jul og elsket den sangen så vi gravla han lillejualften og sang den :o) Koselig minne...

Ja, ikke missforstå! Gammel mann døde for mange år siden. I dag har jeg koselige minner om han og deilig er jorden minner meg om han :o)

Skrevet

"En stjerne skinner i natt" får alltid tårer i øynene når jeg hører den. Da jeg bodde i utlandet måtte jeg ha en CD med den spesielt hvis jeg ikke skulle hjem til jul. Deilig er jorden er også en favoritt.Det er så nydelig å høre den på slutten av julegudstjenesten. Da begynner julen på en måte.

Fikk julestemning bare ved å skrive dette. Og det er meldt snø her oppe i nord over helgen.

Skrevet

Har så mange...

Men tror "O helga natt" er mest favoritt...

Jojo vil bare spille "All I want for X-mas are my two front teeth..."

;-)))

Skrevet

Jeg liker "Vi tenner våre lykter" og "Det lyser i stille grender". "White christmas" er også en favoritt.

Skrevet

En stjerne skinne i natt, Gloria, O Helga natt, Deilig er jorden og mange mange flere..........og av en eller annen grunn så får mange av disse meg til å felle tårer, og har alltid gjort det....:-))

Skrevet

Fint spørsmål :)

Nå fikk i hvert fall jeg litt julestemning... Det er så mange fine sanger at det er vanskelig å velge, hmmm...

En stjerne skinner i natt

Julekveldsvisa

Det lyser i stille grender

De som er litt jazzete får meg kjapt i skikkelig julestemning, som for eksempel

Santa Claus is coming to town

Let it snow, let it snow, let it snow

GOD JUL!!!!

Skrevet

Syntes musevisa var så morsom når jeg var barn så jeg får julestemning av den sangen, men det er mange andre som er finere altså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...