Gå til innhold

mindre "gravid" nå enn i tidligere uker??? eh, rar overskrift...

Anbefalte innlegg

hei!

er i uke 12 og bare føler meg egentlig mindre gravid nå enn jeg har gjort tidligere. Er det normalt? Er ikke så øm i brystene lengre og ikke så trøtt. Har heller ikke begynt å få noe særlig mage. Andre som heller ikke merker så mye?

Føles liksom så rart å lese om alle som kjenner både spark og kvalme og har fått stor mage og pupper osv. Skulle ønske jeg liksom kjente det mer, i og med at det skjer noe så stort inni meg....

Når er det man får ordentlig mage? Kan det gå enda flere uker?

æsj, prøver å ikke virke bekymret, men dere vet hvordan det er hvis man først har fått noe for seg...

Takknemmelig for svar.... God fredag alle sammen

Fortsetter under...

Hei gravidapida!

Har det akkurat som deg,kvalmen har gitt seg, jeg har overskudd om kveldene og brystene er ikke ømme.... Prøver veldig å ikke bli/være bekymret men det er vanskelig, når man leser om alt det andre kjenner og merker....

Har ikke fått noe særlig mage er i min 12 uke, passer enda mine dongeribukser:(

Du skal se....vi sitter nok med hver vår juli baby om noen måneder:)

Legen min har sagt at ofte begynner kvalme/andre symptomer a gi seg mellom uke 11-12 fordi morkaka da begynner aa ta over hormonene til ungen. Haaper det skjer med meg ogsaa etter hvert. Er naa 8+6 og har fremdeles masse symptomer. Gleder meg til kroppen min slipper aa slite saa hardt og morkaka kan ta over jobben sin...

Er selv i uke 12 nå og føler meg ikke gravid i det store og det hele, ingen mage, ferdig med kvalmen, kjenner ingen ting. Men vet at det kommer.

Med nr 1 kjente jeg ikke spark før ca i uke 23, og fikk ikke mage før i uke 16 eller 18.

Kos deg så lenge du er frisk og rask, alt det der kommer tidsnok.

Skjønner at man er spent var ikke mindre spent med nr.1.

Men slapp bare av det kommer, venter selv på å kjenne liv og røre og se magen. :)

Jeg er i uke 13 og inbiller meg att det er tomt inne der... Jeg vet jo att det ikke er det. Men som dere sier begynner å lure når andre skriver om store mager allt etc etc. Jeg klarer ikke kjenne livmoren min selv heller...Vet ikke hva jeg skall kjenne etter...går fortsatt i buksene mine også:) Men det kommer nok.:) har bare vansker med å skjønne att det skall være noe der, og ennå mindre att jeg skall ha ett barn i juli...Har ikke skjønt det helt ennå tror jeg.

Annonse

Jeg har ikke lengre ømme bryster og er ikke riktig så trøtt som jeg har vært tidligere. Buksene begynner å bli litt trange da og bekkenet verker ved belastning, men ellers har mine "symptomer" også forsvunnet.

Heisann,

Jeg har det på akkurat samme måte. Er 10+2 i dag, og fra 9+4 har jeg vært kvalmefri, puppene er "bra" og jeg føler meg fin.

Har litt mage, men er ganske stor fra før så ser bare ut som om jeg har lagt på meg... Eneste jeg sliter med er søvn, kan sove hele tiden, oxo får jeg nesten ikke i meg mat. Har gått ned 5 kg på 1,5 uke...

Jeg har oxo vært bekymret for at noe er galt, men skal heldigvis på ul på onsdag 20/12... Gleder meg :o)

Er det nr. 1 du venter nå? Kan huske jeg var like utålmodig da jeg skulle ha nr. 1, tida gikk utrolig tregt - så var det å vente på UL, de første sparkene, at magen skulle vokse etc. ;)

Ungen er der inne den, selv om man slutter å være kvalm, øm, sur & grinete - heldigvis. Heldige meg var på tidlig UL for mindre enn 2 uker siden - fikk se en lys levende, vilter unge, så for meg er det jo lett å si ;) Nå gleder jeg meg til en rolig periode, uten å måtte være redd for å kaste opp når jeg går i butikken c",)

Magen kommer før du aner det den, og så får du sikkert høre fosterlyden når du kommer på kontroll igjen!

Takk for alle svar... fint å se at noen er i samme båt. Får vel bare tenke som legen min sa første gang: Graviditet er ingen sykdon, hold deg unna røyk og alkohol, så er det meste gjort... (syns nå det var litt "hartdt eller tøft" sagt jeg da. Hadde vel ventet meg et "gratulerer " eller klapp på skuldren, men men..)

Skal til legen på onsdag, kan jeg be om å høre hjertelyd da eller er det jordmor som gjør sånt?

takk igjen alle sammen... snart er det juleferie, får spise litt ekstra ribbe så det syns på magen.....

ha det godt!

Å, så godt å lese dette! Jeg er i min 13. uke nå (termin 1.7) og kjenner meg ikke gravid i det hele tatt. Ikke kvalm eller andre symptomer. Magen er liksom blitt mindre! For noen uker siden este den ut. Ikke pga barnet selvfølgelig, det var nok magen min som plutselig ble oppblåst. Men nå er den flatere igjen... kanskje bare en liten bul hel nederst. Jeg tenker at det er tomt inni der. At jeg ikke er gravid likevel. Men jeg er vel det? Så lenge jeg ikke blør eller har vondt i magen så er vel alt bra? Jeg skal HELDIGVIS på UL på onsdag, så om to dager vet jeg mer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...