Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 19+2 på vei og var på UL i dag. Både en glede og litt bekymring i ettertid. Fikk vite at fosteret har noe forstørret blære (denne ble ikke mindre etter at vi gikk på gangen i 15min og inn på ny sjekk), og at også nyrene var noe forstørret. Har ikke tenkt å bli veldig bekymret før man evnt får beskjed om at noe alvorlig er galt, men allikevel kommer en del tanker. Jordmoren sa hun ikke var bekymret, men ville allikevel følge opp.

Noen som har erfaring med det samme? Håper på svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har desverre ikke noen erfaring med det..

Men jeg ville mast litt på jordmor og bedt om sjekk ofte. Men det gjør de vel hvis de tror det er noen risiko. Sa de ikke noe om hva det kunne komme av? Fått noe ny UL da?

Håper alt går bra! Lykke til:)

Skrevet

Jeg regner også med at de hadde bedt oss komme tilbake om 1 uke om det var veldig alvorlig. Nyrene og blæren er knyttet sammen, og har en viss sammenheng virker det som med tanke på en mulig "tetning" som gjør at urinen ikke skilles ut som den skal evnt....

Skal på ny UL om 1 mnd, og får bare krysse fingrene tror jeg.

Skrevet

Har ikke erfaring med akkurat det ,men på min UL fant de ikke hjertekammerne og måtte på ny og ikke da heller ,dro te spesialist og de fant det med en gang... Men jeg ville bedt om ekstra oppfølging.. sef blir man bekymret ,men det trenger ikke være noe;-).. Lykke til og håper det går bra!!!:)

Skrevet

Hei!

I mitt forrige svangerskap fikk vi vite at fosteret hadde noe forstørret nyrebekken. Er det det samme som i ditt tilfelle? Det var iallefall noe som betydde at fosteret muligens hadde problemer med å skille ut urinen. Vi ble fulgt opp ca en gang i måneden. Men også vi fikk beskjed om at dette ikke var noe å bekymre seg for. Enkelte fostre har en litt "umoden" nyrefunksjon og det tar seg til etter fødselen. Etter fødselen skjekket de at lillegutt tisset. Det gjorde han. Så tok de ultralyd en uke senere for å forsikre seg om at alt var greit. Det var det :-)

Vi fikk god beskjed under svangerskapet og derfor ikke bekymret. Synes du skal spørre og grave og si at du sitter med endel tanker... at du er usikker.

Men som sagt: hvis det er det samme som vi var borti (hørte det var ganske vanlig også...) så er det mest sannsynelig ingenting å bekymre seg for!

Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...