Bea- Skrevet 15. desember 2006 #1 Skrevet 15. desember 2006 jenta mi er 4,5 måneder og den siste uka har avføringen forandret seg.. før var den løs i konsistensen nå er det en hard "gummi klomp" nesten samme konsistensen så en saue bæsj. hehe litt rart å sammenligne men vanskelig og forklare... klemmer du den i bleia forandrer den bare form og blir ikke "skvist" ut.. gir mme, grøt, malt og sviskesaft! noen råd???? vært så snill!
Gjest Skrevet 15. desember 2006 #2 Skrevet 15. desember 2006 Har hun vondt i magen da? Bæsjen til de små varierer så mye! Hvis hun ikke har vondt så er det nok ikke noe å bekymre seg for=)
sloggi Skrevet 15. desember 2006 #3 Skrevet 15. desember 2006 hei jeg slet veldig med mi jente, det som fungerete for meg etter samråd med lege var å gi duphalac hver dag i melka. begynte med 6 ml om dagen måtte øke opp til 12 ml og så trappet jeg ned igjen til 6 ml. nå gir jeg bare av og til. det som er viktig sa legen er å holde på lenge. start på 6 ml og se hvordan det funker.
Bea- Skrevet 15. desember 2006 Forfatter #4 Skrevet 15. desember 2006 virker ikke som om hun har vondt i magen heller egentlig! men off.. vil bare at det skal komme en bleie med normal avføring...
LivetErEnLek Skrevet 15. desember 2006 #5 Skrevet 15. desember 2006 Du kan jo prøve å gi mer malt eller svisksaft evnt sviskepure blandet ut i grøten. Ellers er de små som oss, veske hjelper på hard mage, så prøv å få i henne litt vann. Håper det retter seg
Bea- Skrevet 15. desember 2006 Forfatter #6 Skrevet 15. desember 2006 gir malt å sviskesaft.. men det ser ikke ut til å hjelpe.. vann nekter hun å drikke noen råd på hvordan jeg kan få i henne vann?
Gjest Skrevet 15. desember 2006 #7 Skrevet 15. desember 2006 Jeg vet ALT om det å bekymre seg for avføring..Men som du sier, hun virker ikke som hun har vondt. Vann er noe de fleste må lære seg å like, min vil ikke ha... Syns du bare skal prøve å slappe av jeg, neste bleie er kanskje heeelt annerledes=) Innimellom er bæsjen til Pernille også sånn, når jeg tar av bleia er rompeballene der fortsatt liksom=)
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2006 #8 Skrevet 16. desember 2006 Ville bare si at minstejenta sin bæsj også endret seg mellom 4 og 5 måned uten at jeg hadde endret noe annet... Fikk bare mm... Kanskje ikke helt det samme som deg, men tror også at de skal gjennom en naturlig endring i denne alderen..
teddybjørn Skrevet 16. desember 2006 #9 Skrevet 16. desember 2006 Lille jenta mi er også 4,5 mnd. Avføringen hennes har også blitt nermest slik som du forklarer. men plutselig var den helt rennende igjen. vanskelig å vite hvor mye malt og sviskesaft man skal gi dem. Spurte litt på helsestasjonen om avføringen hennes, da sa de at avføringen ofte endret seg rett før hun skulle få tenner, og vet du etter to dager kunne vi faktisk kjenne den første tannen som brøyt gjennom, nå er den helt ute. Kanskje ditt lille gull også har tenner på gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå