kanskjesnart..v/ hjelp av ivf? Skrevet 15. desember 2006 #1 Skrevet 15. desember 2006 Hallo, gamle sliter-venn;o) Hvordan går det? Ble det masse action på siste el-dager før ivf? Hvordan er livet ellers, er det bare babylaging det går i i hodet nå om dagen? Her går det i 120.. Har en eksamen å ta opp fra i våres som du kanskje husker jeg droppet, i tillegg til den alle andre tar også. Det blir ganske mye på en gang, men det er greit å ha noe annet jeg MÅ tenke på. Jeg er ferdig den 20 med siste eksamen, og da blir det en skikkelig eksamensfest der jeg skal trøstedrikke for litt av hvert, hehe.. Jeg angriper denne julen og romjulen som om det skulle vært siste dager i frihet, tror jeg. Snart blir det hormon- heisatur så jeg får more meg og slappe av så godt jeg kan før det. Ikke at jeg skal ta helt av, men jeg skal nyte livet så godt jeg kan. Så godt jeg klarer! Er det bra med deg og din kjære? Etter å ha vært fornøyd med hvor godt vi sammen har taklet denne prosessen, har vi i heimen nå en kjipere periode.. Det er leit, spesielt siden jeg vet at jeg har vært ganske sinna og sur i perioden rundt aih og har dårlig samvittighet for det, men det går jo over.. Hvordan er det med mørketid og humør for deg som er like glad i sommeren som meg? Lever du på minnene om sol og bading ennå? Vi har jo ikke snø her engang som det pleier å være massevis av det, så nå savner jeg både sommer OG vinter:o) Håper alt er vel! Ønsker dere lykke til med dette siste egen-forsøket. Når er ikm forresten? Stor klem fra meg!
kanskjesnart..v/ hjelp av ivf? Skrevet 17. desember 2006 Forfatter #2 Skrevet 17. desember 2006 dyttdyttdytt
krysser fingre og tær! Skrevet 28. desember 2006 #3 Skrevet 28. desember 2006 Kjære søte, snille du! Jeg har vært uten internett i 3 uker nå og har derfor ikke fått svart deg. Har ikke fått det tilbake enda, men låner nå en annen maskin. Hvordan går det med deg? Er du full av hormoner nå, eller har du ikke begynt enda? Så trist å høre at dere har hatt noen tunge dager i heimen, Særlig nå som dere hadde det så bra. Går det bedre nå? Gratulerer med ferdig eksamen forresten!!!!! Fikk du feira skikkelig? Følesen etter å være ferdig med eksamen er helt fantastisk, og virkelig verdt å feire! Jeg for min del har droppa studiet jeg begynte på i høst. Den første mappeinnleveringa skulle være veka etter ivf forsøket, så jeg tenker jeg har nok med den prosessen og jobben denne vinteren. Var i grunn ikke så motivert heller... Ellers har vi hatt en veldig fin desember. Forholdet vårt har vært veldig bra og vi har gjort mange hyggelige juleting sammen. Jeg var jo også sikker på at jeg var gravid, og det var en deilig følelse! På julaften tok jeg en test.... , som selvfølgelig var negativ. Så jeg sleit litt med å finne julestemninga og humøret på julekvelden... Vi har vært på besøk siden 23 desember (hos familien til kjæresten), men nå skal vi være hjemme resten av jula. Kjekt å ha litt jul i egen heim også. Vi har til og med juletre! Håper du har hatt ei fin jul og du får ei fin romjul! Nå skal jeg ringe Haukeland og få reseptene mine... Stor juleklam fra
krysser fingre og tær! Skrevet 1. januar 2007 #4 Skrevet 1. januar 2007 GODT NYTT ÅR!!!!! Nå får vi virkelig håpe at det blir et godt nytt år dette her, for nå er det virkelig på tide at det skjer noe med de kroppene våre! Kjenner det bør skje noe snarest, før jeg går inn i en eller annen depresjon. Ikke det at jeg har det dårlig, men denne gnagende følelsen av å savne noe så sterkt blir bare værre og værre. I går syntes jeg det var vemodig å gå ut av nok et år uten å ha noe i magen. Nå går vi inn i vårt 5. år som prøvere... Jeg og kjæresten var i allefall helt enig om hva som var vårt høyeste ønske for 2007. .. Hadde du en fin feiring i går? Vi tok det helt med ro og spiste pinnekjøtt hos svigerfar og tusla oss en tur rundt midnatt for å se på de fulle menneskene. Tidligere på kvelden gikk vi i fakkeltog opp på en ås (ca 300m), og hadde bålsamling med utsikt over hele byen.Det var kjempe koselig og en fin måte å gå inn idet nye året! Nå teller jeg dager til jeg skal begynne å spraye, og det begynner å gå opp for meg at vi ikke kommer noen vei utenom dette her. Jeg har jo alltid vært så sikker på at vi skulle klare dette på egenhånd, men det ser dårlig ut... I tillegg er jeg veldig spent på hvordan jeg vil komme til å reagere på hormonene. Jeg har jo aldri tatt noen som helst form for hormoner, ikke en gang pergo. Spennende og skremmende tider dette her... Ønsker deg iallefall all hell og lykke og mest av alt en liten baby eller to i magen i året som kommer! Nyttårsklem fra
kanskjesnart..v/ hjelp av ivf? Skrevet 3. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 3. januar 2007 Hei på deg, og GODT NYTT ÅR!! Dette må da bli vårt år?! Det er godt å høre at du og kjæresten har det så fint sammen. Det er fint dere har hatt en koselig jul, selv om julaften med negativ test sikkert ble litt rar.. Jeg har hatt en fin jul og romjul, vi reiste bort 2. juledag, til fjells etter snø, og jamen fant vi den ikke. En aktiv ferie er en god ferie for meg, så jeg hadde det helt supert! Og feiring av eksamensslutt? Japp! Jeg feira skikkelig, med pubtur og øl og ingen som vet at jeg driver med babylaging, og jeg følte meg så...normal! Ellers så hadde jeg som mål å nyte livet og å gi mest mulig blaffen i å skulle være så fornuftig hele tiden frem til spraystart den 1/1. Så jeg har drukket vin og øl og kost meg som om jeg hadde mine siste dager i frihet:o) Jeg merker hvor viktig det er for meg å leve litt som alle andre, jeg har jo levd som om jeg var gravid eller småbarnsmor de siste åra! Det går greit med min kjære og meg, det svinger vel litt inneimellom bare, det er nok naturlig, og spesielt i vår situasjon. Jeg skjønner deg godt når du gir opp studiene nå. Jeg tror det er veldig viktig å ikke skulle ha for mye tredd over hodet sitt nå fremover. Det er jo virkelig en veldig tøff prosess vi skal inn i, enten man blir veldig påvirket av hormonene eller ikke. Hvilken dato begynner du å spraye? Har du begynt? Jeg syns jeg ble litt trøtt den førte dagen, men ellers er det nok for tidlig å merke bivirkninger, jeg har ingen så langt. Det er klart det er spennende for deg som ikke har gått på hormoner før, og jeg er redd jeg har skremt deg litt, men det trenger ikke være like ille for alle.. Nå skal jeg gå en lang tur med bikkja. Vi " snakkes"! Klem fra meg:D
kanskjesnart..v/ hjelp av ivf? Skrevet 7. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 7. januar 2007 Dytt... Har du fortsatt ikke tilgang til bim hjemme, kanskje? Er så spent på deg og spraystart! Stor klem:)
krysser fingre og tær! Skrevet 9. januar 2007 #7 Skrevet 9. januar 2007 Hei du! Jeg har fortsatt ikke tilgang til bim på maskina mi, men prøver å snike til meg litt tid på andre maskiner. Nå har jeg 5 min på jobb.. Det hørtes helt fantastisk ut med snø!!! Jeg drømte meg helt bort et øyeblikk her, hvitt, stille, lunt, ski, aking solskinn.... Her er det regn. regn,regn og regn!!!! Er lei av mørketida og lengter etter lysere tider. Har du fått mensen eller er det fremdeles håp? Tenk om du skulle klare det på ditt siste forsøk!! Jeg begynner å spraye den 15.januar og skal ikke ha uttak før uke 7. Ellers har jeg akkuratt hatt el, og er nok en gang helt sikker på at vi har fått det til på egenhånd. Så her blir det med noen dager med spray og ingen sprøyter.. Nå må jeg springe for å rekke båten. "Snakkes" snart igjen. Klem fra
krysser fingre og tær! Skrevet 11. januar 2007 #8 Skrevet 11. januar 2007 Hei på deg! Hvordan går det med deg? Har du fått mensen, eller? Regner vel med at vi hadde hørt et høyt og rungende hurra!!!! om du skulle fått positiv test.For du har å holde oss informert... Har du fått noen bivirkninger enda av sprayinga? Har du begynt på sprøytene? Dette ble visst den store spørretimen.... Jeg teller ned dager til spraystart og jobber med å tenke på at vi faktisk skal inn på Haukeland. Jeg har hele tiden distansert meg fra at vi skulle komme så langt i prosessen som vi har kommet nå. Vi har jo vært så skrående sikre på at vi skulle klare dette på egenhånd. Nå må vi bare innse at vi ikke gjør det, og begynne å tenke på konkrete ting som å ta fri fra jobb, levere inn resepter, avtale overnatting i Bergen osv. Vi ser ikke på dette som noen nedtur, men vi har på en måte tenkt at det ikke gjelder oss. I dag skal jeg på møte etter jobb og så skal jeg rett på pubquiz. Kjekt med pubquiz! Før jul så vant vi!! Får håpe det går bra i kveld også. klem fra
kanskjesnart..v/ hjelp av ivf? Skrevet 17. januar 2007 Forfatter #10 Skrevet 17. januar 2007 Hei! Jeg har ikke vært her inne påen stund...går litt i bølgedaler, ble sittende fast her inne så mye i en periode at jeg bare måtte la helt være. Hvis jeg skal komme meg gjennom dette forsøket helskinnet så kan jeg ikke bli besatt av å være her inne og å surfe på ivf-temaer ellers. Jeg beklager at jeg ikke har svart deg tidligere, men jeg tror at du skjønner hvordan det er å trenge en pause! Nå er du altså i gang med spray...Er det Suprecur? Jeg har sprayet i over to uker nå, og det går strålende. Fikk mensen (og tok paracet og paralgin Forte, du vet jo hvor vondt jeg får,og nå leste jeg nettopp at noen hadde fått beskjed om å holde seg unna slike medisiner også under sprayingen, og da får jeg jo noia med en gang- men jeg må jo! Åh... skyldfølelse med en gang..) og er ikke gravid. Begynner å stikke på fredag! Har du bivirkninger? Går det bra med deg? Jeg har det som sagt veldig bra (men ikke når jeg blir stressa over å gjøre noe galt..) og lever som vanlig, var på info-møte på sykehuset i går og var den eneste som rakk opp hånden og spurte om det var ok å ta et glass vin, hehehe. Det var ok! Så på fredag skal jeg møte venninner til middag og da blir det et glass på fruen! Ellers har jeg mye å gjøre med studiene, men det går bra, jeg koser meg:o) Hadde tenkt å legge inn et kort svar til deg bare, men så ble det langt.. Jeg skal oppdatere deg om hva som skjer videre med meg, jeg ligger jo litt forann i løypa;o) Lykke til med sprayingen så lenge! Klem fra
kanskjesnart..v/ hjelp av ivf? Skrevet 25. januar 2007 Forfatter #11 Skrevet 25. januar 2007 Går det bra med deg???
krysser fingre og tær! Skrevet 31. januar 2007 #12 Skrevet 31. januar 2007 Kjære deg! Det var lenge siden jeg har svart deg nå ja... Jo, det går bra med meg. Jeg har ikke fått internet på maskina mi enda, så jeg er ikke så ofte innom her lenger. (Men samboeren har sagt jeg skal få det tilbake i løpet av uka) Merker også at jeg har blitt litt for "erfaren" i dette gemet for å bli fenga av emnene på sliter sida. Etter 4 år og alt jeg har vært gjennom har jeg blitt ganske så utlært om emnet og har ikke så mye å spørre om. Men jeg titter innom en gang i blant, men mest for å se om du har skrevet noe. For det er alltid veldig hyggelig å høre fra deg!!! Jeg har nå spraya i 2 uker og uten å merke noe som helst til bivirkningene!! Det er jo helt fantastisk! Og fastlegen min som foreslo sykemeldig siden hun ikke trodde jeg ville takle noen hormonkur... I morres måtte jeg dra mannen opp av senga 06.30 slik at han kunne stikke meg før jeg dro på jobb. Første dag med sprøyter i dag, så jeg var litt nærvøs om jeg skulle klare det selv.. Det frister i grunn å få han til å stikke meg hver dag, men jeg tror ikke han synes det er like populært. (Han pleier å sove til ut på dagen...) Hva synes du om stikkinga? Jeg er redd jeg ikke tør å gjøre det på meg selv, men må men så må man.. Eller du, er det ikke denne uka du skal ha uttak???????? Herregud, jeg har jo helt glemt at du ligger før meg i løypa! Hvordan går det?? Så spennende, du må skrive fort å informere meg! Nå fikk jeg dårlig samvittighet for at det tok så lang tid før jeg svarte deg.... Skriv snart da du!! Kjempeklem fra
kanskjesnart..v/ hjelp av ivf? Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #13 Skrevet 31. januar 2007 Nå var det utrolig koselig å høre fra deg:) :) Har egentlig holdt meg endel unna bim, dvs at jeg har kikket innom men latt være å logge inn for ikke å bli sittende for lenge og spørre om ting og tang;o) Men i dag røyk jeg, hehe. Begynner å grue litt for uttak. Så utrolig bra at du ikke har bivirkninger! Det er veldig godt å høre!! Jeg har heller ikke hatt bivirkninger, det er helt ufattelig deilig. Har trent masse, vært sosial og kost meg. I går satt jeg siste puregon- sprøyte (hva tar du?) og i kveld kl 23.30 setter jeg ovitrelle (el-sprøyta). Har ikke hatt særlige bivirkninger av sprøytene heller, bare at jeg har kjent det i eggstokkene etter hvert og så har jeg nå veldig, veldig oppblåst mage. I dag er jeg også sliten og uggen, men dette er jo ingenting mot så inni hampen syk jeg var under AIH- forsøket! Angående stikkingen: ALDRI om min kjære skulle fått stikke meg, jeg må ha full kontroll . Det er virkelig mest ekkelt første gangen du gjør det, veldig selvmotsigende å skulle stikke seg selv, så blir det mye lettere etter hvert. Jeg lover! Enig med deg i at sliter- emnene ikke fenger like mye lenger, men det er jo som du sier fordi vi har holdt på så lenge, og er jo et skritt videre nå som vi er i gang med ivf. Nå skal jeg se enda litt mer på tv, herregud så slapp jeg hr vært i dag! Har bare kosa meg i stedet for å lese.. Stundentlivet er heeeerrlig noen ganger, grøsser når jeg leser at du er på farten klokken 06.30.. Jeg får nyte dette så lenge jeg kan:) Jeg sender deg en stor klem og håper å høre fra deg snart!.
krysser fingre og tær! Skrevet 1. februar 2007 #14 Skrevet 1. februar 2007 Du er virkelig godt i gang nå! Tenk at i morra tar de ut det som kan bli dine fremtidige barn! Har tenkt litt i det siste på hvordan man skal forklare barna hvordan de ble til. "Jo, så lufta vi egga i noen dager før vi satte de inn igjen" Ma smile litt ved tanken . Har du vært på ultralyd og sjekka folliklene? Jeg skal inn på mandag, og er spent på om kroppen min gjør som den skal og reagerer riktig på alt det jeg kjører i meg for tiden.Har vært litt engstelig i dag og lurt på om alt er i orden. Jeg hadde tidligere i dag en ørliten blødning, og begynte jo med en gang å lure på om jeg er feildosert. .. Jeg har ikke så veldig vondt imagen, bare litt småverking og jeg kjenner ikke noe annet, så det er sikkert normalt. Kjæresten min stakk meg i dag også, og jeg tror han er instilt på å ta denne jobben. Det synes jeg i grunn er veldig greit. Jeg har aldri vært redd for sprøyter, men å gjøre det selv.... Så lenge han gidder, så er jeg fornøyd. Tror i grunn det er bra for han å kunne bidra litt i denne prosessen, for det er jo ikke så mye mennene våre er aktive i dette babylagestyret vårt. Jo da, her er jeg opp tidlig om morran! 06.45 er jeg på vei til jobb og minutter senere er jeg på bølgan den blå. Har temmelig lang reisevei, så jeg må starte tidlig. (Bruker nesten 3 timer på reising daglig....) I helgene sover jeg lenge da, for jeg er egentlig ikke noe A-menneske. Dette skulle egentlig være en kort hilsen med lykkeønskninger om morradagen, men jeg tar visst litt av med skrivinga her.. Ønker deg i allefall masse lykke til i morra!! Jeg skal krysse fingre og tær for at du får ut noen supre egg! Mange klemmer fra
krysser fingre og tær! Skrevet 3. februar 2007 #15 Skrevet 3. februar 2007 Hvordan gikk det i går? Var det vondt? Har du hørt noe om hvordan det går med egga?? Nå er jeg spent her!
kanskjesnart..v/ hjelp av ivf? Skrevet 3. februar 2007 Forfatter #16 Skrevet 3. februar 2007 Hei du:o) Ja, det var uttak i går. Det som skjedde, var at jeg kom inn i et rom medmasse senger, der jeg tok en ledig en, tok på sykeskojrta og satt meg til rette og ventet mens mannen min var inne og donerte. Stakkars;), må være litt ekkelt! Rommet var fullt med par som skulle ha uttak og selv om ingen av oss damen pratet med hverandre, tror jeg vi hørte godt etter når det ble snakk om hvordan det haddegått der inne hvor de tar ut egga! Alle sammen svarte at de ikke hadde vondt, at de ikke var kvalme, og at de gjerne ville hjem. Og det virka jo lovende på meg! Så kom de og henta meg i senga og trilla meg inn, mannen min var med. Der kom jeg over i en gu-stol. Det var en kirurg som skulle hente ut eggene, en sykepleier (nei, to, var det) og en bio-dame som ble levert eggene etter hvert som de ble tatt ut. Jeg fikk smertestillende rett i blodåra, noen skikkelig sterke morfinbaserte smertestillende, som gjør deg helt slått ut med en gang.Men så var det bare det at den ene eggstokken min hadde lagt seg litt rart, og dermed gjorde hele greia mye vondere enn det nok ville gjort ellers. Jeg fikk masse påfyll med smertestillende (de hadde en safe de måtte inn i for å hente mer,litt morsomt egentlig, følte meg som det dophuet), heldigvis, og kom meg da gjennom det. Mannen min var helt utrolig fantastkisk flink og nå er jeg nyforelska! Totalt fikk de ut 7 egg. Hun bioteknikeren (eller hva det var hun var) satt og ropte "Her var det egg, jippi", og det var så bra at hun gjorde det, da ble jeg minnet på at det var en grunn til å ligge der! Når hun ropte det, ropte alle de andre: "Jaa!" Hihi. DET SOM ER VIKTIG HER ER: Min eggstokk hadde som sagt vridd seg, eller plassert seg litt vanskelig til, det kan visst skje av seg selv og betyr ikke noe galt, og derfor gjorde dette såpass vondt! Alle de andre på samme rom gikk det fint med! Litt smerter må du nok regne med, men de smertene som var når han stakk ved den eggstokken som ikke var vanskelig, var ikke så ille! Så det var jeg som hadde uflaks denne gangen og fikk litt ekstra vondt! Etterpå, på vetesengrommet, gjorde det endel vondt, jeg fikk mer dop, og det hjalp. De var helt supre på sykehuset! Jeg lå der til jeg ble litt klar i toppen, så sjangla jeg neddopa ut av sykehuset og hjem til sofaen. Der lå jeg i går og ble vartet opp og sov og slumret hele kvelden. Våknet i 8- tiden i morres, så en film og ringte kl 10 til sykehuset (da var jeg livredd!). 4 egg var blitt befruktet! Mine egg kan befruktes!!!!! Ble så glad at jeg fikk tårer i øynene! Nå har vi fått time til insetting klokken 11.15 i morgen, og jeg er like redd igjen for at ikke eggene skal dele seg bra nok til at det blir innsetting. Ellers har jeg det fint nå, bare litt øm i magen, men det plager meg ikke. I dag har jeg gått en liten tur, smårydda litt sakte hjemme, og gått og speila den gigantiske magen min. Svær! Litt artig, egentlig, hvor stor og oppblåst den blir, men det er ikke så rart:o) Håper ikke jeg skremte deg. Jeg fikk til råd selv av ei på ass bef om å forberede meg på smerter,men at det ikke nødvendigvis trengte gjøre så vondt, og det rådet syns jeg var fint. Som sagt, de fleste fikk ikke så veldig vondt, og jeg tror jeg hadde litt uflaks. Det blir forresten spennende å høre hvor mange follikler du har, det blir din første ul i denne runden? Jeg var på to til sammen. Kan ikke blødningene du har hatt skyldes Suprecur? Eller husker jeg feil? Nå skal jeg en tur i butikken, så blir det sofaen igjen. Jeg sender deg en stor klem!
kanskjesnart..v/ hjelp av ivf? Skrevet 5. februar 2007 Forfatter #17 Skrevet 5. februar 2007 Hallo igjen! Nå har jeg to egg i magen!!!! De satt inn to siden det ikke ble noe frys på meg. Jeg er superfornøyd med å få inn to. GI meg tvillinger! Min kjære har lyst på det han også. Men vi tar til takke med en også For første gang på lenge tør jeg tro på at jeg kanskje skal bli mor en dag, det er så vidunderlig å vite at mine egg lar seg befrukte, og at de deler seg normalt. Det smaker så godt å tenke babytanker at det er helt skummelt...åh, vær så snill, la det bli vår tur nå! Hvordan går det meg deg? Klem,
krysser fingre og tær! Skrevet 5. februar 2007 #18 Skrevet 5. februar 2007 Så fantastisk flott lesning!!!! To egg, din heldiggris!! Skal se det blir tvillinger på deg alikevel! Vi drømmer også om tvillinger, men da vi spurte om å få sette inn to egg fikk vi ikke lov.. Vi har vært på ul i dag og så 17 eggposer, så det skjer ting i magen min iallefall. Jeg skal inn igjen på torsdag, for å fastsette uttaksdag. Sender deg mange gode tanker og all hell og lykke!!! God ruging!! Klem
kanskjesnart..v/ hjelp av ivf? Skrevet 5. februar 2007 Forfatter #19 Skrevet 5. februar 2007 17?? Så bra- å kjempebra, da er det jo også mye større sjangs for å få maange fine befrukta egg? Hva har du sprøyta med igjen? Om det var Puregon; hvor mange IE?
krysser fingre og tær! Skrevet 6. februar 2007 #20 Skrevet 6. februar 2007 17 store eggposer ( på ca 10mm) ja,og mange små. Er det mange? Det var iallefall veldig oppmuntrende å se at at det skjer noe i magen. Kjæresten ble også bedt om å være med å se på skjermen og han syntes det var flott å kunne se våre potensielle barn. Det var forresten ganske så folksomt der inne når jeg skulle på ul. 5 stykk! Det var ei som skulle "prøve seg litt" på meg, legen, sykepleieren og samboeren. Jo da, bare bruk meg... Venta litt på at det skulle komme inn et filmteam også når vi først var i gang... Jeg bruker gonal f med 150 ie om dagen. Ellers har jeg spraya med synaerela. Hvorfor fikk du ikke noe på frys? Du hadde jo iallefall ett du kunne fryse. Men det gjør seg vel bedre i magen der det hører hjemme! Hvordan går det nå da? Klarer du å tenke på noe annet enn det du har i magen? Kjenner du noe? Jeg begynner å kjenne det godt i magen nå. Hopping og brå bevegelser er ikke så populært i dag.( kjennes i grunn veldig likt ut som å være gravid) Ellers har jeg jo klart meg utrolig bra i forhold til alt det jeg har putta inn i denne kroppen i det siste.Hadde aldri trodd jeg skulle slippe disse berykta bivirkningene. Stryk deg på magen og tenk gode tanker! Klem
krysser fingre og tær! Skrevet 8. februar 2007 #21 Skrevet 8. februar 2007 Bare en liten oppdatering. I dag har jeg vært på ul igjen. Folliklene var vokst og det var ca 20 av de største i dag! (ikke så rart jeg kjenner det i magen) Jeg begynte selvfølgelig å bli redd for at jeg var overstimulert og at vi måtte avbryte, men da de ringte fra Haukeland litt senere kunne de berolige meg og si at alt så bra ut. Jeg må derimot gå et par dager lenger på sprøyter slik at jeg får med meg flest mulig folikkler opp i opptimal størrelse. Så nå skal vi ha uttak på onsdag i stedet for mandag. Litt kjedelig å måtte vente lenger, for jeg er mildt sagt veldig klar for action nå! Men, selvfølgelig er det bra å vente hvis vi på den måten kan få med oss flere egg på frys. Du da rugeren? Teller du ned dagene til du kan teste?
kanskjesnart..v/ hjelp av ivf? Skrevet 9. februar 2007 Forfatter #22 Skrevet 9. februar 2007 Hallo:) Fy søren, så mange eggposer! Det er vel kjempefint, om du får ut mange egg så blir det vel bedre sjangser for befruktning av mange egg og dermed frys også? Hjelpes....jeg syns jeg kjente det selv jeg, med bare 7! Du må jo være superstinn, klukk klukk;o) Jeg må le litt av dette her, det er så fascinerende alt man kan gjøre med kroppen.. Jeg er vel på rugedag 5 i dag jeg da.. Leser en del inne på ass bef men er ikke med i rugeklubb og sånn, for jeg må prøve å ikke ta helt av på bimming. Jeg er kjempeøm i puppene, og Crinone er skikkelig klinete (guffen utflod), men det gjør ikke noe. Er blitt kjempeforkjøla og tar det derfor masse med ro, ikke annet å gjøre når jeg høres ut som en storrøykende astmatiker bare jeg går opp til bilen, hehe. Jeg føler meg ikke som enruger akkuratt, men kjenner at jeg automatisk passer på å spise enda mer grønnsaker og at jeg kler på meg bedre, hihihi, også jeg som egentlig ikke tror på at noe jeg gjør akkuratt nå i disse dager kan påvirke eggene (bortsett fra at såklart røyking og alkohol og sånt påvirker utfallet da, men jeg røyker ikke så det er no problema). Jeg gruer meg til testinga, men håper i hvert fall ikke mensen kommer før testdagen. Det gjorde den ved aih- forsøket, da ble jeg så lei meg, og så sint for at jeg ikke engang fikk testa før mensen kom! Så egentlig koser jeg meg bare nå som jeg vet det både er for tidlig å teste og for tidlig med mensen- nå er alle muligheter fortsatt åpne. Du må vente til onsdag, det er lenge til det, nå man venter i spenning. Setter du ovitrelle på mandag da? Hva gjør dere i helgen? Det blir vel å slappe av? Vi skal bare være hjemme, jeg skal lese litt ( det går liksom litt saktere om dagen med den lesinga;)) og ellers skal vi daffe mye, tenker jeg. Ha en god helg- håper å høre fra deg igjen snart! Klem,
krysser fingre og tær! Skrevet 11. februar 2007 #23 Skrevet 11. februar 2007 Her er det soooool!!!! På tredje dagen nå er det sol og skyfri himmel med gradestokken som viser -8 grder. Det er så herlig å slippe vind, regn og mørke dager, endelig! På fredag kledde vi oss godt og dro på sjøen for å sole oss og fiske. Det er fantastisk flott på sjøen på klare, kalde vintersdager. I går gikk vi en lang tur. Deilig med sola, men ikke så deilig med magen... I dag tror jeg jeg holder meg rundt huset. Kanskje jeg kan fiske litt nedforbi huset eller pakke meg inn i pledd, ha te på termos og lese i boka mi. Nei, jeg får komme meg ut. Ha en fin dag!
krysser fingre og tær! Skrevet 13. februar 2007 #24 Skrevet 13. februar 2007 Da stikker vi til Bergen! (Skal ha uttak i morra, men vi bor 4 timer unna sykehuset så vi må bruke en ekstra dag.) Uff, jeg gruer meg nok litt. Jeg gruer meg til selve uttaket fordi det kan gjøre så vondt. I tillegg gruer jeg meg til alle de negative beskjedene vi kan komme til å få. 0 egg, overstimulering, dårlige egg, ikke befruktning...Nå som tida har nærma seg har jeg nok blitt mer fokusert på alle disse "vis om" og "dersom" elementene og blitt litt mer betenkt. Men nå MÅ jeg tenke positivt! Alt ligger jo tilrette for at det skal gå bra. Vi funker begge to, vi har fått det til før, jeg er ung, jeg har mange follikler og vi er veldig glad i hverandre og ønsker så sterkt at det skal gå. Måtte bare overbevise meg selv litt... Lykke til videre med ruginga! Spent klem fra
kanskjesnart..v/ hjelp av ivf? Skrevet 15. februar 2007 Forfatter #25 Skrevet 15. februar 2007 Jeg tenker på deg! Du hadde vel uttak i går, og jeg håper du nå har fått beskjed om at det var flere egg som ble befruktet. Jeg venter i spenning!! Det gikk ikke for oss denne gangen, fikk mensen på tirsdag. Jeg er mest sinna og sliten, men samtidig vet jeg at det er flere muligheter. Nå heier jeg på deg og mannen din og egga:) Heia egga!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå