Anonym bruker Skrevet 15. desember 2006 #1 Skrevet 15. desember 2006 var til privat ultra der legen ville ta en klamydiaprøve sammen med celleprøve. I dag ringte legen og sa at klamydiaprøven var positiv... Jeg ble testet for tre år siden og den var negativ, har ikke hatt andre sexpartnere enn min mann. Har min mann da vært utro?? Eller kan noen av testene fått feil resultat??? Blir helt gal av dette her !!!!! :-( Noen med lignende erfaringer???
<3 Felicia og Jonathan <3 Skrevet 15. desember 2006 #2 Skrevet 15. desember 2006 huff.. det er ikke moro. men det trenger ikke være utroskap.. har faktisk hørt om tilfeller hvor man kan ha fått dette fra offentlige toaletter. men når det er sagt så fikk mamma klamydia for noen år tilbake. og hun fikk det av min far som hun hadde vært gift med i 26år. og han hadde da vært utro. men det trenger ikke å bety at din mann har vært det forde. lykke til
2blånisser Skrevet 15. desember 2006 #3 Skrevet 15. desember 2006 Hvis du har fått påvist klamydia, må jo mannen din også få behandling. Istedenfor at han bare får tabelettene uten å ta test, så bør han bli testet han også. Hvis han også har det, så har han nok vært utro. Ellers skulle man tro at det ikke var mulig å få feil svar på prøven. Men du kan for sikkerhetsskyld be om å få ta en ny test, før du tar tabeletter mot det. Eller du kan spørre legen om det er mulig å få feil svar. Jeg må dessverre si at hvis det var meg som var i din situasjon, så hadde jeg nok trodd at mannen min hadde vært utro ja. Håper du finner ut av hva det er.
Gjest Skrevet 15. desember 2006 #4 Skrevet 15. desember 2006 Jeg kan selvfølgelig ikke være sikker her, men jeg har hørt om flere tilfeller der bare den ene parten i forholdet har fått påvist klamydia. Det er jo forståelig at man blir litt forvirra, men jeg tror nok innerst inne at alt er i den skjønneste orden. For sikkerthets skyld, så går det jo an å snakke rolig om det dere to imellom. Han kommer sikkert til å skjønne.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2006 #5 Skrevet 15. desember 2006 Ikke for å være frekk, men jo, tror nok at din parner har vært utro. Siden du ikke har hatt andre partnere på tre år, virker det ganske opplagt. Ta det opp med ham, så ser du sikkert svaret raskt på reaksjonen hans.... Klamydia er en kjønnsykdom man kan gå med leeeenge, uten å ha symptomer, så ikke sikkert du er nylig smittet.
candymams Skrevet 15. desember 2006 #6 Skrevet 15. desember 2006 Tror dessverre at det er liten sannsnlighet for at prøven har slått feil ut eller at du har fått galt svar. Ingen erfaring med klamydia selv, men legen min holder på å avlegge en rapport om klamydia og ungdomms hyppige skifte av sex partnere. Og de aller fleste som får klamydia har fått det gjennom ubeskyttet sex! Tror jeg hadde tatt en prat med partneren...Kan jo være han som er smittekilden.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2006 #7 Skrevet 15. desember 2006 Det er faktisk mulig at det er feil på din test...Men få partneren din til å ta en test også og er den negativ så er det jo greit,siden du ikke har hatt noen andre. Har vært i samme situasjon selv og jeg har hatt samme mann i 4 år,tok prøve i 05 som var negativ og den jeg tok nå i uke 6 av svangerskapet var positiv. Samboeren sin prøve var negativ!!!! Takk gud for at han stoler på meg!!!! Prøven min var feil. Den prøven ble lett påvirket av andre stoffer når du er gravid sa legen min. Så det betyr ikke at han har vært utro,men få han til å ta en test.Dere må begge gjennom en kur!!
~ms_freia~ Skrevet 15. desember 2006 #8 Skrevet 15. desember 2006 Hei! Vil anbefal dæ å få tatt en ny test, men også en av din mann. Han treng ikkje å ha vært utro, e nok at du har gått me det i laaaaang tid i kroppen og at dt no først ha slått ut...vart sjøl smitta for 5 år sia...oppdaga det etter 2 år...så alt e mulig:) eller at man ha vært på offentlig toalett o.l e veldi enkelt å få sykdommen om andre ikkje e flenk me hygienen sin:) lykke te:)
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2006 #9 Skrevet 15. desember 2006 Ikke for å være slem ,men utro ja.. ta en ny er den positiv såe:-(... fikk det av typen min for noen år tilbake å han var da utro!! slik oppdaga jeg det... jipppi.. men han må å få vite det , å få medisin... Offentlige do?! ehm svæææært sjeldent ,men det kan forekomme ,men ja .. Lykke til....
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2006 #10 Skrevet 15. desember 2006 Takk for mange svar! Ble kanskje litt klokere.. Har snakket rolig og fornuftig med min mann om dette, han sier han ikke har vært utro (selvfølgelig!!). Høres ut som han snakker sant, men er sef mistenksom...kjedlige greier. Jeg hadde et ganske "vilt" liv før jeg traff min kjære, så er ikke sjokket om jeg har hatt det siden den gang. Men man stoler jo på negative prøver da... Han sa at sef skulle han sjekke seg, skal gjøre det på mandag. Jeg kunne være med å snakke med legen selv... jaja venter nr 2 til sommeren og vi har det veldig bra sammen så dette må vi bare klare!!!
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2006 #11 Skrevet 15. desember 2006 Det er når sånnt skjer at tillit er utrolig viktig. Hva om prøven hans kommer tilbake og er negativ og din fortsatt er positiv. Da kan nok han lett tro at du har vært utro,men er man i et stabilt og trygt forhold så klarer man seg gjennom noe sånnt også. Håper det løser seg på en bra måte;o) Lykke til.. Hvor langt er du på vei? Hva slags medisin fikk du?
Gjest Skrevet 16. desember 2006 #12 Skrevet 16. desember 2006 For det første: Det er veldig vanlig å få falsk positiv klamydia test. For det andre: Klamydia forsvinner veldig ofte av seg selv etter ett års tid. Så viss man er i ett parforhold, og en tar med seg inkefsjonen inn i forholdet. Vil man fortsette å smitte hverandre på tur. Det jeg mener med dette er att, det er mulig att du ikke hadde klamydia sist gang fordi du var inne i en "frisk periode" . Foreslår att du tar det opp med legen din, så får du det forklart fra han/henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå