Gå til innhold

Hmmmm, sykehuset glemte meg visst......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har slitt med sterk fødselsangst etter jeg fødte min sønn for 7 år siden. Har nærmest prøvd å fortrengt at jeg er gravid igjen. Er nå 35+5. Hatt mange samtaler med min jordmor der jeg bor og på sykehuset hvor jeg skal føde. Under samtalen på sykehuset forrige uke, ble JM enig med lege at jeg skulle få bestemme selv om jeg ville føde normalt eller om jeg ville ha KS. Jeg var fast bestemt på KS og mente at de egentlige bare kunne fastsette en dato der og da. Legen ville heller at jeg skulle komme tilbake når jeg var i uke 36, så kunne jeg tenke meg litt mer om.. (Har jo ikke tenkt på npe annet i 8 mnd nå). Men men.... Skulle få inkallelse i posten.

Dagene har gått, og jeg har vært i postkassa opptil flere ganger om dagen for å sjekke. Men ingen brev har kommet. Hadde gledet meg til å få overstått dette møtet med legen, så jeg endelig kan få slappet av de siste ukene før termin. Hadde vært godt å sluppet å tenkt på dette i julen.

Tenkte jeg fikk ringe å etterlyse brevet i dag. Er jo snart jul..... Oppga navn og fødselsnr mitt, men de fikk ikke opp noe time på meg. Så gikk hun gjennom journalen min, og der sto det svart på hvitt at jeg skulle inn til dobbelt time hos lege i min uke 36 med tanke på fastsettelse av KS dato. Men dette hadde de tydeligvis ikke fått med seg.

Synes dette er veldig merkelig. Slikt bør jo ikke skje. Heldigvis er jeg av de som ikke føler at jeg maser når jeg ringer til sykehuset. Men hadde jeg ikke ringt, hadde jeg jo kunne vært uheldig å føde vaginalt allikevel. Helsevesenet for ikke akkurat noe større tillit av meg etter en sånn episode,

Har forøvrig fått ny time til lege til onsdag, og får jeg ikke noe bestemt KS time da, bytter jeg sykehus. Begynner jo å få litt dårlig tid.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...