Gå til innhold

Hvor mye ligger deres babyer på gulvet og leker selv? Ca 6 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille her lar jeg ligge på gulvet og leke med seg selv mens jeg gjør husarbeid, dibber litt, spiser osv. Så lenge han ikke syns det er dumt, gjør det vel ikke noe at han ligger der alene og spreller en stund, eller? Hvor lenge kan deres ligge alene om gangen?

Skrevet

Jenta mi er nå 7 1/2 mnd, og hun har vært vant med å ligge å leke på gulvet selv en god stund. Hun kan ligge der lenge. Har ikke tatt tiden akkurat (hehe), men hun er for det meste på gulvet, når hun er våken. Leser jo litt for henne og leker litt innimellom selvsagt :)

Skrevet

Min gutt er 5,5 mnd og ligger ganske mye på magen å leker. Det har han egentlig alltid gjort.. Hadde veldig god kontroll på hodet og nakkemusklene sine helt fra han ble født. Han liker seg godt på gulvet en stund så da benytter jeg sjansen til å spise o.l slik som deg.

Han begynte forresten å åle seg fremover i går :-) Tror det er litt tidlig (?) så kanskje det er fordi han har fått prøve seg litt frem selv på gulvet..

Både jeg og pappaen og broren hans på to er jo også med ned på gulvet og leker av og til :-)

Skrevet

Martin kan ligge ganske lenge alene på gulvet og styre. han klarer å åle seg frem og bak så han finner alltids på noe rampete når han er alene. I dag prøvde han f.eks å åpne julegaven sin ;)

Bare bra å lære ungene å leke alene på gulvet litt, så får både mor og barn en liten pause fra hverandre :)

Skrevet

Det hører med til historien at hun har begynt å krype rundt overalt, så hun må passes på hele tiden :-)

Skrevet

Jeg har ikke akkurat tatt tiden, men det blir noen timer pr dag. Han trives der og så lenge han leker fint lar jeg han være der. Han sier i fra når han er sliten eller lei. Det hender han tar seg en tur ut på gulvet også. Han er 7 mnd.

Jeg tror det bare er sunt at de venner seg til å ikke ha oppmerksomhet hele tiden

Skrevet

Min på 7 mnd leker mye på gulvet. Han åler seg fram nå og utforsker verden litt på egen hånd. Jeg lar han gjøre det så lenge han virker fornøyd med det. Tror det er bra for motorikken, samt at det er bra at han kan aktivisere seg litt selv.

Skrevet

Jenten vår er 5 mnd, om morningen etter stell og mat kan hun ligge ca.30 min. Men utover dagen er det kun 10 min om gangen. Ikke så flink å leke for seg selv nei...litt slitsomt, men blir gjerne bedre når hun kan bevege seg litt..

Skrevet

Han koser seg på gulvet alene. Leker og styrer. Både på rygg med babygymmen, og på magen. Han ligger lenge. Nesten så jeg får litt dårlig samvittighet for at han er mye alene. Leker jo litt med han . Enig i t det er bra han lærer seg til å leke alene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...