Lone35 =0) Skrevet 15. desember 2006 #1 Skrevet 15. desember 2006 Hvor mange av dere skal vaske rundt hele leiligheta/huset til jul? Jeg har bestemt meg for å ta kjøkkenet skikkelig og bare helgevask på de andre rommene. Skal skifte gardiner på stua da, og julegardiner på kjøkkenet har jeg. -Jeg orker ikke mer. Er så sliten om dagene. Jeg jobber og har to unger. Gubben jobber lange dager (og roter mer enn han rydder =0) ) Skal jeg slite meg ut før jul, så blir ikke det trivelig det heller. Jeg har ingen jeg kan spørre om hjelp. Svigermor bor ikke langt unna, men jeg vil ikke at hun skal hjelpe. Hun har nok allerede. Hva gjør dere andre i denne strie tida?
Lykkelig løvinne Skrevet 15. desember 2006 #3 Skrevet 15. desember 2006 Heisann,Lone! Skal bare ta en skikkelig helgavask til jul jeg også, det får holde i lange baner.Vi må huske på å kose oss også, ingen takker oss viss vi sliter oss ut.Kos deg du også, med god samvittighet!!! Klem
lillebøllaspringmadrass Skrevet 15. desember 2006 #4 Skrevet 15. desember 2006 her har sambo bestemt seg for å male kjøkkenet.. noe jeg ikke var sååå keen på med tanke på at vi skal ha bursdag her den 20 des og jeg vet han plutselig må jobbe masse.. i går jobba han til 03.. nå er han på jobb enda.. og skal ikke male i kveld.. alt fra kjøkkenet står i stua og alt er kaos!! + at vi egentlig skal tømme soverommet , kjøre bort møbler og montere nye i helga. sambo sier han skal bli ferdig i helga.. men må kanskje jobbe.. vi venter og på sofa fra ikea som skulle vært her i går.. den er forsinka og vi får den kanskje den 19... herregud!!! jeg blir gal og er sÅÅÅÅÅÅ stressa!!!!! sambo er verdens beste og er så søt som vil gi meg et fint kjøkken til busdagen min, men kjære vene det ser ut her.. jeg kan ikke male selv heller, for jeg er gravid med bekkenløsning... off, blir helt gal her for hver time som går og han jobber overtid og ikke maler.... ja så til julevask.. her håper jeg bare vi har sofa og ryddig og nogenlunde rein leilighet... blir nok ingen skikkelig julevask her nei.. noen som vil hjelpe meg????? vi bare si at jeg ikke er sur på sambo eller noe, men han er så rolig, det ordner seg liksom.. jeg kunne godt tenkt meg et ryddig men heller stygt hjem akkurat nå.. stresser litt ja..
*panama* med to søte små Skrevet 15. desember 2006 #5 Skrevet 15. desember 2006 Jeg tok husvask i slutten av november for da var jeg super fin form.. Det er jeg glad for ,for nå er jeg kjempe sliten pluss at det er mye ekstra som skjer. Så nå blir det "kattvask" og bare kos frem til jul;o)
Lone35 =0) Skrevet 16. desember 2006 Forfatter #6 Skrevet 16. desember 2006 Jeg tok kjølerommet og nesten halve kjøkkenet i dag. Rakk ikke mer. Tok mange timer bare det. Kasta masse gammel mat. Kjekt med kjølerom, men gurimalla så masse mat du har som du ikke vet om!
candymams Skrevet 17. desember 2006 #7 Skrevet 17. desember 2006 Jula skal jo være kos ikke masse mas og stress. Og hvem har sagt at en skal ha en skinnende rent hus til jul..Hjelper lite at huset ditt skinner om det tar all energi og gløden din. Høres ut som du har nok å henge fingrene i med to små. Og jeg er helt sikker på at de heller vil ha en opplagt og blid mamma i jul fremfor et skinnende rent hus. Gjør det du føler for og det du har energi til og ikke alt det som "alle" andre gjør. Vi feirer jo ikke jul for at huset er blitt skinnende rent. Julaften kommer likevell om det er litt støv i kroken:-) God jul og ikke stress;-)
Fallerifallera Skrevet 17. desember 2006 #8 Skrevet 17. desember 2006 Du kan iallfall trøste deg med at det blir renere hjemme hos deg enn hos meg!! Jeg håper å være i form til å vaske gulv, og ellers får alt bare gå som det går. Kanskje sambo plutselig får en åpenbaring om å rundvaske, men det tviler jeg ærlig talt på! Han jobber mye for tiden og er sliten, så jeg tror vi bare satser på å rydde unna det verste og plukke unna hybelkaniner etterhvert.. Helt imot min ellers ganske strikse renhetsfilosofi, men noen ganger får man bare senke skuldrene og innse at man ikke klarer alt bestandig!
@nita+Sebastian Skrevet 17. desember 2006 #9 Skrevet 17. desember 2006 Hiver meg på alle ander her ja. Blir bare helgevask her også. Er så sliten og tung i pusten om dagen at mer enn det orker jeg ikke. Får selvfølgelig hjelp av mann og barn, men rundvask blir det ikke ) Vi får hele fokusere på å kose oss masse i julen. Jeg skal ha fri hele romjulen så jeg gleder meg til skikkelig langfri.
#Aurora har tre gutter# Skrevet 17. desember 2006 #10 Skrevet 17. desember 2006 Skal ikke vaske så mye.Flyttet inn i ny leilighet nå i april.Men har vasket kjøkkenet og badet.To rom jeg mener det bør vare rent.Så tar jeg litt dører(de er hvite)og listene på gulvet.Ellers blir detbare grundig vasking av støv og slik..men ikker før på lille julaften.
Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 17. desember 2006 #11 Skrevet 17. desember 2006 Jeg har faktisk rundvasket hele huset;) puh... sliten. Med god hjelp fra samboern da. Vi måtte da vi har pussa opp slik at det ble masse støv og dritt etter sliping +++.
Gjest Skrevet 17. desember 2006 #12 Skrevet 17. desember 2006 Vi flytta inn her i slutten av juli og skal flytte ut igjen rundt St.Hans så julevasken får vente til sommeren. Dessuten så skal vi være borte i hele jula og nyttårshelga.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå