Gå til innhold

Utregning +


Julie-

Anbefalte innlegg

Heihei!

Ville bare si hei, er helt ny her på BIM:-)

 

Jeg har vært til legen i dag, og fått bekreftet graviditeten.

Det jeg lurte litt på.. Legen min tok en GU, og fant ut at det måtte være uke 8, noe jeg synes virker litt lenge.. Er ikke mer enn tre uker siden unnfangelsen. Hvordan går dette an? Hun prata om at det ikke ble regnet slik, men ut i fra forrige menstruasjon etc..

Noen som skjønner seg på det her?

Blir veldig glad for svar:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden det ofte er vanskelig å vite nøyaktig når unnfangelsen fant sted regner man vanligvis fra første dag i siste mens. antar at det var i midten av oktober for din del, siden legen din sier du er i uke 8.

 

Det er terminkalkulator her inne og på babyverden.no, og da får du litt bedre forklaring på disse ukene =)

 

Jeg er 6+4, det betyr at det er 6 uker og 4 dager siden siste mens, og jeg er inne i min 7.uke.

 

Håper du finner ut av det!

 

Gratulerer og lykke til

 

((klem))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyttig info fra Solskinnsjenta.

Men noen som vet hvordan en ivf-er regner ut terminen? For vi er jo hormonstimulerte og har gått en lang tid siden siste mens. Regnes det da fra dagen da egget ble satt inn?

 

Klemmer fra meg som testet positivt i dag. Fikk egget satt inn 1.des:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for nyttig info, skal se om jeg finner ut av det her:) Skal tilbake til legen på mandag, så får høre litt mer med henne også. Men takk!:)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Fru Kolibri!

Gratulerer så masse med positiv test. Du er velkommen under ivf-tråden vår her inne :)

 

Du regner fra uttak. Hvis det er 2 dager før regner du fra 29. nov. Og da er du på en måte allerede 2 uker på vei. Så du er da i dag lørdag 4+3. Altså 4 uker og 3 dager.Du bytter uker på onsdager hvis du skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja...tusen takk Malin L. Da må j hoppe over mange kapittel i gravide-boken min som begynner med uke 1. Å sjangsen for spontanabort har nå sunket til 15 %. Jippi.

 

Juleklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg funnet ut av det her:)

Ser ikke noe annet enn at legen må ha tatt feil..Fylte inn unnfangelsesdatoen i kalkulatoren på babyverden, og der står det 5 uker og 5 dager. Så da hadde vell jeg rett da:-) Godt å ha riktig uke iallfall! Så slipper man å stusse sånn, blir jo litt slik..

Men men, nå har jeg nå riktig uke å forholde meg til!:D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...