krysser fingre og tær! Skrevet 23. juni 2007 #76 Skrevet 23. juni 2007 Hei igjen! Jeg synes beslutningen din høres helt riktig ut. Å leve halvveis med en dårlig livskvalitet er virkelig ikke bra i lengden. Det er tross alt veldig mye mer enn å få barn som er viktig her i livet, selvom det innimellom er litt lett å glemme nettopp det. Nei, lev livet du og ta vare på det gode!! Jeg ble jo først veldig skuffa for at vi måtte vente så lenge før vi kunne komme i gang med neste forsøk (pga ferie skal vi ikke i gang før i sept). Men jeg tror det kan gjøre oss godt med en lang sommerferie uten hormoner eller forsøk. Vi tar på en måte ferie fra alt på samme tid, og det kjennes riktig ut nå. Nå skal vi bare oppleve mye og sette pris på hverandre og det vi har. Ikke teller jeg dager, ikke tar jeg el test og jeg glemmer nesten når jeg har ikm. (Har ikm på mandag, men tenker ikke så mye på det) Her regner vi med at vi ikke blir gravide uten hjelp og det hjelper litt på disse skuffelsene. Nå holder vi på for fullt å pakke og gjøre hus og hage klar for avreise. På mandag reiser vi på interrail og blir borte i ca 23 dager. Tenker også at det er fint at jeg ikke er gravid, for da han vi ha piknik med ost og vin så ofte vi vil, ikke trenger jeg å være hysterisk overfor bakterier og skummel mat og dessuten kan jeg være generelt mer avslappa. Åh, nå gleder jeg meg til å reise! Vi har ikke fått tid til å legge noe helt konkret reiserute, så vi må være litt impulsive, men det kan jo være kjekt det også. I stedet for sydentur med gravide venninner skulle dere ha vært med oss rundt i Europa. Innbilder meg at det hadde passet deg bedre. En tur i alpene, konsert i Wien og overnatting på vinslott i Bourdeau.. Eller hva? Nei, nå må jeg tilbake til ryddinga. Ønsker deg en kjempefin og bekymringsfri sommer! Klem fra
krysser fingre og tær! Skrevet 23. juni 2007 #77 Skrevet 23. juni 2007 Puh!! Fikk beskjed om at det skjedde en feil når jeg lagra, men heldigvis forsvant ikke meldinga! Hadde vært litt kjedelig å skreve alt på nytt..
krysser fingre og tær! Skrevet 18. juli 2007 #78 Skrevet 18. juli 2007 Hei du! Hvordan står det til? Har du vært i syden og fått bada og kosa deg? Jeg har nå kommet hjem fra en 24 dagers helt fantastisk ferie!!! Dette gjorde virkelig godt, og så spennende det var å reise slik rundt fra det ene landet til det andre! Selvom vi ikke har vært mer enn 10 meter fra hverandre på alle disse dagene, er vi ikke det minste lei av hverandre, men om mulig bare enda mer glad for hverandres selskap. Ikke noen hormoner eller telling av dager, men kun oss og opplevelsene var også en stor befrielse. Er super fornøyd! Håper du har det fint om dagen! Klem fra
krysser fingre og tær! Skrevet 12. august 2007 #79 Skrevet 12. august 2007 Dytter denne opp litt i tilfelle du skulle ta deg en tur innom en dag. Forstår du har tatt deg en pause og det er sikkert lurt å koble ut litt. Men om du skulle komme tilbake på en visit, så er jeg her fortsatt.
