Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

sorry for treig respons. Er innom her i rykk og napp, og når jeg er innom i løpet av dagen på jobb, så er det ikke alltid det passer så godt å skrive inn svar... må jo passe på så ingen ser meg! ;)

Det må være gøy å fortelle det til familien ja, gleder meg litt til den dagen kommer. Det var vel ikke så gode graviditetstester før som det er nå, de vi har nå er jo ganske så sikre. Sier de i alle fall..! Og jeg stoler nå på det! :)

Bra at formen er bra, selv om det sikkert er kjekt å føle at man er gravid også. Hvor rolig må man ta det, egentlig? Man kan vel trene? Jeg fant ut i går at jeg ikke hadde trent på en måned, så dersom jeg skulle blitt gravid nå og fortsette med å ikke trene, så ville jeg blitt diiiiger om ikke så lenge...!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

man sier jo at man bør holde seg i aktivitet,ikke bare sitte i sofaen og spise (uansett så er ikke det sunt),jeg tar det bevisst rolig nå de første 3 mnd for da er det størst risiko for at det går galt. Vil ikke sitte etterpå å tenke at hadde jeg vært roligere så hadde det kanskje gått bra. Hvordan ligger dere an i løypa? når har du ikm?

Skrevet

Enig med deg at det er godt å ta noen forholdsregler for å minimere risikoen og ikke gi seg selv anledning til dårlig samvittighet dersom noe faktisk skulle gå galt (gud forby!!!!).

Joda, vi ligger bedre an enn de forrige pp'ene i alle fall, denne gangen har vi jo hatt sex i EL-uka i det minste! ;) Opptil flere ganger også!! hehe.

IKM er ikke før ca 18. januar, så nå er det bare å smørre seg med tålmodighet....! Ingen symptomer så langt i alle fall! hehehehe

Skrevet

beklager at jeg ikke er så aktiv,men føler at jeg stort sett sover hele dagen (bortsett fra når jeg er på jobb). Konstant trett og har lyst til å sove hele tiden. Var hos legen i dag og fikk det bekreftet,men jeg var jo sikker på at jeg var gravid. Jeg har allerede fått time til UL,får en tidligere enn det som er vanlig fordi jeg har epilepsi,så den 6 februar skal jeg dit. Både gleder og gruer meg til det. Gleder meg til å få bekreftet at det er liv i magen enda og gruer meg for at det ikke er liv der. Prøver å tenke positivt og vet at det er fåtallet som mister,men det er ikke bare jeg som tenker slik vet jeg, det er visst ganske normalt.

Skal merke meg 18 januar,høres ut som dere har store sjanser for å lykkes da. Sender masse babystøv til deg!**************************

har du blitt spådd på spåsidene? jeg ble spådd graviditet i februar og en jente av ei og graviditet på nyåret/våren og jente av nr 2,spådom 3 fikk jeg etter at jeg fikk vite at jeg var gravid,alt kom til å gå bra og jente! Blir spennende å se om det blir jente. De traff jo ganske bra med tidspunkt de 2 første da.

Skrevet

Hei hei!

Skjønner godt at du ikke rekker å henge her inne like mye nå som når man er ivrig prøver som leter etter symptomer! ;)

Kjekt å få "endelig bekreftelse" av legen, og det blir nok enda kjekkere med en enda mer endelig bekreftelse når dere får kikke inn i magen. Jeg håper og tror at alt er bra med den lille og at det bare blir en veldig veldig hyggelig opplevelse! Jeg tror at det er lett å bli ekstra redd av å lese om alle som mister her inne på bim, for her inne virker det som om dette skjer med kjempemange. Men i "det virkelige liv" så kjenner jeg faktisk bare en som har mistet (og det var veldig tidlig i graviditeten og hun har fått barn før og har en på gang nå som snart kommer ut), og jeg kjenner utrolig mange som har fått friske nydelige barn uten å ha mistet!! Men som du sier, det er helt normalt å bekymre seg! Og man bekymrer seg visst for barna sine til de blir voksne og vel så det, så det er vel bare å venne seg til det! ;)

Venter spent på 18. januar jeg også. Har liksom en god følelse denne gangen, selv om jeg ikke har noe særlig med symptomer. Ikke ømme pupper en gang, og det har jeg virkelig hatt de tidligere pp'ene. Nå leste jeg tidligere i dag at høy aktivitet på drømmefronten skal være et symptom, og DET har jeg i så fall!! hehe. Har vært helt villt i det siste!

Jeg har ikke blitt spådd, men satt å kikket litt inne på spå-debatten i går. Hvem er det som har spådd deg? Det er litt morsomt med slike ting, noen har sikkert sånne evner, men jeg tipper at noen av de som "spår" her inne bare prøver å gjøre seg litt interessante... Men det er jo litt gøy med slikt da! Leste årshoroskop i mammas ukeblader når jeg var hjemme i julen, og der leste jeg helt klart mellom linjene at det kom til å bli baby på oss i 2007. Så det så! ;) hehe.. Jeg pleier forresten å "spå" kjønn på de kommende babyene til vennene mine på gøy, og har faktisk hatt rett ganske så ofte. Men det har ikke noe med fødselsdatoer osv å gjøre, må bare opparbeide meg en magefølelse. Jeg skal tenke litt på hva jeg tror du får!

Håper du sover søtt nå, det skal i alle fall jeg gjøre om kort tid! Kryper til køys :) Vi snakkes!

Skrevet

de som spådde meg var cec26,løvinne_75 og anonym. Vet at det er mange som spør cec26.Hun driver med spåing ellers også men da tar hun betalt for det.

Skrevet

Lite svar å få inne på spå/horoskop-siden for tiden, ser det ut til. Bare mange som vil bli spådd, og ingen som spår.. Jeg får satse på at Hjemmets årshoroskop for 2007 holder det det lovet da! ;)

Skrevet

Hvordan går det med deg? Trøtt, trøttere, trøttest??

Jeg har fått masse symptomer som enten betyr at jeg både holder på å bli sjuk og får tr på en gang, eller så er jeg jammen gravid. Fryser, er "guffen i kroppen", er trøtt og litt svimmel, er tørst, har vondt i korsryggen og er øm i puppene. Makan, altså!

Skrevet

da nærmer den magiske datoen seg! vi har allerede begynt å handle inn,fant plutselig ut at vi skulle kjøpe barnevogn,vi kom på det siden vi hadde fått med oss at det var salg. Ringte til noen butikker,så vi kjøpte simo kombi (svart m/litt rødt på) til 3990!jeg hadde sett for meg at jeg skulle tråle butikkene etter vogn for å finne den jeg likte best,med alle funksjoner jeg kunne tenke meg,men sånn ble det ikke,de hadde bare en igjen når jeg ringte.De hadde hatt salg en stund da, så viss vi hadde vært tidligere ute så kunne vi hatt flere å velge mellom. Men jeg er fornøyd med den jeg. Vi sparte mye på å kjøpe på salg ivertfall. Når jeg ble gravid trodde jeg at TR skulle komme,hadde vondt i korsryggen og en svak rød stripe på dopapir når jeg hadde vært på do,hadde for vane å se på papir når det nærmet seg for å se om det var antydning til TR,gjorde det bare når jeg tisset selvfølgelig. Så når jeg tok test og den var + tenkte jeg: ja,ja den er positiv. Hoppet ikke og jublet ikke som jeg hadde forestilt meg at jeg kom til å gjøre.

Er litt trøtt enda men synes det har bedret seg,ellers ikke så mange symptomer,passer på å spise når jeg blir sulten,på den måten prøver jeg å forhindre kvalme.

Når skal du teste?

Skrevet

hei hei!

så gøy å handle vogn da!! Den høres veldig fin ut, så du har sikkert ikke gått glipp av noe selv om det ikke ble tråling av butikkene slik du hadde tenkt. Et godt tilbud er jo heller ikke å forakte! ;)

Her blir det lite vognhandling fremover, gitt. Tanta kom i går, en dag før forventet ikm. Så da så! Litt skuffet der og da, men ikke deppa heldigvis. Det er jo alltid noen småting som gjør at det er greit å ikke bli gravid akkurat denne måneden. Forrige gang var det jula med all alkoholen det medfører, nå er det en jentetur til utlandet og også alkoholen som DET medfører... hm, høres ut som alkohol er veldig viktig for meg... hehe. Men det er nok mer det at hvis jeg ikke drikker, så blir jeg "tatt på fersken" med en gang, og jeg har lyst til å holde det litt hemmelig en liten stund i alle fall. Tror jeg da...!

Har du fortalt det til flere enn familien? Hvor mange uker er du på vei nå?

Skrevet

Nå er det ganske mange som vet det, er noen dager over 9 uker. Føler meg ikke særlig gravid,men det er det mange som ikke gjør vet jeg,men det bekymrer¨meg litt. Prøver å ikke tenke så mye på det. Ser bare frem til 6 februar da jeg skal på ultralyd,skal bli utrolig deilig å få høre at alt er bra.

Skrevet

Man bekymrer seg nok alltid bittelitt i starten uansett hvordan det føles, tror jeg. Blir spennende med ultralyd da, og det er jo bare et par uker til!!! :)

Skrevet

måtte lete lenge etter innlegget gitt. Har fortsatt få symptomer,men begynner å venne meg til det nå og gleder meg heller over at jeg er så frisk. Hater jo å være kvalm så jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg savnet det. Har nå blitt forkjølet,med vondt i halsen og vondt i ørene når jeg er ute,har lue på men kjenner det likevel. Sjefen min sa til meg på fredag at det var bra at jeg ikke tenkte at siden jeg er gravid så sykmelder jeg meg. Nei det er ikke min stil. Har gått bra hittil,har ikke en stillesittende jobb akkurat,jobber på småbarnsavdeling med 17 barn på det meste. Kan jo tro at jeg får nok av småbarn på jobben.

Hvordan ligger dere an i løypa? når er neste ikm?

Skrevet

dytter denne litt opp så slipper du å lete sånn etter den

Skrevet

Klart det er kjekt å være frisk og i fin form, men så hadde det vel vært gøy å føle seg gravid også! Skulle ønske at det var et positivt graviditetssymptom i stedet for alle disse negative.. at man ble utrolig energisk, eller litt slankere, eller fastere i fisken for eksempel. Det hadde vært noe det! ;)

Vi er sånn halvveis i pausemodus noen måneder framover, både pga at vi har mer lyst på baby som er født tidlig på året, og fordi vi har planer om å reise bort i jula og da passer det ikke så godt å være supergravid eller ha helt nyfødt baby. Men det vil bare si at vi ikke sikter så innmari på EL, det blir ikke noe prevensjonsbruk. Og skjer det likevel, så skjer det, og vi blir superhappy og avlyser juleferie og ønsker et seint-på-året-barn hjertelig velkommen! Du skal se at det er når vi IKKE prøver at det virkelig skjer! ;)

Høres litt festlig ut med jobb på småbarnsavdeling da! Man kan jo fint få nok av ANDRES barn, men ditt barn blir jo fantastisk uansett!! :) :) Ikke lenge til UL nå?! Spent?

Skrevet

er enig i deg at det er en fordel å få tidlig på året,ivertfall med hensyn til skole synes jeg,siden de starter når de er 5. Bakdelen er når de skal starte i barnehage,da er det få som har plasser før etter sommeren dvs i august. Sånn sett så har vi vært heldige,men er glad det ikke er senere på året,for da begynner det å nærme seg jul og det er kjedelig å ha bursdag da. Det vet jeg for jeg har 19.11 og sambo har 28.12!. Skal ikke forbause meg om du ble gravid nå som dere er i "pausemodus". Men skjer det så skjer det. I dag er jeg hjemme fra jobb pga en kraftig forkjølelse,måtte gå heim tidligere i går også,men håper på å være på jobb igjen i morgen.

Skrevet

Hei! nå har magen begynnt å komme!!! det er veldig spennende,synes den er stor allerede (men var ikke flat fra før) så skal den fortsette å vokse så fort så kommer jeg til å bli enorm!!!!!!!!! hjelp!!!!!!!!!! Men blir artig å se fremover hvor mye den vokser.

Skrevet

Hei hei,

så gøy med mage!! Da merker man jo virkelig at man er gravid! (selv om man kanskje ofte ser litt "småfeit" ut i starten..) Jeg har heller ikke flat mage nå og irriterer meg jo litt over det, men er sikker på at det plutselig blir ganske gøy med større mage når det er baby inni der.

Begynt nedtelling til ultralyd eller? DET blir spennende det!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...