Gå til innhold

Åhh jeg er såååå kvalm..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

..absolutt hele døgnet!! Jeg kaster ikke opp (hvis jeg holder meg unna sjokolade og andre søt-saker) men er konstant kvalm. Jeg har vært det i noen uker nå (vet ikke hvor langt på vei jeg er og har ikke legetime før på nyåret) og jeg må innrømme at det tærer på. Jeg orker ingenting og sliter skikkelig på jobb. Det er ikke lett å gå rundt å late som alt er bare bra når en føler at en må kaste opp hele tida. Er det noen som har noen gode tips for å slippe unna kvalme, eller må jeg bare "leve med det" til det gir seg? Hvor lenge pleier slik kvalme å vare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei

 

mitt råd, til deg uten at jeg kjenner deg som person. er å ta en legetlf, få deg en legetime og sjekk deg. du bør sykemeldes hvis du forstsetter sånn, hvis du ikke øfler du klarer. d. har vært ute i en 9 ukers praksis nå, og halvparten av den har jeg kasta opp, vært konstant kvalm. men har ikke sykemldt meg, men d ble bare verre. nå er jeg i uke 12 dvs fortsatt kvalm men legen mente jeg var sterk, som takla d men ba meg ta d rolig fraomver...d råder jeg deg til også. er i tillegg til tegn pp at alt er bra med den lille at kroppen også trenger å omstilleseg, lytt og ta hensyn,makter du ikke lengre ikke tving deg til d....er jo jul snart. trenger hvile:) lykke til, også må du huske at kvalmen gir seg og d er j o tegn på at den lille har d bra...men vet hvordan d er.

dette er kun en liten tanke fra meg, ingen fasitt siden jegikke kjenner deg. men siden du ikke vet hvor langt du er på vei, så er d jo greit å få sjekka d også....

 

 

stor go helg klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I loepet av de siste par dagene har jeg funnet noe som hjelper meg--men det er ikke dermed sagt at andre er i samme situasjon. Dette er faktisk foerste dagen jeg ikke har spydd paa 3 uker (er 8+6 i dag.) For meg pleier kvalmen aa komme for fullt paa morgenen. Kaster da opp flere ganger og klarer ikke aa holde maten nede foer senere paa morgenen. Saa rundt 4-tiden paa ettermiddagen har kvalmen gitt seg selv om trettheten er et problem doegnet rundt.

 

MEN--naa har jeg funnet ut at hvis jeg spiser f.eks noen kjeks eller knekkebroed ca. klokken 10 foer jeg legger meg, saa stiller vekkerklokka paa klokken to og tvinger i meg en matbit da ogsaa (f.eks en liten broedskive eller noen salte kjeks) og saa har noen flere kjeks liggende ved senga som jeg spiser naar mannen min staar opp klokken 6, klarer jeg aa holde blodsukkeret oppe i loepet av natta slik at jeg bare spyr en gang (eller som i dag--ingen ganger!) naar jeg staar opp ved 9-10 tida. For meg virker det som om det har noe med blodsukker aa gjoere--og de gangene jeg har gjort dette fungerer det faktisk. Selvfoelgelig er det slitsomt aa vaakne flere ganger om natta--men da slipper jeg til gjengjeld aa tilbringe flere timer paa do paa morningen.

 

Det hadde vaert interessant aa hoere om dette hjelper for andre ogsaa, eller om det bare er meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...