jente+jente Skrevet 15. desember 2006 #1 Skrevet 15. desember 2006 Datteren vaar er 8 uker, og har siden hun var ca 1 mnd gammel gradvis faatt masse kviser og toerr roed hud i ansiktet, som naa har spredt seg til bak oerene. Huden var veldig toerr og kvisete. For noen dager siden begynte jeg med Apobase, og huden er naa mindre toerr men veldig roed flekkvis (spesielt rundt oerende og langs kjeven). Hun er ellers helt fin paa kroppen. Hun har alltid gulpet og kastet mye opp (ikke sprutoppkast), og har litt problemer med gass, men hun er langt i fra kollik. Legen mente foerst det var baby acne, og saa forandret mening til atopisk eksem, og saa at det ville spre seg til hele kroppen. Hun nevnte ikke noen sammenheng mellom eksemen og oppkasten, men mente jeg burde proeve aa kutte ut enkelte matvarer pga oppkasten. Men kan detr vaere at hudproblemene skyldes matallergi (jeg fullammer, ingen andre i familien har eksem eller allergier)? Hva tror dere det kan vaere? Acne, eksem eller allergi?
jente+jente Skrevet 15. desember 2006 Forfatter #2 Skrevet 15. desember 2006 hjelp - ingen som kan hjelpe???
mammamopp Skrevet 17. desember 2006 #3 Skrevet 17. desember 2006 Hei. Min jente har hatt det du beskriver. Kutt ut sjokolade! Det gjorde jeg i hvertfall, og det ble bra. Men jeg leter fortsatt etter matvarer hun reagerer på. Har kuttet ut alt med meieriprodukter i og egg. Soya/ris og havremelk som ingrediens i stedet. Har sett dette m sjokoladen her inne i et annet innlegg tidliger. Tvi tvi!
lykkelig mamma!!!!!! Skrevet 17. desember 2006 #4 Skrevet 17. desember 2006 Gutten min er 10 uker. Han har hatt veldig mye hormonutslett siden han var bare noen uker, men det har gitt seg nå. Men han ble veldig tørr i panna og nedover kinnene, haka, og øverst på brystkassen og bak ørene. Trodde det kom av at utslettet hadde tørket ut ham, men en dag når han våknet hadde det blitt gul skorpe oppå. Dro da til legen, og han sa at det var en type eksem som små babyer kan få. Det kommer av varme og kulde, og fuktighet. Han sa at det gikk ikke an at så små babyer fikk atopisk eksem. Gutten vår fikk en mild kortisonsalve (mildison), har nå brukt den i 2 dager, og han er blitt nesten helt bra allerede! Kanskje det kan være det samme??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå