Gå til innhold

vasking av andre ting enn klær.

Anbefalte innlegg

Skrevet

madrassen lufter jeg godt på verandaen,

Vasker dere :

overmadrassen

sengekanten/ sprinkelbeskytteren

ammemadrassen

før bruk?

tenkte å lege flanelslaken under hodet til barnet i ammemadrassen, hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker opp igjen det meste fra 1 mann. Madrassen har jeg lufta ute i noen dager. Overmadrass(tynn), sengekant og dyner har jeg vaska i maskin. Sengekanten for hånd.

Bruker putetrekket evt flanellslaken under hodet på babyen.

Hva er ammemadrass?

Skrevet

Lillemor, har du vasket sengekanten både i maskin og for hånd? Eller er det en skrivefeil?

Lurte litt på hva jeg skulle gjøre med min, nemlig.

Skrevet

Sorry, skrivefeil:) kun vasket den for hånd. Den er så stor at jeg hadde ikke fått den i maskina. Tror ikke den tåler det heller. Så jeg vaska den i badekaret med milo.

Skrevet

Ah ok, mistenkte det var skrivefeil. ;)

Står på min at den kan vaskes på 60 grader, og at den er i bomull. Har dere andre vasket den for hånd eller i maskin? Er det nødvendig å vaske den?

Skrevet

Visst det står 60 grader så kan den nok helt sikkert vaskes i maskin:)

Men om den er ny hadde ikke jeg vaska den.Er jo ikke noe som babyen ligger på eller noe sånt.

Skrevet

Jeg vasket sengekanten/sprinkelbeskytteren i maskin. Var ikke helt sikker på om det var nødvendig å vaske den, men gjorde det likevel jeg...

Overmadrassen kommer jeg ikke til å vaske. Har jo laken over, så babyen er jo aldri i kontakt med den.

Samme med madrassen og dyna.

Dyna skal jeg lufte litt ute.

Skrevet

har vasket dyner, pute, overmadrassen, sengekanten/sprinkelbeskytteren, ammemadrassen (tror jeg legger et frottelaken i bunn på den), sengehimlen, vognposen, osv. stort alt som er vaskbart har jeg vasket untatt gardinene. Men det er sikkert ikke livsviktig akkurat.

Skrevet

informasjon om ammemadrass finner du på www.dry.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...