Gå til innhold

Kontaktlinser


Bella¨^ -med to små rosa-

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg bruker kontaktlinser og var nettopp på rutinekontroll for å sjekke øynene mine. Jeg fortalte at jeg var gravid, og det ene øyet mitt som var ekstra rødt kunne ha en sammenheng med det. Alle hormonene påvirker også øynene og slimhinnene der, og kan medføre ekstra tørrhet. Jeg ble anbefalt å bruke briller noe mer og ellers være flink til å bruke øyedråper. I tillegg kan selve synet variere under graviditeten, så noen synstest for å få nye briller var ikke å anbefale

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Jeg ville bare svare deg!

 

Jeg har brukt kontaktlinser siden jeg var 20 år, og har fått 4 barn og har aldri hatt noen problemer med linsebruk under graviditet.

 

Jeg bruker endagslinser!

 

Men mens jeg har ammet så kan man noen ganger oppleve å få litt tørre øyne hvis man ikke er flink til å drikke nok!

 

Har iallefall aldri hørt at man under graviditet skal kunne få problemer.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at synet kan forandre seg bittelitt under graviditet og amming, men det retter seg etter hvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det ikke er noe problem med linser og graviditet :-) Jeg bruker 14-dagers linser og er fornøyd med de. Tørre øyne kan jo også skyldes tørr vinterluft og mye pc-bruk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si til dere som sliter med tørre linser, jeg slet med det selv og har nå byttet til silikonbaserte linser. De er superbra! Kan sove med de uten at de blir tørre, silikon trenger ikke væske for å "virke" så da slipper man det problemet. Funker hvertfall supert for meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synet kan endres under graviditet, og blir ikke "normale" igjen før etter man er ferdig med å amme.

 

Det er riktig nok at øynene kan bli tørre, dette er pga hormoner.

 

Styrken kan endre seg da alle senene i kroppen blir bløtere fordi kroppen forbereder seg på fødsel, det hvite i øynene er og sener, så øyet kan og forandre seg, du blir mere nærsynet.

 

Dette skjer for noen, men lagt fra de fleste.

 

For mange kan disse problemer løses med andre linser og annen styrke.

 

Hilsen optikern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...