Gå til innhold

Krysser fingre og tær!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var ikke så kjekk lesning, dette her. Det er fint at formen er bedre, men ikke noe fint å høre om grums i eggene og understimulering. Enda bra at dere får et fjerde forsøk! Det gikk nå opp for meg på alvor at om ikke dette går,har jeg bare ett forsøk igjen. Fanken heller, sånn sett er ikke tre forsøk så mye akkuratt.

Jeg skal håpe og tenke og krysse alt som fins for dere nå.

Forresten så hørtes det utrolig vondt ut å ta ut eggene, at de måtte jobbe for å få de løs, grøss og gru. Jeg hadde jo sinnsykt vondt selv ved uttak sist siden egglederen hadde snudd seg litt, fy og fy så vondt det gjorde. Og du hadde sikkert vondere.. Fikk du med paralgin forte hjem?

Har du planer om å gå på jobb i morgen? Gjorde du det sist?

Masse spørsmål fra meg denne gangen. Ta vare på deg selv. Jeg håper så inderlig at det går bra!

STOR klem!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei igjen!

Siden jeg ikke har hatt noen fysiske plager etter uttaket har jeg vært på jobb idag. (Sist gang ble jeg jo sykemeldt noen dager pga overstimulering. Siden begge mine kollegaer er sykemeldte var det også litt vesentlig at jeg stilte på jobb i dag.. Kan i tillegg vente meg en hektisk uke med mye ekstra arbeid, men det skal nok gå.

Har det som sagt greit fysisk, men psykisk har jeg vel vært mer på topp enn det jeg er nå. Jeg har tidligere alltid vært optimistisk i forhold til at vi på en eller annen måte skal få til dette med å lage barn. Bare vi tok steget fram til ivf ville vi få det til. De siste dagene slår tanken meg veldig ofte at "tenk om vi ikke får det til noen gang!" Hvordan vil livet være uten barn? Plutselig faller alt sammen og alt jeg gjør og alle mine planer føles meningsløse. Man snakker jo om de som ikke kan få barn, men jeg har jo aldri vært en av de. Plutselig står det klart for meg at sansynligheten for at vi ikke kommer til å få det til noen gang faktisk er tilstede.Disse tankene er fryktelig skremmende og slipper meg ikke.

Så godt å få skrevet ned tankene sine!!! Jeg snakker jo om at jeg ikke er så positiv til dette forsøket til kjæresten, men jeg må liksom hele tiden holde igjen og ikke svartmale alt. Så da ble det deg jeg måtte lufte meg til, min sjelesørger...he, he. I allefall flott å ha deg å skrive til! Takk for at du gidder å lese og svare.

Kjenner du mye til sprøytene denne gangen? Har du samme stimulering denne gang som sist? Når skal du ta ul?

(Her raste det på med spørsmål du...)

Håper du holder humører oppe og gleder deg til neste sjanse!

Klem fra

Skrevet

Hallo

De tankene du sliter med, kjenner jeg igjen. Jeg har ikke noe annet å trøste med enn nettopp det at jeg vet hvordan du har det. Du har jo vært mye flinkere til å tenke optimistisk enn meg, men nå er det desverre din tur til å måtte tillate tanken på hva om det ikke går å slippe til. Jeg vet det er veldig skummelt og veldig vondt, men jeg tror nesten at de må med, jeg tror de er uungåelige desverre. Jeg har tenkt mye på hva jeg vil gjøre om vi ikke får egne barn, og nå heller jeg mot fosterbarn. Jeg tenker mye på at jeg vil ha noe mer i livet mitt, og at jeg vil gjøre noe som betyr noe for meg. Nå er det så mange barn i Norge også som har det vondt, og da har jeg tenkt at det går an å vurdere det. Adopsjon orker jeg ikke å tenke på nå for tiden, enda en lang prosess med masse usikkerhet.. Men kanskje jeg orker å tenke på det senere, hvem vet.. Jeg finner faktisk trøst i å tenke alternativer, og den trøsten finner jeg ikke om jeg ikke først tenker at det kan hende vi ikke får egne barn. Det er ikke sikkert du skjønner hva jeg mener, men jeg bare prøver å ufte litt hva som surrer rundt i hodet mitt..

Det er uansett bare fint å kunne være en som kan høre på deg. Det er jo som å lese mine egne tanker, det er faktisk ingen andre som vet hvordan vi har det nå. Jeg setter veldig pris på kontakten!

Jeg har tatt meg masse fri nå og tar det rolig. Er veldig sliten i kroppen, på en helt annen måte enn sist, og er rar i magen også. Og så tenker jeg litt at denne gangen skal jeg bare gjøre som jeg vil (og jeg vil ta det rolig og kose meg) så jeg ikke bare har det kjipt i denne perioden. Har mista matlysten totalt, og kjenner ikke sult, og har hittil gått ned i vekt, det er jo ganske spesielt for ev ivf-behandling;)Men det er ikke nå jeg bør ha dårlig kosthold akkuratt, så jeg må virkelig prøve å skjerpe meg. Det blir for mye sjokolade og for lite frukt, for å være ærlig.

Det går fint å sette sprøytene. Hadde en større startdose de tre første dagene, så en lavere dose enn sist, og er derfor nervøs for ikke å bli stimulert noe. Men de vet sikkert hva de gjør (men så leste jeg at du var understimulert da..). Jaja, ser frem til, eller er spent på, UL på fredag. Håper det er mange eggposer der!

Håper å høre fra deg snart igjen. Klem,

Skrevet

Åh, nå tenker jeg på deg.. Er du spent, urolig, positiv,negativ? Alt på nesten en gang, kanskje? Det er en uke siden du satt inn i morgen (fredag), ikke sant? Nå fremover er det sånn at hver dag uten mensen er bra. Jeg krysser alt jeg eier og har.

Jeg skal på UL i morgen og nå gruer jeg meg. Kjennes ikke ut som det skjer så voldsomt mye. Blir utrolig nedtur om jeg ikke får ut flere egg denne gangen. Da får de søren meg øke dosen på ordentlig neste gang.. Jeg ønsker meg så inderlig noen på frys.. Uff, tenk om ingen blir befruktet? Usj, nei, nå skal jeg ikke være negativ.

:) :) :) :) :) :) :) :) :) Gode vibber! :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

Skrevet

Hvordan gikk det i dag? Ble det mange fine follikler? Håper de har klart å dosere deg riktig denne gangen og iat det ikke blir slik som meg som de bare bommer på.

Jeg er som du sier "alt på en gang". På dagtid kan jeg tidvis være veldig positiv. Da går jeg og drømmer meg bort sammen med samboeren og omtaler det det jeg har i magen med navn. På nattestid er det værre, for da trenger alle bekymringene på. Jeg sover dårlig, har mareritt, svetter og kaver og våkner stadig med en følese av panikk. I natt fikk vi dommen at vi ikke kom til å bli foreldre på noen som helst måte noen gang. Jeg drømte at jeg skreik og grein og til og med vurderte mitt eget liv... Det var ikke noe kjekt akkuratt, og ingen fin start på en lang og hektisk dag.

Glimta av positivisme er deilige, men samtidig skremmende med tanke på å bli enda mer skuffa. Men ja, nå teller hver eneste dag uten mensen. Det kan jo hende.., og jeg må tørre å håpe litt.

Oppdater meg om hvordan det gikk i dag da!

God helg!

Skrevet

Det gikk skikkelig dårlig i dag! En helt jævlig dag. Det gikk veldig dårlig med noe som er studierelatert først( Ikke eksamen, noen andre ting), som jo er en direkte konsekvens av at jeg ikke er like med i hodet om dagen som ellers. Men tenkte som så at "om bare UL går bra, er det jo verdt det på langt sikt". Men nei da, en eneste ok follikkel i sikte! Helt utrolig kjipt! Legen så to andre små, og det var det. Jeg begynte å grine (legen var veldig hyggelig, det skal han ha) og legen sa at det kan jo hende de kan gjøre forsøket om til AIH, det får vi se på tirsdag da jeg skal på nyUL. Til da har jeg fått økt dosen betraktelig. Han sa at dette var sånt som kunne skje uten at det var noe dramatikk i det, at samme kvinnekropp ikke reagerer likt fra forsøk til forsøk, men jeg syns det er vanskelig å slå seg til ro med det. Jeg er bekymra for at det er sånn det blir fremover..

Så nå ser det mørkt ut: Enten blir det AIH med dertil hørende dårlige odds enn ivf, eller så blir det et ivf-forsøk med mye dårligere sjangser for å lykkes enn ellers..Du og jeg følger virkelig hverandre i forhold til sjangsene for å lykkes denne gangen.

Jeg blir veldig lei meg på dine vegne når du sier du sliter så fælt om natten. Jeg håper du føler deg litt uthvilt om morgenen i hvert fall, og så håper jeg at det hjelper litt at det er langhelg? Eller er det værre med mer tid til å gruble når du har fri, kanskje? Men det er jo faktisk sånn at det er en veldig reell mulighet for at du ER gravid NÅ!

Stor klem fra meg

Skrevet

Det var ikke noe kjekt å høre at du ble så skuffa på ultralyden på fredag. Det var heller ikke så rart at du reagerte når du hadde så store forventninger til at det skulle gå bedre enn sist, og at du skulle få egg på frys.

Men, du hadde 3 follikler + at du sikkert har mange fler nå etter å ha økt dosen! Og du trenger jo bare ett egg. Har du tenkt noe mer på om du ønsker å bruke dette forsøket eller ikke? Eller venter du til i morra når du er på ultralyd med å bestemme deg?

Håper i allefall du er ved bedre mot og har klart å komme deg over skuffelsen fra fredag.

Jeg har i de siste dagene klart å bli svært så positiv til dette forsøket og virkelig gått og kjent på hvordan det er å være gravid. Deilig følese!! Men nei du, klokka 6 i dag våkna jeg til noen velkjente smerter og et lite hyggelig møte på badet. Så da gikk det ikke denne gangen heller....

Kan bare ikke skjønne at det skal være så forbannade vanskelig dette her!!!!!

Så da var det på`n igjen....Ringer inn i morra og får avtalt neste oppstart. Nå er jeg iallefall glad for at vi har et forsøk ekstra og at det ikke er det siste vi går inn i. En fattig trøst, men dog.

Ønsker deg lykke til i morra og krysser fingrene for at det har skjedd mirakler i magen din! Vet du når du eventuelt skal ha uttak, eller bestemmes det i morra?

Lykke til i hvertfall!

Skrevet

Neineinei! Nå ble jeg skikkelig lei meg! Hvorfor kunne det ikke bare gått denne gangen da?? Jeg sender deg alt jeg har av støttende tanker. Heldigvis at dere ikke mistet et forsøk denne gangen, det må jo hjelpe å tenke på.

Jeg vet ikke om jeg kan bestemme selv om jeg vil ha dette forsøket- det er legen som bestemmer hva som skjer så vidt jeg skjønner? Eller vet du noe jeg ikke vet? Det var uansett bare en folikkel i ønskelig størrelse og to bittesmå til, så vidt jeg skjønte, som legen så. Og om jeg ikke misforsto helt så mente han at det ikke kom til å utvikles flere, mens sykepleieren etterpå sa at det kunne hende.. Så jeg er litt usikker på hva jeg kan vente meg. Jeg gruer meg rett og slett til UL i morgen. Jeg er ikke positiv til dette her, men jeg får bare se hva som skjer. Jeg håper kjærsten får blitt med, han har noen fryktelig viktige jobbmøter i morgen, men jeg håper han får organisert det så han kan være med. Jeg trenger en hånd å holde i i morgen.

Igjen- jeg er veldig lei meg for at det ikke gikk denne gangen heller for dere. Jeg hadde håpet på gode nyheter og at det mirakuløst skulle bane vei for oss begge videre inn på gravide slitere. Vi får heller bare stå på videre og ikke gi opp. Da skjer det i hvert fall ingen ting!

Klem fra

Skrevet

Hei! Dette har jeg skrevet på ass bef i dag:

Jeg var på UL i går igjen og det var litt flere follikler denne gangen, det var en stor en og to andre som også kanskje så greie ut, og i tillegg lå noen små follikler og lurte i bakgrunnen. Dermed blir det stikking med 300 IE Puregon (en høy dose, sa legen) til og med fredag, Ovitrelle lørdag og uttak mandag. Vi hadde en liten diskusjon om vi skulle gjøre om til AIH, legen sa at dette ikke blir et optimalt ivf-forsøk. Legen trodde det kan bli alt fra1-2 til max 5 egg ut av dette.

Jeg syns nå, når jeg tenker på det, at det er alt for mye penger og ikke minst innsats fra min side mht all spraying og stikking til å gjøre AIH ut av dette, så jeg er nå veldig komfortabel med at vi besluttet IVF tilslutt. Dessuten var det litt oppløftende at legen underveis "kom på" at de embyoene jeg satt inn sist var av så god kvalitet, så han havnet litt på at det ikke er kvantiteten men kvaliteten som teller. Dessuten teller det jo ikke som forsøk om det ikke blir tilbakeføring. Nå krysser jeg fingrene og håper på det beste, og i mellomtiden har jeg sykemeldt meg fra jobb og prøver å gjøre koselige ting. Jeg er veldig sliten i hodet denne runden, mye mer enn sist da alt gikk på skinner. Er mye mer sliten i kroppen også, og faktisk så har jeg endel smerter i magen selv om det ikke er mange follikler der (da tenker jeg på dere med 10 eller flere, herregud som det må boble der nede da!).

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

Så slipper jeg å skrive den biten om igjen!

Hvordan er det med deg nå? Jeg tenker på deg. Når er neste forsøk, er ny tid satt opp?

Skrevet

Dette hørtes lovende ut!! Jeg var litt forsiktig med å foreslå at dere burde gå for ivf, men nå kan jeg jo si at beslutningen deres hørtes veldig riktig ut. Siden du får så flotte egg, så kan du jo få fler enn du trenger nå og.

300 ie, det hørtes utrolig mye ut!! Stakkars magen din! (Og jo, jeg kjente det ganske bra med 20 follikler...)

Her i gården går det greit. Vi passer på hverandre, prøver å gjøre hyggelige ting og fokuserer på alt vi kan komme på av positivt ting rundt oss. Det har vært veldig fint vær de siste dagene og det har jo hjulpet på.

Ellers har jeg fått beskjed om at jeg har fått ny jobb fra høsten. Søkte på fler, men fikk den jeg aller helst ville ha! Det er jo bra, selvom jeg helst skulle ha gått ut i fødselspermisjon med det samme...

Nå må du ta det med ro og tenke positive tanker ! Jeg har en godfølese på deg nå, så du skal se du raser fra meg inn på gravid sida om et par ukers tid.

Klem

Skrevet

Lykke til i morra!!!!

Skal tenke på deg og krysse fingrene for at det blir noen flotte egg du får ut og at inngrepet går fint for seg.

Lykkeønskninger fra

Skrevet

6 egg ut! Jeg ble altså positivt overrasket. Formen er ok, har sovet masse og skal nå ut i ikke sola men skyggen (masse sol nå blir litt drøyt) på verandaen og slappe av.

Takk for at du tenkte på meg. Kryss fingrene for befruktning da!

Klem fra

Skrevet

Så bra det ble så mange egg!!!

Jo, jeg krysser fortsatt fingrene for egga dine. Får håpe de alle blir befrukta, deler seg fint og er superdupre så du får noen på frys alikevel.

Venter i spenning!

Skrevet

4 egg befrukta, innsetting i morgen- håper jeg-. Herregud, så mye spenning vi skal gjennom. Kryss fingrene fortsatt!

Er det bra med deg?

Skrevet

Leste på ass.bef at du har fått satt inn to egg. Gratulerer som ruger!!!

Synd at også du måtte se fragmenter på egga dine.Vi følger hverandre litt for godt noen ganger synes jeg... Du skulle jo selvfølgelig fortsatt med de flotte egga dine, men samtidig har du gitt meg litt nytt håp. Siden du hadde så fine egg sist, tenker jeg at da kan jeg få fine egg neste gang. Ikke at det hjelper deg noe men..

De sier jo også at det ikke blir dårlige barn av dårlige egg (noe som jeg har tenkt litt på) og at det er fullt mulig å bli gravid selvom man har fragmenter i egga. Siden du fikk inn to stykk har du jo fortsatt en god sjanse!

Tenk positive tanker og kos deg med magen med noe i. Du er nå gravid inntil det motsatte er bevist.

Klem fra

Skrevet

Hei

I forhold til det med fragmenterte egg så sa legen at det er det som foregår ine i eggene som er det viktige, og at det det ser utenpå bare er en liten indkasjon- med det er det de har å forholde seg til. En trøst til meg og en oppmuntring til deg til neste gang. Men du kan tro jeg tenkte på deg da legen sa "fragmenterte egg"! Håper en av oss blir gravide snart da, så følger vel den andre automatisk etter?

Jeg har fri stort sett hele tiden, og prøver å kose meg, og prøver skikkelig hardt på å tenke positivt.Ellers: Litt øm i magen, og á propos det; vet du hva jeg lærte i går? Legen sa at tarmene blir lamme (!!!!!) pga væsken som renner ut i buken ved uttak, og at magen derfor står ut! Jeg syns det er skikkelig komisk å tenke på:)

Nå skal jeg legge meg på verandaen litt. Jeg er så glad for at det er sommer.. Husk å si i fra når du har badet! Jeg har vasset litt bare, og det var ikke så aller værst. Når infeksjonsfaren er over og om været holder seg, blir det nok en dukkert på meg ett eller annet sted.

Klem fra

Skrevet

Så fnt å høre noe positivt om egga og morsomt å høre om lamma tarmer! Om du hører noe mer om fenomenet fragmenterte egg, så fortell videre til meg.

Klart den andre følger etter når den ene av oss blir gravid. Skal vi si at det er du som får positiv test om 14 dager og at jeg blir spontant gravid uka etter? Tenk så flott da du! Jeg har i forresten el rett rundt hjørnet uten at jeg tenker så mye på det og har så mye håp, men man skal aldri si aldri.

Jo, her er badesesongen begynt og det er nå ganske så varmt i sjøen(18 grader). Det er helt fantastisk at det har blitt sommer! Svaberg, sjø og sol hjelper virkelig på livskvaliteten!!

Sol deg, rug og kos deg!

Klem fra

Skrevet

Da er badesesongen virkelig starta. I går kveld tok jeg meg et kveldsbad som ble til en 1/2 times svømmetur. Deilig!!

Hvordan går det med ruginga? Det er vel kanskje for tidlig å begynne å kjenne noe, men du har kanskje en følesle om det går bra?

Nå skal jeg på sjøen, bade, spise reker, drikke hvitvin og og ta årets første overnatting i båten. Gleder meg!

Ha en god helg!

Sommerklem fra

Skrevet

Det er helt utrolig hvor mye det hjelper med sommer, ja! Kos deg masse i helgen med båtliv (heldiggris!!) og bading.

Skrevet

Hvordan går det? Nå nærmer det seg vel den magiske dagen der du får svaret på hvordan det gikk. Har du tenkt å teste tidlig eller skal du prøve å vente?

Krysser fingrene som aldri før!

Skrevet

Hei

Jeg er nå på rugedag 8 eller 9, spørs hvordan man ser innsettingsdagen. Jeg skal teste på mandag, så det er enda en stund til. Har tatt det for gitt hele veien at dette ikke går, skikkelig positiv..ikke.. Så klart har jeg hatt glimt av håp, men de har jeg feid under teppet fort. Er ganske redd for å håpe for mye og så bli skuffa. Men skuffa blir jeg jo uansett om mensen kommer/jeg tester negativt.

Forrige gang startet småblødninger på den rugedagen jeg er i dag, og mensen kom skikkelig i gang på den rugedagen som er i morgen. Alt føles som at mensen er i gjerde, er et pms-troll av en annen verden (men også sliten av å gruble, og det påvirker jo også humøret), økt matlyst, våkner flere ganger om natta/sover urolig, murrer i magen.

De siste dagene har jeg tenkt at jeg vil ikke ha noe nytt forsøk i det hele tatt, jeg syns dette er skikkelig nedbrytende. Jeg kommer så klart til å bruke det siste forsøket, men jeg tror det blir lenge til.

