Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen gode råd for hvordan få opp rapen på en stup trett, eller sovende baby (2 uker gammel)? Jenta mi bruker utrolig lang tid på dette, jeg klapper og stryker, og tiden går.... De gangene jeg gir opp, og legger henne fra meg, så våkner hun etter kort tid og gulper opp det hele.Så denne rapen må bare opp. Kjedsommelige greier, spesielt om natten. Har noen en effektiv metode for å få fortgang på dette?

Skrevet

jeg hadde samme problem,og hos oss hjalp det når jeg holdt lillegutt under armene og bare holdt han opp ut fra kroppen slik at han dinglet mens jeg holdt han. Da blir kroppen strekt ut og rapen kom fortere. Vet ikke om dette hjelper andre, men her var det vidunderkur.

Skrevet

Sånn var det med min jente også i begynnelsen, men jeg holdt henne liksom intil brystet. Men så begynte jeg å legge henne mer over skulderen og da ble det fortgang på det:)

Skrevet

Prøvd å legge henne på magen over låra dine og klappe forsiktig på ryggen hennes ?

Eller sett henne ned på fanget ditt og bøy henne fremover mens du klapper forsiktig på ryggen hennes.

Det var det som funket best her i hvert fall : )

Skrevet

Kom plutselig på at minifom ofte hjelper. Når lillegutt ble litt større (kanskje rundt en mnd) lot jeg han ligge mer opp over skulderen i stedet for langs magen. Hjalp det også. Nå (han er 4.5mnd) har jeg sluttet med det, for det fører bare til gulping. Nå ligger han langs magen og det går fint.

Skrevet

Man kan også først holde han over skulderen og legge han forsiktig bakover over fanget og opp igjen. Litt klønete forklart.. Vippe han litt på en måte. Det er visst et tips fra nyfødt intensiv.

Det er ikke alltid vi får til å rape, men det hjelper når han kom høyere opp på skulderen sånn at puppen lagde litt press på magen hans liksom =)

Skrevet

holde henne høyt på skulderen og gå små turer i leiligheten\huset

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...