kanskjesnart..v/ hjelp av ivf? Skrevet 12. august 2007 Forfatter #80 Skrevet 12. august 2007 Hei! Jeg har kommet hjem fra ferie, og har hatt det fantastisk deilig. Jeg klarte ikke la være å spekulere i el-tider,men det har blitt en vane det ikke er så lett å legge fra seg. Ellers er jeg fortsatt fast bestemt på å la baby-prosjektet vente, jeg mener ass-bef-prosjektet (ikke på den naturlige måten..) så jeg tror faktisk ikke det blir noe ivf før til våren. Jeg har det ganske så bra om dagen, det er sommer og det skjer masse sosialt. Det er store fester og masse gøy om dagen, og det er rett og slett deilig å ikke tenke og gruble så masse. Og ja, jeg merker godt at jeg ikke er en hormon-bombe lenger. Jeg kommer til å følge med deg og er veldig spent på ditt neste forsøk, så meg har du her inne, selv om jeg ikke skal benytte forsøket mitt ennå. Og vi skal jo prøve aktivt selv! Kjøpe el-tester ol.. Men jeg kjenner at nedturen ikke er så stor som før når mensen kommer, jeg tror nok det skyldes både at jeg har blitt litt mer immun, og at jeg på en måte har infunnet meg med situasjonen. Var dere i mange land på interrail? Det er godt gjort ikke å ha blitt lei hverandre! Så koselig at dere trives så utrolig godt i hverandres selskap.. Selv syns vi det er fint å dra med flere på tur, så vi blir kanskje mer lei hverandre enn dere;) Vi hadde det som sagt kjempefint på ferien vår, og nå planlegger vi neste ferie- kanskje en tur laaaangt vekk i februar-mars allerede! Håper alt er bra ellers, og at du bader masse selv om det ikke (eller er det?) er så bra vær denne sommeren. Klem fra meg!
kanskjesnart..v/ hjelp av ivf? Skrevet 24. august 2007 Forfatter #81 Skrevet 24. august 2007 Dytt, dytt:)
krysser fingre og tær! Skrevet 26. august 2007 #82 Skrevet 26. august 2007 Hei du! Nå tok det lang tid før jeg fikk svart deg! Hvordan går det med deg? Er det tilbake på jobb, trening og dagligliv? Skal du ta noen flere eksamner dette året? Jeg har vært en uke i ny jobb nå+ kurs hele helga, så jeg er i grunn klar for en ny ferie.. Nei da, det var kjekt å begynne i ny jobb, men å omstille seg og lære seg alt som er nytt tar på. En er så fokusert og konsentrert hele tiden og tankene jobber på spreng når alt er nytt, så i stedet for kurs i helga hadde jeg vel trengt en helg der jeg kunne koble av. Men alt går seg vel til, og jeg tror jeg kommer til å trives. Ellers så går jeg på sprøyter om dagen og magen produserer egg på harde livet. Denne gangen har jeg fått nye hormoner og slipper sprayinga, veldig deilig! Jeg begynte rett på sprøytene og skal heller ta noen ekstra sprøyter for å hindre el. Så da får vi håpe at jeg blir rett stimulert denne gangen og at alle gode ting er 3. Skal på ul på tirsdag, så da får vi se om det er noe action i magen. Nå er det film som står på planen og jeg hører jeg blir etterlyst fra kjelleren. Snakkes!
krysser fingre og tær! Skrevet 7. september 2007 #83 Skrevet 7. september 2007 Klippet dette fra assistert befruktning, så jeg slipper å skrive alt på nytt. Har nettopp kommet hjem fra vårt 3. forsøk på Haukeland, men denne gangen med en god følelse. Jeg har vært overstimulert og understimulert de andre gangene og har hatt fragmenter i egga, og selvfølgelig ikke fått noen på frys. Vi har adopsjonspapirer i huset og har snakka om å bruke donor egg. I dag skulle vi til innsetting, 7 av 9 egg var befrukta, men vi var redde for kvaliteten. Tenk om ingen av egga var brukende og vi gikk tomhendt hjem.. Men, nei da!! Vi ble spurt om vi ville ha inn to egg og om det var greit at de frøys ned 3!!! Gjett om vi jubla!! Egga var visst blitt så mye bedre denne gangen, og når vi så de på skjermen var de jo bare så fantastiske! Overlegen sa også at om det ikke funka denne gangen, så ville hun oppfordre oss til å fortsette prosessen privat, for her var det håp! De gode egga kommer tydligvis innimellom. Så her er det ikke snakk om donor på en stund, for her skal vi fikse sakene selv! Er bare så full av håp og så veldig lykkelig i dag! Hilsen meg med 2 små i magen
krysser fingre og tær! Skrevet 15. september 2007 #84 Skrevet 15. september 2007 Dytter opp jeg. God helg!
kanskjesnart..v/ hjelp av ivf? Skrevet 18. september 2007 Forfatter #85 Skrevet 18. september 2007 Kjære deg! Nå har du det sikkert ikke så bra. Jeg leste at du har murringer i magen og at du er redd det er mensen som kommer. Jeg vet så godt hvordan du har det, og jeg tenker masse på deg nå. Du må bare prøve å holde ut de neste dagene, det er en fæl tid som man bare må komme seg gjennom. Jeg håper inderlig at mensen ikke har kommet enda, og så klart at du får en positiv test snart. Kommer du til å ta en hjemmetest? Jeg håper du klarer å holde oppe hvor fantastisk bra det er at du fikk så flotte egg. Midt oppe i all spenningen og uroen nå, er det faktisk sånn at du har gjort en utrolig positiv oppdagelse, og det er at du har gode egg og at utsiktene for at dette skal gå er mye bedre enn du trodde før. Jeg vet det ikke er det du vil tenke på nå, men det er faktisk fantastiske nyheter! Jeg ble så glad da jeg leste det! Jeg sender deg alle gode tanker jeg har i meg, jeg vet hvor tøft du har det og jeg håper du denne gangen blir belønnet for din knallinnsats gjennom mange år. Du er en utrolig tøff og sterk person som står på for det du setter høyt i livet. Lykke til, og oppdatér meg snart! Stor klem til deg fra
kanskjesnart..v/ hjelp av ivf? Skrevet 19. september 2007 Forfatter #86 Skrevet 19. september 2007 Hei! Leste nettopp inne på ass bef at du har fått mensen, og jeg kan bare banne og sverte på dine vegne. Jeg kjenner at jeg får samme sinnaklumpen i magen som jeg får når mensen kommer selv. Du skriver at du er lei av å være sterk, og det skjønner jeg godt. Du har holdt ut så utrolig lenge, og vært gjennom så mye! Kroppen har vært gjennom mye, og hodet enda mer. Kan du ikke ta en liten pause og gjøre noe barnslig? Være sint, bare grine og spise godteri og snakke stygt om alle som ikke skjønner hvor vanskelig livet kan være, drikke for mye vin, dra på tur, samme hva, bare du ikke må ta deg sammen og være fornuftig og sterk? Det er lov å klage over at dette er hardt, for det er søren meg skikkelig hardt, altså! Jeg har så vondt av deg nå, og skulle ønske det var noe jeg kunne si som hjalp. Men det er det ikke, jeg vet at du vet at det blir bedre om noen dager, men i mellomtiden er det skikkelig vondt. Klem,
krysser fingre og tær! Skrevet 21. september 2007 #87 Skrevet 21. september 2007 Så godt å høre fra deg! Er det en i hele verden som forstår meg er det ironisk nok deg. Vi som ikke en gang har møttes eller vet hva hverandre heter, men alikevel forstår vi hverandre så inderlig godt. Det er nettopp slike ting du foreslår å gjøre som jeg har mest lyst til. Jeg har lyst til å gråte, jeg har lyst til å klage, jeg har lyst til å streike og jeg har lyst til legge meg ned eller gå på fylla. Men jeg klarer ikke å gjøre noen av delene, ikke en gang gråte klarer jeg lenger. Nå har jeg tatt meg sammen og vært så sterk i så alt for mange år at jeg ikke vet hvordan det er å la følesene styre. Jeg er så forbaskade fornuftig og ansvarsbevisst!! Ja, ja. De værste dagene er over, men jeg kjenner det på en annen måte nå enn de andre gangene. Savnet etter et liv med barn gnager som aldri før, samtidig som flere prøver å forberede meg på ett liv uten barn. Ett liv uten barn er for meg nå et meningsløst liv. Hører dette lyder ganske så bombastisk og snevert, men det er slik jeg føler det. Hele min framtid og alle planer inkluderer barn og jeg har aldri tenkt tanken på et innholdsrikt liv uten barn. Det er mange som klarer å vri tankegangen og mange som klarer å finne andre kvaliteter med det å ikke kunne få barn, men jeg er langt fra det, iallefall nå. Dette var kanskje ikke de rette ordene til deg som faktisk har klart å få fokuset bort for en stund. Beundrer deg for at har klart å verdsette andre ting for en kortere eller lengre periode. Hvordan går det med det virkelige livet? Håper dere har klart å gjøre denne perioden til noe positivt for dere selv og forholdet. Dette ble noe lenger enn planlagt, men godt å få lufta seg litt! God helg! Klem fra
krysser fingre og tær! Skrevet 4. oktober 2007 #88 Skrevet 4. oktober 2007 Nå var tråden kommet så langt ned på sida at jeg må dytte den litt oppover igjen. Står til? Her er det jobbing til alle døgnets tider og masse å gjøre. Det ble visst langt fra mindre arbeid ved å skifte jobb. Ja, ja jeg har høstferie i morra og da skal jeg prøve å jobbe minst mulig. Ellers så skal jeg i gang med fryseforsøk om en måned uten at jeg tenker alt for mye på det. Det er iallefall veldig deilig å slippe hormoner denne gangen og så får vi bare krysse fingrene nok en gang når den tid kommer. Ønsker deg en fin høst!
kanskjesnart..v/ hjelp av ivf? Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter #89 Skrevet 6. oktober 2007 Hei! Har også lest på ass bef at du får fryseforsøk ganske snart, og det er jo fantastisk! Jeg må si du er helt utrolig på å hente deg inn igjen etter de kjempenedturene det er når forsøket ikke går. Det jeg tenker taler så veldig til din fordel, er at man vet jo at egg kan feste seg hos deg. Så det er jo store sjangser for at dette vil gå! Jeg har hatt noen sinnsyke uker i det siste, med alt for mye å gjøre, slik at jeg bare har rukket å stikke innom her og lese svaret ditt da du var så lei deg,og så oppturen da du fikk vite om snarlig fryseforsøk. Jeg ville gjerne ha svart deg før, men syns det er så dumt med korte svar når det dreier seg om ting som hvordan man skal klare å se for seg et liv uten å få barn (jamfør ditt forrige innlegg her). Da ville jeg heller vente til jeg hadde mere tid! Jeg tenker litt sånn her om min situasjon: Jeg tror at jeg fått en veldig motstand i meg mot å ha det vondt i lengre perioder, jeg vil ikke bruke disse årene da jeg skal være (relativt:)) ung på å ha det vondt. Jeg kjenner at jeg ganske enkelt ikke kan gå og ha det så ille som jeg har det under ivf-forsøkene mange ganger i året. Det blir litt sånn at jeg føler at det viktigste blir å ha et godt liv, og jeg syns ikke livet mitt er godt med mange ivf på rad. Så det betyr jo at jeg syns at livet mitt har verdi uten at jeg er gravid, og det er jeg glad for at jeg har kommet frem til (jeg syntes ikke det i starten, spesielt ikke før forsøkene begynte. Da kunne jeg virkelig ikke se for meg et liv uten egne barn). MEN jeg har faktisk litt tro på at en spire en gang skal sitte, så jeg har ikke gitt opp. Jeg må bare ha det litt bra også. Dette vet jeg ikke om du skjønner,men jeg tenkte jeg skulle prøve å forklare det siden du spurte noe i retning av hvordan jeg klarte å infinne meg med situasjonen. Vi kommer også til å prøve å adoptere om noen år, etter noen år med fast jobb etter endt studier, eller kanskje fosterbarn. Hvem vet hva som skjer.. Min erfaring er at samme hvor jævlig ting er i perioder så pleier livet å ordne seg til etter hvert. Vet ikke helt hvor riktig det er å skrive om dette nå som du snart er full av håp igjen, men som jeg kjenner deg, tror jeg vel at det går bra. Du skjønner nok at jeg ikke prøver å gi deg negative vibber. Jeg har stor tro på ivf- prosessen jeg, og jeg tenker at om man bare holder ut mange nok ganger så går det til slutt. Det er kjempeflott for deg at du får en bonussjangse med fryseforsøket! Og så utrooooolig deilig å slippe hormoner! Vet de gjør mye bøll med min psyke, så jeg kan levende forestille meg at det er deilig for deg å slippe de. Håper du koser deg med høstferie. Det er veldig vakkert her hos oss om dagen, deilig luft og fortsatt god jordlukt i skogen de gangene jeg har tid til å ta med bikkja dit. Jeg har forsatt litt av et kjør med voldsomt studiepress og for mye jobbing, men det vil vare ca en mnd til og så blir det litt mindre å gjøre. Hadde du skiftet jobb for å få mindre arbeidspress? Også fikk du mer å gjøre? Har du lang reisevei da? Grøsser ved tanken på hvor tidlig du står opp, husker du har nevnt at det er fryktelig tidlig.. Vi "snakkes" snart, pass på deg selv så lenge! Hilsen
kanskjesnart..v/ hjelp av ivf? Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter #90 Skrevet 21. oktober 2007 Jeg dytter opp. Håper det går bra med deg!
krysser fingre og tær! Skrevet 27. oktober 2007 #91 Skrevet 27. oktober 2007 Kjære deg! Da var det min tur til å ikke få noe særlig tid til å svare ordentlig her. Jeg har hatt et turboløp de siste ukene med noe voldsomt mye å gjøre. Som sagt tidligere har jeg bytta jobb, men ikke for å få mindre å gjøre. Den skolen jeg jobba på før hadde så få elever igjen (9 stk) at det ikke var jobb for meg der lenger.( Det var ute på ei øy, og det var der jeg hadde så lang reisevei og måtte stå så tidlig opp) Nå jobber jeg i nærheten, men har fått en voldsom økning i arbeidsmende. Nå har jeg 32 elever og det krever sitt. Er nå inne i første konferanserunde og må da jobbe helger og kvelder i tillegg til fulle dager. Ja, ja det kommer vel roligere perioder også. Det er fint å lese at du er så reflektert angående din egen livskvalitet. Dine valg høres veldig rett ut og jeg forstår at du nå kan ha en bedre ro og fokus på det som er viktig her i livet.Fortsett med å ta vare på deg selv og gjør det som er riktig for deg nå! Jeg håper jeg kan finne den samme roen en dag og virkelig klare å nyte det livet jeg har. Jeg kan virkelig være taknemlig for mange ting, men mye av livet mitt står alikevel på vent, og det er ingen god følelse. Jeg skal i gang med fryseforsøk neste uke en gang. Nå venter jeg på el i naturlig syklus og skal inn noen dager etter det. Jeg har ikke tenkt så mye på hva som skal skje denne gangen, og har ikke bygd meg opp noe særlig med forventninger enda. Men de kommer vel nå som tiden nærmer seg. Vi skal til Bergen til helga for å passe noen tantebarn (egentlig onkelbarn), så Bergenstur blir det uansett om egga overlever eller ikke. I grunn greit å ha et ekstra mål med turen slik at det ikke blir "bare" for å sette inn egg. (Vi har jo 4 1/2 times kjøring hver vei) Du får ha en god helg, så får jeg håpe jeg hører fra deg om ikke så alt for lenge. Klem fra
krysser fingre og tær! Skrevet 8. november 2007 #92 Skrevet 8. november 2007 Nå hadde vi havna på side 2, så nå var det på tide å dytte litt. Er det mørkt og stusselig i Oslo også for tida? Her er det virkelig novembervær, med regn og vind og mangel på dagslys. Er minimalt ute for tida, men sitter heller foran peisen og fyrer stearinlys til alle døgnets tider. Gleder meg til desember, slik at jeg kan henge opp litt mer lys og annen koselig pynt. Ellers kan jeg oppdatere med at begge egga tålte opptininga og at jeg nå er ruger på minst 2 fine egg. (Vi prøvde jo på egenhånd også denne måneden så det kan jo være 3..) Siden det var så lite styr i forkant, ett enkelt besøk innom sykehuset (10 min) og ikke annet enn litt crinine i etterkant, tenker jeg lite på at jeg faktisk er ruger. Denne gangen trenger vi heller ikke å ta noen som helst forhåndsregler, så her går livet som normalt. Skal ta blodprøve 19, men vet vel svaret lenge før den tid. Tenn lys og kos deg i mørketida!
kanskjesnart..v/ hjelp av ivf? Skrevet 15. november 2007 Forfatter #93 Skrevet 15. november 2007 Her kommer det sene svaret. Men jeg sveiper innom fra tip til annet- da leter jeg etter gldeshyl fra deg..Jeg liker å sitte i fred når jeg skal skrive til deg, jeg, så dag går det litt ang tid. Du´a, trillingmor, det er ikke lenge til den 19 (jo, det er veldig lenge for deg). Har du noen symptomer på noe som helst? Jeg håper virkelig det klaffer. Det er blitt kaldt nå, men jeg har noen strie blomster i hageflekken vår som nekter å kapitulere, de står deg og fryser og skjønner ingen ting. Det blir mange delige friske turer ute for meg om dagen. Ellers går det fint med oppgave og jobbing, er mer sosial nå enn før og det tror jeg skyldes at jeg satt ivf på vent. Jeg har en rar følelse av at om det noengang blir baby på oss, er det fordi vi blir gravde selv... Så jeg driver vel å lurer meg selv til å tro at vi driver på og lager barn, det tar bare tid.. Vi prøver jo nesten hver mnd! Men blir ikke like revet med når mensen kommer, og det er deilig. Snart bør jeg vel ringe riksen å si at jeg gjerne går i gang til sommeren med 3.forsøk.. Før det vil jeg ikke. Skal på Asiaferie i påsken, og har så stort press med oppgaven min at jeg ikke orker en ivf oppå det. Jeg vet det går utover all hjernekapasitet, og da rekker jeg ikke innleveringen til sommeren. Jeg syns du og jeg er litt flinke til å kose oss nå, jeg! Du med masse lys og peis, jeg med reiseplanlegging og skogens ro og fred. Bra! Lykke, lykke til. Jeg tenker og heier så masse på deg at det er latterlig, siden jeg ikke kjenner deg;) Klem
krysser fingre og tær! Skrevet 16. november 2007 #94 Skrevet 16. november 2007 Det hjalp visst å heie på meg, for nå kan jeg endelig juble!!! Jabadabaduuuu! I dag så jeg endelig krysset igjen og kan si "jeg er gravid"!! Det er en merkelig følelse jeg sitter med her, er glad men er ikke helt overbevist. Skal ta blodprøve på mandag, så på tirsdag får jeg resultatene og kan forhåpentligvis slippe jubelen mer løs. Siden mine tidligere erfaringer med det å være gravid ikke bare er positivt, er jeg jo veldig klar over at veien fram til et barn fremdeles er lang. Men uansett, akkuratt nå er jeg gravid! Et annet spørsmål er, hvor mange er det det inne? 1 2 3? Hjelp, jeg er virkelig ikke bygd for å få flere på en gang, men det er vel kanskje litt sent å tenke på det nå... Ønsker deg en strålende helg med mye kos og ferieplanlegging! Klem fra
kanskjesnart..v/ hjelp av ivf? Skrevet 19. november 2007 Forfatter #95 Skrevet 19. november 2007 Herregud, endelig fikk dere belønning! Jeg har ikke ord! Dette har du fortjent, du har vært så flink og stått på som bare det. Det er til inspirasjon, det må jeg si. Jeg unner deg dette av hele mitt hjerte. Jeg har trodd at dette skulle skje før eller senere, men nå skilles altså våre veier her inne på "slitere". Ikke akkuratt NÅ, for vi høres jo igjen, men du er GRAVID og skal, om du skal være på bim lenger, inn på et annet forum. Endelig inn på gravide-sidene! Lykke til med blodprøvene, hør fra deg! Gratulerer så masse! Kjempeklem fra meg!
krysser fingre og tær! Skrevet 21. november 2007 #96 Skrevet 21. november 2007 Tusen takk for gratulasjonene! Nå har jeg bana vei, så nå er det bare å følge etter! Det hadde jo bare vært helt fantastisk om vi kunne følge hverandre inn i fase to også. Jeg får heie ekstra på deg framover og holde av en plass der inne. Eller tenker du at det passer dårlig å bli gravid når dere skal reise til våren, og at dere tar en pause i prøvinga? Blodprøva fikk jeg svar på i dag og den viste en høy og fin hcg, så nå kan vi juble enda litt høyere. Åh! Livet er så herlig! Jeg føler meg som verdens lykkeligste for tida!
kanskjesnart..v/ hjelp av ivf? Skrevet 3. desember 2007 Forfatter #97 Skrevet 3. desember 2007 Hei igjen, du gravide kvinne:) Vet du hva? Det at du har stått så på og ikke gitt opp, har gitt meg inspirasjon.Nå har jeg ringt Rikshospitalet og sagt at jeg vil ha nytt forsøk i april/mai (ikke lurt å gjøre det rett før en lang reise til Asia), og så har jeg sagt til mannen min at om det siste forsøket ikke går, ønsker jeg at vi prøver privat før vi gir helt opp. Det er i hvert fall sånn jeg tenker nå, at jeg må prøve det som prøves kan før vi tenker alternativt. Og du har faktisk noe med det å gjøre, jeg har tenkt masse på alle nedturene du har hatt, men at du ikke har gitt opp allikevel. Da kan det jo være håp for meg også kanskje? Det eneste som bekymrer meg er at jeg aldri har fått en positiv test, for din del var det jo litt annerledes.. Men jeg må bare prøve! Så takk for inspirasjonen! Ellers prøver vi alt vi kan om dagen, og mensen kom litt forsinket i forrige uke, og da håpet jeg faktisk litt på at jeg kanskje var blitt gravid. Men nei da... Ble heldigvis ikke superskuffa, det blir jeg ikke lenger når vi bare prøver for oss selv. Har gitt opp troen, men ikke håpet, kan du si;) Jeg håper du er i lykkerus enda og at alt er bra ellers. Du kommer til å få en vidunderlig jul! Jeg er så glad på dine vegne. Klem fra meg:)
krysser fingre og tær! Skrevet 4. desember 2007 #98 Skrevet 4. desember 2007 Kjære deg! Så utrolig koselig å høre fra deg!! Og så fantastisk å høre at du har funnet ny inspirasjon, selvfølgelig er det fullt mulig for dere å lykkes!! En ny runde etter Asia turen hørtes ut som en god plan, da har dere også noe å se fram til etter turen. Ja, jeg har hatt to positive tester og det har selvfølgelig hjulpet på motet, men samtidig så klarte vi det ikke selv denne gangen. Vi måtte ha hjelp. Dessuten har 5 år kun vært med negativt resultat. Ellers, de aller fleste som lykkes med ivf, har aldri selv fått positive tester. Det er jo det som er så fantastisk med ivf, det gir så mange fler muligheten. Her er det kvalme og eting som preger dagene, men jeg har vel kanskje ikke lov å klage..? Ellers tok jeg ny blodprøve i går som viste hcg på 27700 mot normalt som skal være 850-20800. Kanskje ikke så rart jeg er kvalm.. Skal på ul på torsdag, så det gleder jeg meg til. Føler jeg først kan slappe av om jeg ser et (eller to?) bankende hjerte ®. Ønsker deg en flott adventstid med mange gode tanker! Klem fra
krysser fingre og tær! Skrevet 16. desember 2007 #99 Skrevet 16. desember 2007 Hei igjen, og en liten oppdatering. Jeg er fortsatt gravid! Vi var på ul for 10 dager siden og da så vi tydelig at hjertet hoppa og spratt. Jeg var forberedt på hva vi kom til å se, men kjæresten ble helt satt ut og med tårer i øynene så han at dette var det mest fantastiske han noen gang hadde vært med på. Vi skulle inn igjen til ul i januar, men heldigvis fikk jeg framskynda timen til 21 desember. Tenkte det at jula kunne komme til å bli lang om vi skulle begynne å engste oss for om alt er ok. Jeg var jo gravid for 4 år siden, og da gikk jeg i 13 uker i god tro før jeg fikk en ma. Så det at jeg er kvalm og ikke blør er ingen sikkerhet for meg. Nå er jeg ikke så veldig engstelig (har igrunn en veldig god følese), men det kan være greit med noen bekreftelser innimellom. Hvordan går det med deg da? Er dere klare for julefeiring? Hører det er kaldt og fint i Oslo for tida. Her er det ikke kaldt, men mange plussgrader og så absolutt ingen snø, men den kan jo fremdeles komme før jul. Vi skal feire jul hjemme hos oss selv, men får besøk av svigerfar. De siste åra har vi feira jul med en haug med tantabarn, så det blir rart å bare være voksne i år. Men vi skal nok få det til.
krysser fingre og tær! Skrevet 23. desember 2007 #100 Skrevet 23. desember 2007 Nå skal jeg ta siste innspurt i julevasken før jeg skal pynte juletreet. I kveld skal vi på julekonsert, det blir koselig! Ønsker deg en koselig jul og et spennende og godt nytt år! Klem fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå