Gå til innhold

April: Kunne ha mista gutten min i går

solstjernen - seksbarns mor

Anbefalte innlegg

Som mange 8 ringer så er snarveier fristende å ta for å komme seg fortere frem. Og det gjorte min gutt og to fra hans klasse på vegen hjem i går. Men det gikk ikke så bra.

Dei skulle gå over et gjorde, som er blitt planert og gjort klart til å bygge hus på. Tomter til salgs der. Og der satt barna fast - en jente kom seg løs mens guttene sang mer og mer ned i myren/sorpen. Stakar ungane fikk panikk og kavde på for å komme seg opp, noe som resulterte i at dei bare sank mer og mer ned.

Til slutt må jenta løpe etter hjelp, løper til første hus der det bodde en eldre dame som gladlig hjalp til. Da hun kom frem til guttene fikk hun litt panikk selv, hvordan skulle hun klare dette. Men hun satt seg fast selv og enest måte og komme seg ut av myra på var å tråkke ut av støvlene hu hadde på seg. (hun fikk dem opp og på seg igjen)

Hun hentet mer hjelp og dei tok med seg en stige og en spade for å hjelpe guttene opp. Da dei kom tilbake var barna dekket til lårene i sorpe. Gutten min fikk satt seg på skolesekken sin mens dei hjalp han andre opp.

Dei spadde og drog det dei klarte desse stakkar damene. Etter en god stund hadde dei fått barna opp, men ikke støvlene til gutten min - dei er borte.

Eg fikk en telefon om at gutten min nesten hadde sunket i en myr og at han ikke hadde støvler mer. Om eg kunne komme å hente han...

Me foreldre og dei som bor rundt der nede tok kontakt med byggefirmaet som har ansvar for området. Ikke mye respons der.

Så tok me kontakt med brannvesenet som kom og såg på området, dei fikk et lokalt annleggsfirma til å komme å sikre det midlertidlig.

Og kontaktet avisen - dei ville gjerne lage en reportasje om dette om ikke byggefirmaet tok ansvar.

Så skjer der ikke noe til mandag så "henger" me dem ut i avisen.

Ble en litt betenksom ettermiddag i går... skremmende utvikling på dagen i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, fikk helt gåsehud her nå - for en følelse du må ha hatt da du fikk telefonen, og ikke minst så skummelt for Storebror!!! Håper virkelig noen får orden på sysakene sine etter dette uhellet (tomteeier)!!

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så ekkelt!! takk Gud for at det gikk bra med alle sammen!! Det setter en støkk i en når en opplever sånt. Syns det er ille nok å lese om det, kan ikke forestille meg hvordan det må være når det er ens eget barn det skjer med.

Du må skrive her om hvordan det utvikler seg- skulle bare mangle at byggefirmaet tar selvkritikk og får ryddet ordentlig opp. Har ikke så god erfaring med slike byggefirma, de er mest opptatt av å tjene penger. Men slike historier er vel ikke bra for foretningene, så bare av den grunn kan en vel forvente at de tar dere seriøst!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy så ekkelt å oppleve for dere alle!!!!!! Hvordan går det med gutten din nå? Har han tatt skrekken, eller er det glemt? Tør ikke en gang tenke på hvordan du hadde det når du fikk den telefonen!!!

Håper byggefirmaet sikrer områdene sine litt bedre etter dette!!! Hold oss oppdatert! De kan vel ikke slippe unna med det!!? Huff....

sender en klem til dere!! Håper dere har det bra nå, iallefall!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://pic6.piczo.com/oandre/?g=20802241&cr=6

Han ser ikke ut til å tatt noe skade av det - skremmer meg at han ikke syns det var så skremmende.

Me var der på mandag og tok en titt. Stort område bare med mold og myr, vann og skit. Noen deler av området ser en er myr. Slik er det blitt etter at dei har gjort området klart til bygging. Sand og leire har fått en kvikksand effekt, og er en felle for barn som ikke vet hva dette er.

Der var også en elv som randt gjennom der, dei har lagt rør under vegen slik elven fikk renne fritt. Men der var ikke noe gitter foran rørene. Hadde barna falt i elven hadde dei blitt dratt med i noen kilometer før den renner ut i vigdarvannet.

Så der var mye å ta tak i der nede. Nå får me se hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...