Gå til innhold

Frukt og grønt og sunne vaner...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er alle her like flinke til å spise sunt?? Jeg prøver så godt jeg kan, men føler det er stressende å bare tenke på grønnsaker og grovbrød... Det er så mye bedre med godis : )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prøver å ikke tenke så mye på hva jeg spiser, men jeg spiser en del klementiner, for de er bare så gode. Må ellers nevne at jeg har fryktelig dårlig matlyst, og da er det godt med litt frukt og grønt............eller godis.......

Skrevet

Jeg spiste ekstremt sunt og gikk ned 43 kg før jeg ble gravid.. Nå er det helt umulig å finne motivasjon for å spise like sunt, særlig mens maten kom opp igjen og det var noen få ting jeg hadde lyst på. Så vekta kravler nok oppover litt fortere enn den burde, desverre.

Og det rareste er jo at jeg VET så fordømt godt at når man først har satt seg ned, så smaker sunn mat mye bedre enn wienerbrød og hvite baguetter, man føler seg dessuten bedre etterpå og slipper å slite med sin egen samvittighet.. Men det er aldri for sent å snu, er det ikke det det heter?

Skrevet

Klarte du å gå ned 43 kg? Ja, det må jeg si var utrolig bra. You go girl!

Skrevet

Jøss så flink du er!!! Enig i det smaker bedre. Jeg er sånn at jeg plutselig blir kjempesulten!! Og da er det liksom så lett å ta det som er lettest tilgjengelig... Kanskje en bolle?? Hehe!! Uff jeg må skjerpe meg!

Skrevet

Er blitt mye flinkere til å spise sunt enn jeg var før svangerskapet. Spiser nå frukt hver dag. Spesielt godt er klementiner, appelsiner og epler. Men er ikke fanatisk, spiser ting som ikke er så sunt også da. Snop blir det som regel bare i helgene, og brus blir det også bare i helgene. Prøver å unngå Cola siden det er koffein i det, men klarer det ikke alltid. Foresten hver gang jeg har drukket litt Cola merker jeg at krabaten i magen begynner å sparke mye.. Kaffe har jeg så og si sluttet å drikke, selv om jeg synes det er godt. Men savner det ikke så mye. Jeg spiste mer godteri før jeg ble gravid, men det var nok en virkning av de P-pillene jeg brukte..ble så utrolig sulten når jeg brukte de.

Skrevet

vet dere, jeg kuttet ut sukker og søtningsstoffer helt.. det tok meg to uker, så var jeg avvent..

Orker ikke tanken på søte ting en gang.. godteri, kaker,brus.. uff..

Men jeg spiste rent sukker da, på feks grapefrukt.

trikset var å alltid ha frukt lett tilgjengelig, gjerne mye forskjellig. Kjøp melon, banan, eple, druer, klementiner...

Og så kutter du det opp i passe små "fruktsalatbiter" med en gang du kommer hjem fra butikken (evnt kan du kjøpe ferdig oppkuttet da, på OBS og Meny..) og ha det i små plastbokser. Ha gjerne litt youghurt eller noe i nærheten også.

Og så, med en gang du får lyst på noe godt.. så spiser du en hel porsjon. Feks blandet fruktsalat med youghurt, eller en grapefrukt med sukker på.. Og så er du faktisk mett, og søtsuget forsvinner!!

Det gjorde underverker for helsa og huden min, iallefall, gikk ned litt gjorde jeg og, selvom dette ikke var nødvendig for meg.

Nå som jeg er gravid merker jeg at jeg ikke alltid har overskuddet til å legge så mye i det.. men jeg prøver å ha minst tre forskjellige frukter i kjøleskapet, sånn at jeg heller småspiser det enn annen godis.

det funker stort sett veldig greit:)

Skrevet

e totalt hekta på klementina:) spis grovbrød og sånt...men har gått ned 5 kg sia æ vart gravid pga mye kvalme og oppkast...så æ e fornøyd bare æ får i mæ næring:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...