Gå til innhold

Er det noen som har gitt hjemmelaget grønnsakspurrè til det aller førte måltidet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

??

Bare lurer på om jeg skal prøve det når tiden kommer for fast føde...istedet for grøt mener jeg..

Skrevet

Det er ikke så dumt å gjøre det. Hadde jeg visst det jeg vet nå så hadde jeg begynt med grønnsaksmos først til jenta vår. Hun fikk vondt i magen av grøten. Men middagsmaten gikk helt fint. Du må bare prøve deg fram. Grønnsaksmos smaker jo ikke allverden da, jeg laget mos at søtpoteter og gulerøtter. Det gikk ned på høykant.

Skrevet

Ja, leste det i et svensk "foreldre barn" og der virka det så normalt, mens her er det liksom bare grøt som gjelder...

Må jo være bra å venne de til grønnsaker;)

Det sto at man kunne ha en smørklatt oppi og det gir jo litt smak...

Skrevet

Jeg begynte med grönnsaker.

Kok en gulrot og mos fint med litt av det kokte vannet. Det kommer babyen sikkert til å like. SÅ kan du ha i flere grönnsaker etterhvert; mais, erter, blomkål er det jeg bruker mest. krydrer med dill eller basilikum. har i litt olje og noenganger smör. det smaker kjempegodt... og går fort å lage om du kjöper fryste grönnsaker.

Skrevet

hei, jeg ga risgrøt først, men han ble så våken på natta (6mnd). Våknet plutselig annenhver time fra 02 og utover. Før han begynte med grøt fikk han pupp en gang på natta, og med grøt ble det plutselig flere ganger. Etter en uke begynte jeg med potetmos isteden. Koker en potet og moser med kokevannet og morsmelk. Har også prøvd med litt gulerot most inn. Går endel inn selv om endel kommer ut igjen:-)

Skrevet

Hei,

jeg startet med potet :) og det er hun helt vill etter.. prøvde også grøt men da knep hun munnen igjen og ville ikke være med på det.. Skal introdusere et til måltid snart som blir grøt og tenkte jeg skulle koke en sviske sammen med vannet til mme for å gi en bedre smak.. (hun elsker også å spise hjemmelaget sviske saft)

Lager potetmos slik: Skreller en potet, kutter i små biter og koker. bruker kokevannet til å lage mme for å ha i grøten og bruker også en ts solsikkeolje. Jeg moser poteten gjennom en tesil og blander sammen, kjapt, enkelt og sunt... har smakt på den selv og den smaker kjempegodt :)

Ellers må jeg innrømme at jeg selv er litt av en grønnsaks fan så var naturlig å begynne med det..

Skrevet

Men hvor lenge må en vente mellom det ene og det andre da? Hvis en begynner med grøt, hvor lenge bør en vente med å begynne med grønnsakmos, og omvendt? Er det veldig ille å begynne med det noenlunde samtidig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...