Meen det er jo en teoretisk mulighet for at dette har gått veien, og jeg er litt usikker på om jeg skal teste i morgen.Sånn tenker jeg: Det er mulig å teste positivt selv om det er tidlig. Men om testen er negativ, kan jeg trøste meg med at det er for tidlig, samtidig med at jeg kan ta det som en forberedelse på et negativt svar på mandag.Hehehe, ikke rart jeg blir gal i hodet når jeg gjør sånn mot meg selv?! Jeg får se om jeg kjøper en test i dag, jeg vet ikke om jeg tør heller.

Er det bra med deg?

Skrevet

Blør og testa negativt på digitaltest. VET det er mensen. Har skrevet et langt innlegg på ass.bef., men "snakker" mer med deg siden. Håper du har blitt gravid denne EL:) :) :)

Klem,

Skrevet

NEI!!!!!!!!!

Så forferdelig synd at det ikke funka denne gangen heller!!! Og velkommen i klubben der ingen ønsker å være....

Jeg leser om alle dine tanker rundt dette med at nok er nok. Så klart det er grenser for hva man er villig til å ofre av det virkelig livet for å få til å bli gravid. Jeg har stor forståelse for tankene dine og vil ikke prøve å oppmuntre deg til å ta fatt på et nytt forsøk.

Nå er det sommer, så nå skal du nyte tiden, ferien (som forhåpentligvis kommer snart), livet og kjærligheten. Det er nå vi lever, med eller uten barn.

Stor trøsteklem fra

Skrevet

Hvordan går det med deg? Tenker på deg og håper du klarer å finne positive ting du kan fokusere på.

Ta vare på deg selv!

Klem fra

Skrevet

Hei

Tok meg litt tid å svare her. Jeg ville ikke bare skrive en kort beskjed, så jeg venta til jeg var klar til å skrive litt lenger. Det går ganske bra med meg. Tok blodprøve mandag, som var kjempenegativ. Avtalte med spl at jeg ringer selv når jeg ønsker å gå i gang igjen. Jeg tror kanskje at mot juletider er jeg klar, men vet ikke om jeg kommer til å ville tidligere eller kanskje senere også. Nå nyter jeg (og det er ikke trøst til meg selv, men helt sant) å slippe alle grubleriene rundt egg og om jeg gjør noe galt og i det hele tatt.. Jeg føler jeg har tatt litt kontroll, og det føles godt. Jeg vet ikke om du skjønner hva jeg mener med det, men det føles godt å kunne ha kontroll over noe i hvert fall. Alt det andre, om det blir nok egg, om de er bra nok,om jeg responderer bra nok på hormonene- alt det er liksom utenfor min kontroll, og det gjør at jeg føler meg så maktesløs. Maktesløs med frykt for å påvirke resultatet i negativ retning ved å gjøre noe galt, som ikke å spise riktig, stresse for mye, håpe for lite, trene feil, ikke trene, i det hele tatt.. Jeg tror at selv om du ikke nødvendigvis føler det likt som meg under forsøkene, forstår du hva jeg mener. Det går nesten ikke å forklare de følelsene til folk som ikke har prøvd det selv.

Håper ikke jeg avgir for mange dårlige vibber her,jeg tenker litt på det også.. Jeg er jo klar over at du gjerne vil fort i gang igjen. Og det er bare bra! Vi er jo forskjellige- og du har mye mere stå-på-vilje enn meg når det kommer til å prøve&slite. Det tror jeg du kommer til å få "betaling" for snart. Når er din IKM,forresten? Det er vel ikke så lenge til? Sjangsene er vel litt bedre etter en ivf-behandlig pga økt aktivitet i eggstokkene? Tok du el- test denne gangen? Har du merket noe annerledes? Masse spørsmål her, du:)

Skal dere noe fint i ferien? Vi skal desverre ikke på en aktiv ferie som i fjor, men på vennetur til syden med to andre par. Det ene paret er gravide, men det er jo ikke til å unngå for tiden.. Vi kan ikke gjemme oss for dem heller, bare noen ganger når det blir for tøft..

Jeg kunne endelig bade i går, etter mange lengselsfulle tropeliknende dager med badeforbud grunnet infeksjonsfare. Det var veldig fint å endelig svømme litt. Mitt første bad i år, og mange flere skal det bli!

Ha det fint, klem,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...