Gå til innhold

Et mulig kvalmetips....


NewYorkMom_får_to_tette

Anbefalte innlegg

I loepet av de siste par dagene har jeg funnet noe som hjelper meg--men det er ikke dermed sagt at andre er i samme situasjon. Dette er faktisk foerste dagen jeg ikke har spydd paa 3 uker (er 8+6 i dag.) For meg pleier kvalmen aa komme for fullt paa morgenen. Kaster da opp flere ganger og klarer ikke aa holde maten nede foer senere paa morgenen. Saa rundt 4-tiden paa ettermiddagen har kvalmen gitt seg selv om trettheten er et problem doegnet rundt.

 

MEN--naa har jeg funnet ut at hvis jeg spiser f.eks noen kjeks eller knekkebroed ca. klokken 10 foer jeg legger meg, saa stiller vekkerklokka paa klokken to og tvinger i meg en matbit da ogsaa (f.eks en liten broedskive eller noen salte kjeks) og saa har noen flere kjeks liggende ved senga som jeg spiser naar mannen min staar opp klokken 6, klarer jeg aa holde blodsukkeret oppe i loepet av natta slik at jeg bare spyr en gang (eller som i dag--ingen ganger!) naar jeg staar opp ved 9-10 tida. For meg virker det som om det har noe med blodsukker aa gjoere--og de gangene jeg har gjort dette fungerer det faktisk. Selvfoelgelig er det slitsomt aa vaakne flere ganger om natta--men da slipper jeg til gjengjeld aa tilbringe flere timer paa do paa morningen.

 

Det hadde vaert interessant aa hoere om dette hjelper for andre ogsaa, eller om det bare er meg. Fint om noen vil prove det og si ifra om det fungerer...

 

Tck14744

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette høres faktisk ganske så lurt ut, og jeg tror faktisk det vil hjelpe ganske mange. Jeg våkner to-tre ganger i løpet av natta og er kjempekvalm, samt må tisse. Har ikke prøvd å spist noe, men siden det hjelper på min kvalme å spise ristet brød når jeg står opp, tror jeg nok det kan kan hjelpe å gjøre slik du beskriver ! (: Jeg opplever også at kvalmen er værst når magen er helt tom og vært det en stund, slik at blodsukkeret begynner å synke litt. Skjønt jeg kan også bli superkvalm etter et normalt stort måltid på ettermiddagen/kvelden ( jeg er kvalm omtrent hele dagen ), og må plutselig kaste opp rett etter måltidet, eller to timer etter...da kommer bare guggerester, æsj...

Tror jammen jeg skal prøve rådet ditt ! (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsoekte det samme igjen i natt--og spydde bare en gang i dag morges. (Det er INGENTING i forhold til slik det pleier aa vaere.) Naa har jeg akkurat begynt paa uke 10, saa det kan jo tenkes at kvalmen er i ferd med aa gi seg bitte litt, men det er jo litt tidlig da... Tror faktisk denne strategien med aa spise nattmat fungerer for meg.

 

Er veldig nyskjerrig paa om det fungerer paa andre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...